Kör själv mycket kontanter, likaså mina polare. Vet inte om det är för att det är löst folk och datornördar eller om det sitter kvar sen pundartiden. Men jag har inte mycket till övers för storbanker. De globalistiska megaföretagen har ju redan så extremt mycket information om en, så de behöver väl knappast se vad jag handlar för att veta det mesta om mig. Men det betyder ju inte att jag vill göra det lätt för dem. Av samma anledning har jag inte G-mail, Facebook osv.
Tyvärr börjar det bli färre och färre ställen som accepterar kontanter. Och att man dessutom bara får sätta in 15 000/30 dagar säger ju rätt mycket. Inte långt bort tills man får sätta in 0. Alternativt att man får sitta i ett korsförhör med representanter från Skatteverket, polisen och dylika myndigheter för att redovisa precis vart ens pengar kommer ifrån. "Kan din mormor bekräfta att du fick 10 000 i julklapp??"
Händer för övrigt lite då och då när man träffar nytt folk eller yngre tjejer på krogen att de tror att man säljer droger för att man sliter upp en röding ur börsen när det ska betalas. Vissa av dem verkar aldrig ha sett kontanter, alternativt jämför det med att glida runt med kassettspelare.
Citat:
Ursprungligen postat av
GanjaFarfar
Här var vi visst glada i diskussion märker jag!
Kontanter är förlegat och osmidigt i jämförelse med betalkort och om man är rädd om sin integritet så skaffar man med fördel ett
anonymt debit-kort så är den saken ur världen.
Man kan givetvis komma med motargumentet att det inte fungerar om internet eller elen ligger nere men en bunt sedlar kan brinna upp den också!
Har du något exempel på det fetstilta? Tänker du på typ Revolut och dylikt?