2020-09-29, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ja du ska höra...

Du jämför med ett land du inte vet ett skit om...

Om du tror dom har 7 döda så är det kanske du som är en idiot ...eller?

Jag tror inte, jag VET.

Taiwaneserna fick nys om att något var lurt i Wuhan och klippte stenhårt till med restriktioner, smittspårning plus sin inhemska produktion av skyddsutrustning, samtidigt som Hanna Stjärne, här i stockholmssyndromets dystopi, sände ett kramkalas från Arlanda rakt ut i etern och hem till Gieseckes och Tegnells äventyr med flocken.

Fler frågor?
Citera
2020-09-29, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Och för att inte tala om Anguilla, Fiji eller Grönland!

Eller varför inte Sydkorea och Japan, för att ta några andra östasiatiska exempel där galenskaperna med flocken inte fick något genomslag.

Fler frågor?
Citera
2020-09-29, 22:20
Medlem
Död o återfödds avatar
.
MSM KONSPIRATORISKT TYSTA...

Ingen har nämnt något om antalet döda i coovid den senaste tiden...

Nån som har info om hur många som dött den senaste veckan, de senaste dagarna?

Varför har sms blivit så konspiratoriskt tysta kring mortaliteten?

Inga dör längre i coovid, eller?

Och de som testas positivt för coovid verkar ju inte lida det minsta av smittan, titta bara på Idol-deltagarna...

Snacka om skumt det hela...
Senast redigerad av Död o återfödd 2020-09-29 kl. 22:34.
Citera
2020-09-29, 22:22
Medlem
Bra fråga
För en vecka sedan pratades det om att införa lokala restriktioner i Stockholm pga att spridningen ökade, besked skulle komma inom några dagar. Sedan dess har 7-dagars snittet ökat ytterligare ca 60%.
Inga besked hat kommit.
https://twitter.com/BierleinPar/status/1310922710030090242
Citera
2020-09-29, 22:23
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Ingen har nämnt något om antalate döda i coovid den senaste tiden...

Varför har sms blivit så tysta kring detta?

Står på varenda statistiksida, hos FHM och varje svensk massmedia. Här har du en:
https://covidstatistik.se/
Citera
2020-09-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ja försök leva som om viruset inte finns..

Jag vet många pensionärer som lever mer än dagens ängsliga ungdomar det är ett mindset...

Att oroa sig för allt blir ett trist liv...Men du kanske eg inte alls oroar dig för viruset utan enbart härinne?

Nej jag oroar mig inte i onödan. Varken här inne eller någon stans. Jag tror jag har bra koll.
Vet inte hur du gör - du ger mig intrycket att det finns något att oroa sig för. Den enda som oroar sig verkar vara du - orolig för hur andra är?.
Citera
2020-09-29, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Jag tror inte, jag VET.

Taiwaneserna fick nys om att något var lurt i Wuhan och klippte stenhårt till med restriktioner, smittspårning plus sin inhemska produktion av skyddsutrustning, samtidigt som Hanna Stjärne, här i stockholmssyndromets dystopi, sände ett kramkalas från Arlanda rakt ut i etern och hem till Gieseckes och Tegnells äventyr med flocken.

Fler frågor?
u

Du vet att dom har 7 döda för du har kollat med deras sjukhus o vet allt som händer i det landet ...

Men troligen vet du inte ens om någon dött i ditt eget hus...
Citera
2020-09-29, 22:39
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
MSM KONSPIRATORISKT TYSTA...

Ingen har nämnt något om antalet döda i coovid den senaste tiden...

Varför har sms blivit så konspiratoriskt tysta kring mortaliteten?

Och de som testas positivt för coovid verkar ju inte lida det minsta av smittan, titta bara på Idol-deltagarna...

Snacka om skumt det hela...
Eeh, ta bara Aftonhoran som uppdaterar statistiken varje dag, har som idag t. Ex 10 nya dödsfall. Så jodå, nog dör det fortfarande människor av viruset.
Citera
2020-09-29, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Nej jag oroar mig inte i onödan. Varken här inne eller någon stans. Jag tror jag har bra koll.
Vet inte hur du gör - du ger mig intrycket att det finns något att oroa sig för. Den enda som oroar sig verkar vara du - orolig för hur andra är?.

Nej men om du läser härinne så märker du väl att folk oroar sig ständigt för viruset !!?

Eller det är inte oro enligt dig ?

Sen kanske dom mest "oroar" sig digitalt som med klimatet men eg skiter lite i vilket ...svårt att veta
Citera
2020-09-29, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Eeh, ta bara Aftonhoran som uppdaterar statistiken varje dag, har som idag t. Ex 10 nya dödsfall. Så jodå, nog dör det fortfarande människor av viruset.

Av viruset eller med virus i kroppen?

Inte riktigt samma sak...
Citera
2020-09-29, 22:45
Avslutad
Citat:
u

Du vet att dom har 7 döda för du har kollat med deras sjukhus o vet allt som händer i det landet ...

Men troligen vet du inte ens om någon dött i ditt eget hus...

Vad är det du egentligen vill diskutera?

Tål du inte att en bunt skarpa gulingar sopar mattan med självgoda och hårt inavlade stockholmssyndrom när det gäller att bekämpa pandemin?

Den svenska statistiken är garanterat ordentligt justerad i nederkant. Som bekant myglar stockholmssyndromet bevisligen med all upptänklig statistik.

Däremot har jag inte läst en enda källa på någon överdödlighet i Taiwan. Dessutom noll rapporter om kaotiska scener på sjukhusen i Taipei.

Att gamlingar har blivit nekade vård i Sverige är ett internationellt erkänt faktum. Brutala övertramp mot rätten till liv och hälsa är vardagsmat i stockholmssyndromets dystopi svärje.

Fler frågor?
Citera
2020-09-29, 22:47
Medlem
Citat:
Nej men om du läser härinne så märker du väl att folk oroar sig ständigt för viruset !!?

Eller det är inte oro enligt dig ?

Sen kanske dom mest "oroar" sig digitalt som med klimatet men eg skiter lite i vilket ...svårt att veta

Du bryr dig för mycket om vad andra tänker på. Ta det lite lugnt. Gör det inte till en stor grej - det är antagligen större än du förstår ändå. Du bör inte oroa dig i onödan.

Och jag kan ge dig ett tips. Om du försöker "lägga locket på" så oroar det också. Bättre med saklig kunskap och förstånd.

Så sluta oroa dig nu. Om du har några bra saker att komma med så o.k.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in