Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Det är ganska intressant hur i stort sett alla stora händelser är nedlusade med konspirationsteorier. Vi ser det i Kennedymordet, Månlandningen, September 11, Palmemordet, Estoniakatastrofen.
Verkar vara någon sorts mänsklig egenskap, man gillar helt enkelt att sitta och fundera och tänka ut alternativa ideer. Sen är det också oftast kryddat med en misstro mot "makten".
I fallet med Estonia har vi ju en extremt väl sammanhängande officiell rapport, som kom fram efter 3 års gediget arbete. Allt stämmer väl, sjunkförloppet, vittnesmålen, färden, vädret och vraket.
Först och främst är du en idiot. En stor sådan. Naiv, korkad och okunnig så det räcker till och blir över.
Ställ dig frågan. Finns det konspirationer? Svaret är 100% ja. Människor har konspirerat i alla tider sen mänsklighetens begynnelse. Det betyder inte att allt är en konspiration men har man din inställning är man en komplett idiot som inte skulle se sanningen om den så stod framför dig och var 4 mil hög.
Finns en hel del saker som kallats konspirationer som sen avslöjats som sanna. Finns otaliga exempel.
Alltifrån Mk-Ultra till att Amerikanska staten sysslade med omfattande avlyssning av medborgarna som Snowden avslöjade.
Hade jag påstått för 20 år sedan att USA:s samlade ekonomiska och politiska elit samlades årligen på en plats för att tillbe en uggleliknande figur hade ingen tagit mig på allvar.
Inte heller att det finns omfattande pedofilnätverk där väldigt mäktiga personer är inblandade (Jeffrey Epsteins ö bland annat).
Tog Jeffrey Epstein verkligen livet av sig i fängelse? Att påstå annat är en konspirationsteori.
Verkligheten är dock den att mycket pekar på att han inte tog livet av sig. Frågetecknen kring hans självmord är alltför många. Bara en människa som inte är intresserad av sanningen skulle lättvindigt köpa påståendet om att han tog livet av sig.
Alex Jones må vara tokig ibland och sprider en hel del stolliga saker. Det är bara det att en del saker han sa för över 20 år sedan har visat sig vara helt korrekta.
Hade du inte varit så obildad och korkad hade du sökt sanningen istället för att håna dom som gör det.
Mitt råd till dig är att skaffa en spade och gräva ett djupt hål. Lägg dig i hålet och be någon fylla igen.
The truth is out there.
https://www.youtube.com/watch?v=rQouKi7xDpM&t=