2020-09-29, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror inte någon kommer att bli nöjd över detta beslut faktiskt.

Skulle förvåna mig.

Gemene man har väl generellt sett slutat bry sig om COVID-19, det märks väl på hur vi människor rör på oss och beter oss ute i samhället nu när det har gått några månader.. Tyvärr..

Tror inte att speciellt många bryr sig om detta beslut.
Citera
2020-09-29, 13:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Skulle förvåna mig.

Nej, och dessutom ökar ju smittan hela tiden nu... det är höst och blir snart vinter: luftvägsinfektionernas förlovade tid. Det är helt fel tidpunkt. I så fall hade det varit bättre om de hade infört tillfälliga regler över sommarmånaderna - för friluftsteatrar och uteserveringar - så hade artisterna kunnat spela in lite pengar då, att leva på i höst. ALLT görs bakvänt i detta landet.
Citera
2020-09-29, 13:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Våra grannländer hade färre döda iår för att de hade fler döda 2019 i influensa än oss. Det har ingenting med ett fake virus o göra.

Hur förklarar du Peru vs Brasilien?

Peru: militär lockdown
Brasilien: ingen lockdown

Peru fler ”covid” döda.

Det har ju redan norrmännen och finnarna debunkat, du fick länk av någon annan.

Jag har ingen förklaring till Peru vs Brasilien. Jag vet att Peruanerna är väldigt fattiga, såg någon dokumentär om att de smet ut för de behövde jobba och sätta mat på bordet.
Citera
2020-09-29, 13:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Så Spaniens o Frankrike lider av att dom ligger nära Italien...

Men Danmark o Norge lider inte av att ligga nära Sverige...

Dock så nämnde du inte vad Beligen eller Usa lider av...

Men det kommer i nästa inlägg väl ?

Det började ju där nere och spred sig snabbt till grannländerna, men det kanske är svårt för dig att begripa?

Danmark och Norge stängde gränsen mot Sverige, även Finland eller missade du det?

Du fick svar av någon annan, bland annat att Belgien har mycket invandrare och att de är tätbefolkade. Usa var också senfärdiga med sina åtgärder, lägg därtill en utbredd fetma, diabetes mm.

Något mer du undrar över?
Citera
2020-09-29, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb

Jag har ingen förklaring till Peru vs Brasilien. Jag vet att Peruanerna är väldigt fattiga, såg någon dokumentär om att de smet ut för de behövde jobba och sätta mat på bordet.

Alltid någon annan som ska ge data, aldrig en själv.

Brasilianerna är inte rika de heller.
Citera
2020-09-29, 13:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Nu är vi där igen. Sverige agerade mindre under Spanska sjukan som var en brutalt kraftigare pandemi. Covid-19 är som en vindpust gentemot orkanen spanska sjukan. Vi är inte utdöda.

Historia är ett viktigt ämne för det ger perspektiv på dagens verklighet. Det är därför dagens ledare inte vill att folk ska ha koll på historia. För då sabbas deras verklighet som de försöker tvinga på människor.

Du vet hur man gjorde då va? Man isolerade de sjuka. Det var inte specifikt spanska sjukan jag syftade på, utan om mentaliteten att lägga sig platt och ge upp genom världshistorien.
Citera
2020-09-29, 13:21
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:

De spansktalande länderna har nära band med Spanien, i synnerhet Peru och Colombia med 100.000-tals medborgare boende i Spanien och stort flöde av resande mellan länderna. De fick in stor mängd smitta tidigt.
Citera
2020-09-29, 13:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Alltid någon annan som ska ge data, aldrig en själv.

Brasilianerna är inte rika de heller.

https://www.dn.se/sverige/tegnells-influensateori-fortsatt-omdebatterad/

Hur vill du förklara skillnaden mellan de två länderna då?
Citera
2020-09-29, 13:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
De spansktalande länderna har nära band med Spanien, i synnerhet Peru och Colombia med 100.000-tals medborgare boende i Spanien och stort flöde av resande mellan länderna. De fick in stor mängd smitta tidigt.

Det låter rimligt.
Citera
2020-09-29, 13:33
Medlem
Citat:
Det låter rimligt.

Klart du tycker!

Att Sverige med sina miljoner utlandsfödda hade ett större resande kring utbrottet räknas såklart inte.

Att Norge, Finland och Danmark inte alls ligger på den nivån, passar väl inte in i sverigehatet!

Men att förklara något annat lands dåliga start på pandemin, det är enkelt.
Citera
2020-09-29, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OQnKwO/restauranger-undantas-fran-forbud-om-50-personer

Vad är det här för dumheter, nu då? 500 personer ska tillåtas vid "glest sittande" arrangemang (om det gäller bara restauranger där mat serveras är oklart av artikeln) - och sedan står det att det ska räcka med en meter..? En meter är ju INGET, måste vara minst 1,5 meter. Behövs ju bara att man böjer sig åt sidan för att plocka upp något ur väskan som man har stående bredvid stolen, så har man plötsligt mindre än en meter till personen bredvid.

Jag tror att Amanda Lind och Löfven böjer sig för Jonas Gardell. Det är inte klokt i så fall, att Sveriges riksbög ska ha den makten.

Det är inte riksbögen som fått igenom detta utan hela idrotts- och kultursverige är riktigt illa ute.

Själv skiter jag i kulturen men följer med debatten inom sporten och du kan vara lugn med att den är minst lika högljudd som Gardell.
Citera
2020-09-29, 13:38
Medlem
Citat:

Skulle förvåna mig.

Fråga gemene fotbollsklubb i Superettan till exempel.

Om någon förbjöd din arbetsgivare att ha intäkter, och sen lättade på det förbudet. Då är jag rätt säker på att någon, i detta fall arbetsgivaren, är nöjd med beslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in