Citat:
Ursprungligen postat av
Bustenskjold
Bilogiske spor kan være avføring. Men det kan også være blod, hudavskrapninger, hår med avrevne blodige røtter, oppkast og urin. Eller for eksempel en avrevet (pålimt) fingernegl, hvis det har vært har vært et basketak.Hvis AEH allerede har hatt avføring denne morgenen, er det ikke en selvfølge at kvelningen utløser avføring. Slepespor kan være spor av avføring, blod, oppkast eller urin..Du har ingen holdepunkter for å si at slepesporene består av avføring, dette er kun spekulasjoner fra din side.
Men jeg har da aldri sagt at jeg har lest i noen avis at slepesporene består av avføring. Jeg kan ha andre holdepunkter. At jeg ikke legger ved noen link, betyr ikke at det er rene spekulasjoner.
Men det som politiet sier i media da:
Politiet har holdepunkter for å kunne si at hun ble kvalt, til tross for at det mangler noe lik. Ergo slepesporene må bestå av avføring.
Urin, blod, avrevet hår eller negler indikerer ikke kvelning.
Heller ikke spy. Spy kan indikere at man har fått et veldig hardt slag i bakhodet etter fall nedover betongtrapp f.eks., men det er det altså ikke snakk om her
Og så kan det være andre ting som politiet mener indikerer at hun ble kvalt. F.eks. hudrester eller dna på en strips, avsatt på en sånn måte at det kan tyde på at stripsen ble brukt til å kvele henne.
Man snakker da om de største stripsene som Biltema selger, som er 40-50 cm lang, og halvannen cm bred. Enkel måte å drepe noen på. Bare ha stripsen rundt halsen og stramme til, og resten ordnes av seg selv. Slipper noe basketak. Det var jo en episode for litt siden der en gutt ble drept av sin far, og det ble brukt strips.