Citat:
Ursprungligen postat av
Jjfam
Det är INTE samma sak att adoptera bort sitt barn som att tvingas lämna ifrån sig det. Att du ens jämför det gör mig ytterst förbannad.
När dessutom alla orosanmälningar, rykten (att E skulle ”fötts med abstinens till följd av mammans missbruk” när hon i själva verket var under abstinensbevakning pga av RG medicinförskrivning) och denna efterlevande häxjakten härstammar från MJ så kan jag tänka mig att sista unset respekt är borta. Inte för att försvara RG men hon är väl inte mer än människa?
Skrev jag att det är samma sak? Lugn.
Min jämförelse handlar om empati och självinsikt. Det är två ord som mamman och dess anhängare bör affirmation sig själva med dagligen.
Hon är inte mer än människa, en människa som borde förstå att hon är trasig och behöver vård för att läka alla sina sår genom sina år, och sitt drogmissbruk.
I ett sånt skick har man inte kraft och ork att ta hand om barn som kräver otroligt mkt tid och uppmärksamhet. Och tålamod!
Återigen, självinsikt och empati.
Och återigen, flickan dog under uppsikt av P och R. Inte under uppsikt av fosterhemsmamman. Inte under uppsikt av ett jourhem. Däremot hade lilla E med all sannolikhet, R’s Göthel, levt idag om hon vart på rätt plats.
Om R inte märkte av det som hände runtomkring enligt henne själv pga P matade henne med droger, så är hon väl inte passande att sköta om barn?