2020-09-30, 15:30
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Jeg har ikke erfart dette som du skriver. Jeg vet ikke om noen i denne diskusjonen gjør slik som du beskrev. Det er ofte slik at noen tror at andre gjør det samme som de selv gjør.
Dette skrev jeg 7.9.20 da diskusjonen var intens og spammingen påfallende.

Det har ikke vært like mye av denne o.t. aktiviteten i det siste, bortsett fra din evinnelige hypotese om at alle andre enn TH står bak.
Citera
2020-09-30, 15:36
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Jeg tror dessverre at det er en viss sjanse for at politiet sitter og trøstespiser bullar el.l., ettersom de kanskje er veldig lei seg pga at de kanskje har innsett at de har gjort noen store etterforskningstabber som i verste fall kan ha spolert deres sjanser for å oppklare saken.
Men jeg håper at det ikke er slik.
Vi får hoppas att dom inte är fullt så värdelösa som dom framstår.

Undras om dom har letat reda på dom där männen vid brygga. Hade ju varit en ganska smal sak att fixa. Men tyvärr så säger min magkänsla att dom inte har hittat männen. Bara en sån simpel sak..

Eller dubbelkollat elektrikerns alibi, eller kollat anställda på det där datacentret ... dörrknackat hela området... kollat det egna ledet eller militärer som känner dottern.. Anne Elisabeth lär aldrig få upprättelse.
Citera
2020-09-30, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det biologiske sporet som definitivt indikerer kvelning er mikroskopiske aerosoldråper av blod iblandet spytt. Dette er et sikkert funn og skyldes skadene som påføres luftveiene. Sporet trenger ikke være synlig for det blotte øyet. Hvis tekniske etterforskere har påvist slikt funn så er kvelning nærmest fastslått, også uten lik. Jeg har skrevet om dette i tråden tidligere.

Ja, jeg husker at du skreiv om det for en stund siden.
Et slikt funn gir jo en sterkere pekepinn.
Citera
2020-09-30, 15:40
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
De har ihvertfall nok bevis til at det peker mot TH. Og det er jo bra.
Du kommer til å bli overrasket over hva de faktisk har, når det blir rettsak.
Då får jag ju säga att polisen har varit alldeles lysande när det gäller att knipa käft om dom här bevisen. Det står i bjärt kontrast till alla dom här "icke-bevisen" som polisen strösslat media med.

Jag väntar med spänning på dagen då TH lagförs.
Citera
2020-09-30, 15:43
Bannlyst
Citat:
Du må ha misforstått det som jeg skrev. Da jeg skrev bl.a. "Din tolkning stemmer ikke med meg,...", mente jeg din tolkning om at "vi er på plass osv".

Du skreiv:
"hva politiet har sagt" som ikke stemmer med offentliggjorte bekreftede opplysninger fra politiet.

Mener du da at journalisten lyver?
Du har jo tidligere snakket om at politiet driver med lekkasje, stemmer ikke det nå da? Nå som en lekkasje gjør at det peker mot TH?

Tidligere skreiv du:
Kan du poste link til en artikkel som bekrefter din påstand om at politiet har sagt dette som du skrev i media?
Journalistens ord: De skal også ha funnet biologiske spor som kan knyttes til kvelning. Politiet ønsker ikke å kommentere dødsårsaken.
Politiets ord: - Spørsmålet er etter min mening litt ladet. Det er aldri kommentert eller sagt noe fra vår side om det. Så jeg har ingen kommentar til noe av det du anfører, sier påtaleleder Haris Hrenovica til Nettavisen.

Du har jo tidligere beskyldt journalister for å lyve, mens andre ganger er deres ord plutselig sanne, og du refser politiet for å drive med lekkasje.
Citera
2020-09-30, 15:49
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det biologiske sporet som definitivt indikerer kvelning er mikroskopiske aerosoldråper av blod iblandet spytt. Dette er et sikkert funn og skyldes skadene som påføres luftveiene. Sporet trenger ikke være synlig for det blotte øyet. Hvis tekniske etterforskere har påvist slikt funn så er kvelning nærmest fastslått, også uten lik. Jeg har skrevet om dette i tråden tidligere.
Har du länk till polisens uttalande om det här biologiska spåret?
Citera
2020-09-30, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vi får hoppas att dom inte är fullt så värdelösa som dom framstår.

Undras om dom har letat reda på dom där männen vid brygga. Hade ju varit en ganska smal sak att fixa. Men tyvärr så säger min magkänsla att dom inte har hittat männen. Bara en sån simpel sak..

Eller dubbelkollat elektrikerns alibi, eller kollat anställda på det där datacentret ... dörrknackat hela området... kollat det egna ledet eller militärer som känner dottern.. Anne Elisabeth lär aldrig få upprättelse.
Jeg vet ikke om politiet har gjort noe for å finne de mennene på bryggen. Jeg har ikke lest at de har blitt etterlyst. Jeg tenker at politiet siktet seg inn på TH veldig tidlig i saken, og at det kan ha vært grunnen til at politiet ikke etterlyste de mennene med telelinse på den bryggen og at det også kan ha vært grunnen til at politiet ikke etterlyste den røde BMW-en (og sjåføren og passasjerene i den bilen) i Ås. Kanskje mennene på bryggen og den BMW-en i Ås ikke passet inn i politiets hypotese, eller kanskje politiet tenkte at det var villedende spor?
Citera
2020-09-30, 15:58
Medlem
Citat:
Du skreiv:
"hva politiet har sagt" som ikke stemmer med offentliggjorte bekreftede opplysninger fra politiet.

Mener du da at journalisten lyver?
Du har jo tidligere snakket om at politiet driver med lekkasje, stemmer ikke det nå da? Nå som en lekkasje gjør at det peker mot TH?

Tidligere skreiv du:
Kan du poste link til en artikkel som bekrefter din påstand om at politiet har sagt dette som du skrev i media?
Journalistens ord: De skal også ha funnet biologiske spor som kan knyttes til kvelning. Politiet ønsker ikke å kommentere dødsårsaken.
Politiets ord: - Spørsmålet er etter min mening litt ladet. Det er aldri kommentert eller sagt noe fra vår side om det. Så jeg har ingen kommentar til noe av det du anfører, sier påtaleleder Haris Hrenovica til Nettavisen.

Du har jo tidligere beskyldt journalister for å lyve, mens andre ganger er deres ord plutselig sanne, og du refser politiet for å drive med lekkasje.
Avisartikler som bekrefter at politiet har lekket og avisartikler som bekrefter at enkelte ting som er skrevet i avisartikler er spekulasjoner, er det postet link til flere ganger tidligere i tråden. Du finner det dersom du ønsker å lese det.

Jeg vet ikke hvorfor journalisten valgte å skrive "De skal også ha funnet biologiske spor som kan knyttes til kvelning. ".
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-30 kl. 16:03.
Citera
2020-09-30, 16:01
Medlem
Ang. å gå til politiet så raskt som TH gjorde etter funn av trusselbrev

I den skyldige versjonen, så synes jeg det er rart at han ikke planla å vente med å gå til politiet. Det hadde vært genialt å vente ganske lenge (dersom han selv hadde kontroll på begge ender). Lett å rettferdiggjøre venting med at han fryktet for AE sitt liv.
Da kunne tiden gå helt uten etterforskning, spor kunne viskes mer bort, inkl åstedspor, folk glemmer mer (inkl de som jobbet på Futurum osv), og de kunne trampe fritt i huset og holde hemmeligheten internt ( for å unngå at AE ble drept som det stod i trusselbrev). Jeg må anta at nettopp dette kunne ha vært GM sin tanke. At tiden kom til å gå, uten etterforskning, noe som kom til å gagne saken ifht at spor forsvinner. Forfatter av trusselbrev har lagt opp til at det kan rettferdiggjøres å ikke gå til politi. Så dersom TH var skyldig og heller skulle velge å ikke gå til politi, så kunne jo det være veldig hensiktsmessig for han slik jeg ser det.

Jeg synes det hører mer til den uskyldige versjonen å gå raskt til politi for få råd. Han inviterer dem inn med en gang for å rådføre seg fordi han stolte på at de har mer peil enn han på disse tingene og skjønte det raskt at han måtte handle. De kommer inn på åstedet omtrent samme dag. Som mange har vært inne på er det ikke sikkert han følte at livet gikk helt under av situasjonen av at AE var borte, (ikke sikkert følelsene de to imellom var så ekstreme at han ble knekt av det. Tvert imot er vel hva som man får inntrykk av fra siktelsen ifht status i ekteskapet), så han ønsket rådføring fra politi, siden alt som stod i trusselbrevet ble alt for teknisk og alt for mye for han.
Det er også naturlig at i en kidnapping ligger pengene for gjerningsmenn i at et offer er i live, så risikoen er ikke kjempestor hvis man har intensjon om å inngå noe forhandlinger, men håpe på en bedre plattform enn den tungvinte plattform som var skissert.

Jeg mener også at dette er en tung indikasjon som jeg synes taler for at TH ikke er skyldig i saken.
Citera
2020-09-30, 16:04
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Jeg vet ikke om politiet har gjort noe for å finne de mennene på bryggen. Jeg har ikke lest at de har blitt etterlyst. Jeg tenker at politiet siktet seg inn på TH veldig tidlig i saken, og at det kan ha vært grunnen til at politiet ikke etterlyste de mennene med telelinse på den bryggen og at det også kan ha vært grunnen til at politiet ikke etterlyste den røde BMW-en (og sjåføren og passasjerene i den bilen) i Ås. Kanskje mennene på bryggen og den BMW-en i Ås ikke passet inn i politiets hypotese, eller kanskje politiet tenkte at det var villedende spor?
Villeledende spår måste ju bevisas. Och ska polisen bygga ett indiciemål utan kropp så måste dom ha bra på fötterna. Däribland ingår det att alla andra möjliga gärningsmän är utredda och uteslutna. Det är ett mycket digert arbete i det här fallet. Ett måste är att hitta bilen som backade upp mot huset och dess passagerare. Utan bilen är det en omöjlig sak att åtala TH. Dom måste hitta hans medhjälpare eftersom han bevisligen var på jobbet när hon fördes bort. Även BMW'n måste utredas.

Polisen har massor av jobb framför sig om dom siktar mot åtal. Lär ta några år. Om någonsin.

Vi andra får sitta på läktaren så länge och käka bullar.
Citera
2020-09-30, 16:08
Bannlyst
Citat:
Avisartikler som bekrefter at politiet har lekket og avisartikler som bekrefter at enkelte ting som er skrevet i avisartikler er spekulasjoner, er det postet link til flere ganger tidligere i tråden. Du finner det dersom du ønsker å lese det.

Jeg vet ikke hvorfor journalisten valgte å skrive "De skal også ha funnet biologiske spor som kan knyttes til kvelning. ".

Så...lyver journalisten, eller ikke? Har du link til noe som bekrefter at påstander fra journalister har vist seg å være rene spekulasjoner? Eller er det bare en påstand fra din side for å prøve å plukke ifra hverandre journalistenes påstander?
Citera
2020-09-30, 16:11
Medlem
Citat:
Så...lyver journalisten, eller ikke? Har du link til noe som bekrefter at påstander fra journalister har vist seg å være rene spekulasjoner? Eller er det bare en påstand fra din side for å prøve å plukke ifra hverandre journalistenes påstander?
Fetad: Jeg må gjenta det jeg skrev, ettersom du kanskje ikke leste det:
"Avisartikler som bekrefter at politiet har lekket og avisartikler som bekrefter at enkelte ting som er skrevet i avisartikler er spekulasjoner, er det postet link til flere ganger tidligere i tråden. Du finner det dersom du ønsker å lese det."

Hvis du har fulgt diskusjonen og hvis du har lest avisartikler om saken som det har vært linket til, kan du ikke ha unngått å ha lest de avisartiklene som du etterspør link til.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-30 kl. 16:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in