2020-09-30, 17:39
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Jeg mener det er helt naturlig å gjøre «doble anrop» når man forsøker å få tak i folk man kjenner godt, og man når mobilsvar, man ringer oppigjen straks. Det er noe jeg selv gjør ofte, men ikke alltid, men det er ikke alle som gjør dette. Det er i seg selv ikke mistenkelig for meg.

Det at det er «dobbelt anrop» som er slettet, og det at det er gjort «doble anrop» som ikke er slettet, gjør at jeg heller mot at de «doble anrop» er gjort av samme person.

Det er vanskelig å tenke seg et plott hvor GM er oppdatert om mobilsignaler, og å ikke sette igjen digitale spor, ville slettet anrop ved en feil.
Det er også vanskelig å se hva han kunne vunnet ved denne løgnen.

At noen ville skjule anrop for den som bruker telefonen er en logisk forklaring.

Jeg tror ikke vi skal tenke for mye TH sin mobilbruk i forhold til hvordan vi selv bruker telefonen. Min mor sin knotte telefon, blir brukt litt som en hus telefon. Hun tar den med seg på seniortreff etc om henting skal organiseres, ellers ligger den på bordet i stuen. Hun er ikke «på» telefonen slik jeg og min mann er, for ikke å snakke om våre barn.

Det er heller ikke uhørt at andre i familien bruker eller svarer hennes telefon. Poenget er at «analoge» mennesker bruker telefonen annerledes, enn osssom alltid har telefonen i lomma.

Siden det i mitt hode er en idè om at sønnen er den med mest logisk motiv, og nettverk til å ha utført «bortføringen» spør jeg meg selv om han kan stå bak noen av anropene. Kan faren forsøke å beskytte han?

Motivet var ikke å drepe mora, men å skvise litt penger ut av den gnien psyko faren? Lurt, presset, eller annet som gjorde han passe desperat?

Er sønnen barndoms kompis med elektrikeren? Siden noen mente hettemannen kunne være naboen? Kan det ha foregått et praktisk samarbeid? 🧐

Siste var en spøk, men resten litt mer alvorlig.
Jeg kjøper at det ikke er unaturlig å foreta dobbelt anrop første gang, men ikke når det skjer på følgende måte:

Dobbelt, dobbelt, enkelt, dobbelt, enkelt som i dette tilfellet.

Når i tillegg 3 av 9 hendelser skjer på 06- tallet, og 2 på 18 -tallet blir det mer enn mistenkelig.

Hadde ikke Hettemannen vært forsinket ville 1113 og 1114 anropene trolig blitt utført 1106 og 1107.

Legger man til 0910, 0950, 1340 og 1400 hendelsene, ser man et mønster det er umulig å komme fra.
Citera
2020-09-30, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Men jeg har da aldri sagt at jeg har lest i noen avis at slepesporene består av avføring. Jeg kan ha andre holdepunkter. At jeg ikke legger ved noen link, betyr ikke at det er rene spekulasjoner.
Men det som politiet sier i media da:
Politiet har holdepunkter for å kunne si at hun ble kvalt, til tross for at det mangler noe lik. Ergo slepesporene må bestå av avføring.
Urin, blod, avrevet hår eller negler indikerer ikke kvelning.
Heller ikke spy. Spy kan indikere at man har fått et veldig hardt slag i bakhodet etter fall nedover betongtrapp f.eks., men det er det altså ikke snakk om her
Og så kan det være andre ting som politiet mener indikerer at hun ble kvalt. F.eks. hudrester eller dna på en strips, avsatt på en sånn måte at det kan tyde på at stripsen ble brukt til å kvele henne.
Man snakker da om de største stripsene som Biltema selger, som er 40-50 cm lang, og halvannen cm bred. Enkel måte å drepe noen på. Bare ha stripsen rundt halsen og stramme til, og resten ordnes av seg selv. Slipper noe basketak. Det var jo en episode for litt siden der en gutt ble drept av sin far, og det ble brukt strips.

"Ergo slepesporene må må bestå av avføring"

Nei, de må ikke det. Hvis det har oppsto et basketak, før AEH evt ble drept, kan slepesporene være blod. Har AEH satt seg til motverge under et kvelningsforsøk, kan det ha oppstått brekninger og oppkast, før hun eventuelt ble kvalt til døde. Og som jeg skrev tidligere: Hvis AEH allerede har hatt et toalettbesøk tidligere samme dag, er det ikke sikkert det er avføring igjen i den siste delen av tarmen, og da er det ingen selvfølge at det kommer avføring i forbindelse med kvelning. For øvrig har Minnimus har skrevet om mikroskopiske aerosoldråper, dette er en svært god indikasjon på kveling.
Du har ikke dekning for å skrive "Ergo slepesporene må bestå av avføring."

"Og så kan det være andre ting som politiet mener indikerer at hun ble kvalt. F.eks. hudrester eller dna på en strips, avsatt på en sånn måte at det kan tyde på at stripsen ble brukt til å kvele henne.
Man snakker da om de største stripsene som Biltema selger, som er 40-50 cm lang, og halvannen cm bred. Enkel måte å drepe noen på. "

Mener du, i fullt alvor, at man kan kvele et menneske med en strips med lengde 40-50 cm? Og det på et menneske som stritter i mot?
Hvilken idiot vil prøve på det?
Citera
2020-09-30, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullbakke
Det betyr at de ikke alltid har hatt tunnelsyn, er det det du mener?
Hvilken måned, og hvilke hendelser gjorde at de fikk det som du kaller tunnelsyn?

z-z-z!

Jeg skal hjelpe deg litt her.

Politiet består bare av enkle sjeler, vanlige arbeidsfolk, folk som ikke gjorde det særlig bra på ungdomsskolen, og som etter det så vidt greide å fullføre videregående.

Mest sannsynlig var de sånn passe veltrente en gang i tiden, kanskje var pappa politi. Da de lekte politi og skurk som barn, ville de helst være politi. De leser ikke bøker, de vil heller se på TV-show enn filmer, og de færreste av dem er i stand til å skrive en avhandling om noe som helst; les: 3- på stiloppgavene på skolen.

I dette tilfellet tenkte de - «daram! stor sak!» En milliardærs kone var kidnappet, krypto var med i bildet. Dette må være en internasjonal liga. «Yes!,jeg får være med på dette, det er nesten som en krim på TV.»

Deretter tok de øverste sjefene, det er de med best karakterer fra videregående, kontakt med alle internasjonale forbindelser politiet har.

Så skjedde følgende: Norsk politi fikk den (for alle på teamet) «nedslående» meldingen at dette ikke var en kidnapping. Det ble forklart med at ingen internasjonal liga ville finne på å kidnappe noen og tenke at de skulle kunne foreta forhandlinger om løsepenger og oversending av livsbevis ved hjelp av størrelsen på monerobeløpet som ble oversendt.

Da gikk selvfølgelig politikameratene, som trodde de deltok i noe skikkelig spennende, fullstendig i kjelleren.

Så leste de resten av meldingene fra sine internasjonale venner. Der stod det: «It’s the husband, we can help you profiling.»

Fra og med dette tidspunktet får politiet tunnelsyn; de slutter å etterforske, og bruker i stedet all sin tid på å bevise at TH er skyldig.

Og, med fare for å gjenta meg selv, alle som lager konspirasjonsteorier, alle som jukser i forskning vet at hvis du søker å bevise at din teori er riktig, er det aldri vanskelig å finne beviser.

(Den sanne vitenskapelige holdning handler om å utsette hypotesen din for heftige falsifiseringforsøk.)

Hva de overså?

Dette er mine «hypoteser» og spekulasjoner.

Jeg tror fortsatt at de som kidnappet AEH ikke var spesielt brighte, de hadde fått med seg at TH var rik, hadde aldri tidligere vært i nærheten av å gjøre noe så alvorlig som å kidnappe, hadde overhodet ikke skjønt at det ville oppstå forhandlinger om løsepenger og krav om livsbevis, og de hadde heller ikke sett for seg at AEH ville gjøre motstand, trengte insulin eller at TH kom til å løpe rett til politiet.

Idiotpolitiet etterforsket aldri denne hypotesen, fordi internasjonale kolleger og deres egne fordommer, og aksepten fra Nedre Romerike tullerett, som ga dem rett til å bruke skjult etterforskning mot TH, fikk dem til å tro at de var på sporet, mens de i virkeligheten lot tidens tann utslette alle spor etter de virkelige GM-ene.
Senast redigerad av Sandemose 2020-09-30 kl. 18:12.
Citera
2020-09-30, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Enig! Er det mulig å forhåndsprogrammere en eldre Nokia-mobil til å foreta to slike oppringninger på bestemte tidspunkt, og er det mulig å forhåndsprogrammere at mobilen skal slette disse to anropene fra anropsloggen?
Hvis det er mulig og hvis det ble gjort, vil det da være mulig for politiet å finne spor av dette?

Jeg tror ikke det var noe forhåndsprogrammering. Jeg tror ikke på avanserte opplegg. Hele denne greia vitner ikke om det, etter min mening.
Citera
2020-09-30, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Enig! Er det mulig å forhåndsprogrammere en eldre Nokia-mobil til å foreta to slike oppringninger på bestemte tidspunkt, og er det mulig å forhåndsprogrammere at mobilen skal slette disse to anropene fra anropsloggen?
Hvis det er mulig og hvis det ble gjort, vil det da være mulig for politiet å finne spor av dette?
Nej har aldrig varit möjligt och har ej varit tillåtet.
Citera
2020-09-30, 18:04
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Det er vel ikke så mye informasjon som taler til fordel for TH i denne saken, hva skulle det være?
Det är ju det jag skriver, att dom bara läcker "misstenkeliga" saker till pressen. Struntsaker, som att han ringt många gånger eftersom hon inte svarade. (skulle han fortsatt o ringa om hon svarat?) Att han raderade två av dessa, (varför inte radera 4 då?)att han kom sent till jobbet just den dagen, att han skrivit ett vidrigt äktenskapsförord för 30! år sen, att hon har haft tankar om att skilja sig för 6 år sen, att hans blod fanns på några ställen i ett hus som han bott i många år, att hans DNA fanns på hennes tofflor, några bloddroppar på en vägg... Ja, allt det här tyder ju tveklöst på mord. Eller hur. Att han sedan råkar sitta på några miljarder som många människor gärna skulle vilja lägga vantarna på spelar ingen roll alls.. nä nä
Citera
2020-09-30, 18:06
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Har du länk till polisens uttalande om det här biologiska spåret?
Innlegget mitt var en generell beskrivelse av den typen spor, hvordan politiet eventuelt kan ha en sterk hypotese om kvelning tross ingen kropp. Det er ikke frigitt informasjon om politiet har slikt spor, men min hypotese er at det sannsynlig finnes.
Citera
2020-09-30, 18:12
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Innlegget mitt var en generell beskrivelse av den typen spor, hvordan politiet eventuelt kan ha en sterk hypotese om kvelning tross ingen kropp. Det er ikke frigitt informasjon om politiet har slikt spor, men min hypotese er at det sannsynlig finnes.
Ok, tack. Om det skulle vara så, kan såna spår uppstå vid kvävningsförsök där offret överlever?
Citera
2020-09-30, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
z-z-z!

Jeg skal hjelpe deg litt her.

Politiet består bare av enkle sjeler, vanlige arbeidsfolk, folk som ikke gjorde det særlig bra på ungdomsskolen, og som etter det så vidt greide å fullføre videregående.

Mest sannsynlig var de sånn passe veltrente en gang i tiden, kanskje var pappa politi. Da de lekte politi og skurk som barn, ville de helst være politi. De leser ikke bøker, de vil heller se på TV-show enn filmer, og de færreste av dem er i stand til å skrive en avhandling om noe som helst; les: 3- på stiloppgavene på skolen.

I dette tilfellet tenkte de - «daram! stor sak!» En milliardærs kone var kidnappet, krypto var med i bildet. Dette må være en internasjonal liga. «Yes!,jeg får være med på dette, det er nesten som en krim på TV.»

Deretter tok de øverste sjefene, det er de med best karakterer fra videregående, kontakt med alle internasjonale forbindelser politiet har.

Så skjedde følgende: Norsk politi fikk den (for alle på teamet) «nedslående» meldingen at dette ikke var en kidnapping. Det ble forklart med at ingen internasjonal liga ville finne på å kidnappe noen og tenke at de skulle kunne foreta forhandlinger om løsepenger og oversending av livsbevis ved hjelp av størrelsen på monerobeløpet som ble oversendt.

Da gikk selvfølgelig politikameratene, som trodde de deltok i noe skikkelig spennende, fullstendig i kjelleren.

Så leste de resten av meldingene fra sine internasjonale venner. Der stod det: «It’s the husband, we can help you profiling.»

Fra og med dette tidspunktet får politiet tunnelsyn; de slutter å etterforske, og bruker i stedet all sin tid på å bevise at TH er skyldig.

Og, med fare for å gjenta meg selv, alle som lager konspirasjonsteorier, alle som jukser i forskning vet at hvis du søker å bevise at din teori er riktig, et det aldri vanskelig å finne beviser.

(Den sanne vitenskapelige holdning handler om å utsette hypotesen din for heftige falsifiseringforsøk.)

Hva de overså?

Dette er mine «hypoteser» og spekulasjoner.

Jeg tror fortsatt at de som kidnappet AEH ikke var spesielt brighte, de hadde fått med seg at TH var rik, hadde aldri tidligere vært i nærheten av å gjøre noe så alvorlig som å kidnappe, hadde overhodet ikke skjønt at det ville oppstå forhandlinger om løsepenger og krav om livsbevis, og de hadde heller ikke sett for seg at AEH ville gjøre motstand, trengte insulin eller at TH kom til å løpe rett til politiet.

Idiotpolitiet etterforsket aldri denne hypotesen, fordi internasjonale kolleger og deres egne fordommer, og aksepten fra Nedre Romerike tullerett, som ga dem rett til å bruke skjult etterforskning mot TH, fikk dem til å tro at de var på sporet, mens de i virkeligheten lot tidens tann utslette alle spor etter de virkelige GM-ene.

Det er ikke riktig. Politiet har høyere utdanning, høye inntakskrav og mange jurister. Det er de beste kandidatene som får juriststillingene i politi og påtalemyndighet. Det er høy prestisje og rift om jobbene for de siste.

De aller eldste i etaten kan nok bli rammet av det du beskriver, at det var annerledes før. Det er derimot flere tiår siden, må sikkert tilbake til minst 80-tallet om det i det hele tatt var sånn.
Citera
2020-09-30, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jag tror inte man skall tillskriva telefonsamtalen 10.06 och 10.07 så stor betydelse för ärendet. Är det en äldre mobim som TH använt har den benägenhet att kunna fickringa, och det var väldigt vanligt. Äldre mobiler har plats för 5-6 minnesplatser för senaste uppringda nummer och några för missade samtal. När TH sedan ringde ytterligare samtal suddades de första automatiskt och han visste inte att han ringt dem och ej heller att han medvetet suddar dem.
Ja, jeg har forstått det slik at det var en eldre Nokia mobil TH anvendte på den tiden. Det høres sannsynlig ut med fickringing eller at noen andre enn TH foretok de to oppringningene. Det høres sannsynlig ut med en slik automatisk sletting som du beskrev.
En teori om at TH skulle ha foretatt de to anropene for senere å slette de fra loggen og for deretter å lyve til politiet og si at han ikke hadde ringt og si at han ikke hadde slettet anropene, høres usannsynlig ut for meg.
Citat:
Jeg tror ikke det var noe forhåndsprogrammering. Jeg tror ikke på avanserte opplegg. Hele denne greia vitner ikke om det, etter min mening.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Nej har aldrig varit möjligt och har ej varit tillåtet.
Takk for informasjon Rips og Fnero52!
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-30 kl. 18:35.
Citera
2020-09-30, 18:16
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ok, tack. Om det skulle vara så, kan såna spår uppstå vid kvävningsförsök där offret överlever?
Svært lite trolig. Da det først skjer ved stor skade på trachea.
Citera
2020-09-30, 18:17
Medlem
Citat:
Det er ikke riktig. Politiet har høyere utdanning, høye inntakskrav og mange jurister. Det er de beste kandidatene som får juriststillingene i politi og påtalemyndighet. Det er høy prestisje og rift om jobbene for de siste.

De aller eldste i etaten kan nok bli rammet av det du beskriver, at det var annerledes før. Det er derimot flere tiår siden, må sikkert tilbake til minst 80-tallet om det i det hele tatt var sånn.

Fortell meg hvem på det etterforskningsteamet, bortsett fra Harris, som har juristutdannelse.

Og vis meg én person som kunne kommet inn på legestudiet som i stedet valgte å bli politi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in