2020-09-30, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jjfam
Det är INTE samma sak att adoptera bort sitt barn som att tvingas lämna ifrån sig det. Att du ens jämför det gör mig ytterst förbannad.
När dessutom alla orosanmälningar, rykten (att E skulle ”fötts med abstinens till följd av mammans missbruk” när hon i själva verket var under abstinensbevakning pga av RG medicinförskrivning) och denna efterlevande häxjakten härstammar från MJ så kan jag tänka mig att sista unset respekt är borta. Inte för att försvara RG men hon är väl inte mer än människa?

Skrev jag att det är samma sak? Lugn.
Min jämförelse handlar om empati och självinsikt. Det är två ord som mamman och dess anhängare bör affirmation sig själva med dagligen.

Hon är inte mer än människa, en människa som borde förstå att hon är trasig och behöver vård för att läka alla sina sår genom sina år, och sitt drogmissbruk.
I ett sånt skick har man inte kraft och ork att ta hand om barn som kräver otroligt mkt tid och uppmärksamhet. Och tålamod!
Återigen, självinsikt och empati.

Och återigen, flickan dog under uppsikt av P och R. Inte under uppsikt av fosterhemsmamman. Inte under uppsikt av ett jourhem. Däremot hade lilla E med all sannolikhet, R’s Göthel, levt idag om hon vart på rätt plats.

Om R inte märkte av det som hände runtomkring enligt henne själv pga P matade henne med droger, så är hon väl inte passande att sköta om barn?
Citera
2020-09-30, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jjfam
Det är INTE samma sak att adoptera bort sitt barn som att tvingas lämna ifrån sig det. Att du ens jämför det gör mig ytterst förbannad.
När dessutom alla orosanmälningar, rykten (att E skulle ”fötts med abstinens till följd av mammans missbruk” när hon i själva verket var under abstinensbevakning pga av RG medicinförskrivning) och denna efterlevande häxjakten härstammar från MJ så kan jag tänka mig att sista unset respekt är borta. Inte för att försvara RG men hon är väl inte mer än människa?

Och du har rätt det är inte samma sak men vet du vad, R borde ha adopterat E.
Men med tanke på bristande självinsikt och empati skiljer hon sig åt de föräldrar som adopterar bort sina barn för att de sätter sina barn i första rummet. Att de är medvetna om att barnet får det bättre någon annanstans. R lever i en sjuk värld i tron att knark och trasigt liv går att kombinera med att uppfostra och ta ansvar för barn.
Citera
2020-09-30, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Jo men det jag syftade på var en del som kallas ”slasken” det som INTE hamnat i FUP.

Inte tungt nog bevis för FUP, men mycket information som kan ge en större klarhet i det hela.

Ja nu börjar helheten ta form. Det som framkommer nu är en helt annan bild än den som fosterhemskvinnan har målat ut. Det är en sån skandal alltihop!
Citera
2020-09-30, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det är handlingar som myndigheten måste arkivera, men har sällan något av värde. Jag tror inte man släpper den heller då det är barn inblandade med sjukjournaler och annat. Det är mest krösamajor som vill smaska i sig byskvaller. Det viktiga och avgörande ligger i FU, och domstolen avgör på det som kommer fram under förhandlingen. Kan inte du berätta vilken slask du läst tidigare?

Nej jag tror inte heller att man släpper den.
Det som ligger i fup är vad åklagaren anser vara viktigt och avgörande. Utöver det så finns det mängder som varken ligger i fup eller slask.
I många fall så kan alltså inte en fup utgöra bevisvärde, vilket folkdomstolen verkar tro.

Men nu framkommer i alla fall en totalt motsägelsefull bild av fosterhemskvinnans utsagor. Och socialtjänstens!
Citera
2020-09-30, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Ja nu börjar helheten ta form. Det som framkommer nu är en helt annan bild än den som fosterhemskvinnan har målat ut. Det är en sån skandal alltihop!

Fast va? Det är ju inte alls det ditt citat säger, upplever jag iallafall? Vad är det för nytt som framkommit? Syftar du på de tiotal anonyma profiler på instagram som alla postar samma sak och gillar varandras inlägg? De har väl varken kommit med någon ny fakta eller framstått som särskilt seriösa.
Citera
2020-09-30, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Fast va? Det är ju inte alls det ditt citat säger, upplever jag iallafall? Vad är det för nytt som framkommit? Syftar du på de tiotal anonyma profiler på instagram som alla postar samma sak och gillar varandras inlägg? De har väl varken kommit med någon ny fakta eller framstått som särskilt seriösa.

Nej jag syftar inte på sociala medier. Sånt ska man vara försiktig med.
Jag syftar på vad som framkom igår.
Citera
2020-09-30, 11:32
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Vad i himmelens namn skulle kunna komma fram om Familjehemmet som skulle förklara föräldrarnas sätt att behandla Esmeralda? Familjehemmet hade ju inte träffat Esmeralda på nästan 10 månader när hon dog i föräldrarnas vård. Och ursäkta en oförstående, men vad för nytt har kommer fram idag?
Citera
2020-09-30, 11:34
Medlem
När jag hörde talas om att en treåring i Norrköping dött blev jag självklart påverkad då jag har en dotter i E's ålder. Läste på Flashback redan då.

Sedan pratades det om en anmälan på juldagen. Folk hittade på en massa såsom att huvudet låg under en säng eller att hon sprang naken in i en restaurang.

Efter ett tag berättade fosterhemsmamman sin version av det hela.

Till slut läste jag FUP:en. Och jag kan lungt säga att ju mer info jag fått angående fallet desto mer har det påverkat mig. Innan FUP:en tänkte jag att P och R var 2 narkomaner som älskade E men kunde inte ta hand om henne. Men efter att jag läst den så blev det ännu mer tydliggjort att hon inte behandlas bra och att, framförallt R, ofta pratade om E med förakt. Det var framförallt efter FUP:en som jag blev arg på R.

Jsg tror att många känner på samma sätt. Det är inte att vi bara lyssnat på media och beskyller R utan ha information kring det hela. Vi har fått en inblick i deras liv och även om det inte kanske är hela sanningen så är det ett fruktansvärt öde som E fick gå igenom.

Och jag tycker att det är bra att folk reagerar, om det är NÅGOT man inte ska tycka är normalt är det att misshandla, droga ned, svälta, mobba ett barn för att till slut linda in det döda barnet i filter och plast. Gömma henne under en säng och fortsätta leva som inget hänt.

Nu har R också kommit ut på sociala medier och visar bilder på en glad E. Detta gör att bilden av R förbättras något. Hon skriver kärleksdikter till henne. Och lägger upp bilder vilket jag kan förstå.

Det jag inte kan förstå är att R beskyller samhället och fosterhemsmamman för det som hänt. Att hon vill att vi ska tända ljus för pappan den 4 oktober då det hålls en manifestation för E. Att hon inte på något sätt ångrar det hon gjort, utan tycker så synd om sig själv för att hon är en av Sveriges mest hatade kvinna just nu.
Citera
2020-09-30, 11:35
Medlem
Citat:

Vilket syftar du på?
Citera
2020-09-30, 11:41
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
När jag hörde talas om att en treåring i Norrköping dött blev jag självklart påverkad då jag har en dotter i E's ålder. Läste på Flashback redan då.

Sedan pratades det om en anmälan på juldagen. Folk hittade på en massa såsom att huvudet låg under en säng eller att hon sprang naken in i en restaurang.

Efter ett tag berättade fosterhemsmamman sin version av det hela.

Till slut läste jag FUP:en. Och jag kan lungt säga att ju mer info jag fått angående fallet desto mer har det påverkat mig. Innan FUP:en tänkte jag att P och R var 2 narkomaner som älskade E men kunde inte ta hand om henne. Men efter att jag läst den så blev det ännu mer tydliggjort att hon inte behandlas bra och att, framförallt R, ofta pratade om E med förakt. Det var framförallt efter FUP:en som jag blev arg på R.

Jsg tror att många känner på samma sätt. Det är inte att vi bara lyssnat på media och beskyller R utan ha information kring det hela. Vi har fått en inblick i deras liv och även om det inte kanske är hela sanningen så är det ett fruktansvärt öde som E fick gå igenom.

Och jag tycker att det är bra att folk reagerar, om det är NÅGOT man inte ska tycka är normalt är det att misshandla, droga ned, svälta, mobba ett barn för att till slut linda in det döda barnet i filter och plast. Gömma henne under en säng och fortsätta leva som inget hänt.

Nu har R också kommit ut på sociala medier och visar bilder på en glad E. Detta gör att bilden av R förbättras något. Hon skriver kärleksdikter till henne. Och lägger upp bilder vilket jag kan förstå.

Det jag inte kan förstå är att R beskyller samhället och fosterhemsmamman för det som hänt. Att hon vill att vi ska tända ljus för pappan den 4 oktober då det hålls en manifestation för E. Att hon inte på något sätt ångrar det hon gjort, utan tycker så synd om sig själv för att hon är en av Sveriges mest hatade kvinna just nu.
Upptäkte precis att jag måste gå ur vissa grupper och sluta gilla vissa sidor på Facebook.
Jag hade inte uppfattat att de var riktade mot soc och för föräldrarna.
Citera
2020-09-30, 12:22
Medlem
Citat:

Skandal? Nu är det väl ändå dags för dig att vakna ur din Törnrosa-sömn. Jag har precis läst FUP:en igen och du menar på fullaste allvar att det är socialens och Familjehemsmamman fel att E dog? Hon hade ca 100 synliga märken på kroppen, otaliga olagliga narkotikapreparat i sig och föräldrarna själva var vid gripandet starkt påverkade av flertalet narkotikapreparat. Är det ok? När du som förälder är ansvarig för 3 hemmavarande barn, varav två av dem var under 4 år.

Varför berövade man henne umgänget med jämnåriga barn på förskolan? För att dom skulle avskärma sig ännu mer från samhället och kunna droga i fred? Då förstår ju vem som helst att ett barn i den åldern behöver mer stimulans än att sitta hemma dagarna i ända med föräldrar som knappast orkade stimulera barnet som en förskola skulle ha gjort. Speciellt när droger och psykisk ohälsa är inblandad. Att barnet hade tappat 25% av sin vikt sedan sommaren säger ju också väldigt mkt om hennes välmående. Barn är väldigt lojala mot den som är ansvarig, oavsett hur den blir behandlad.

Hur kan du med denna vetskap fortsätta ditt korståg mot både socialen och Familjehemsmamman? Båda parter hade ju fog för sin oro.

Vore fint om du kunde svara utan att vara nedlåtande för en gångs skull. Du får mer än gärna uppvisa vad nytt det är som har framkommit som vi vanliga döda inte vet? Du får också gärna förklara för vad som inte framkommit tidigare men som du pratat om vid flertalet ggr. Vi försöker förstå.
Senast redigerad av Mali09 2020-09-30 kl. 12:24. Anledning: Felstavning
Citera
2020-09-30, 12:35
Medlem
Citat:

Exakt vad är det du menar framkom igår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in