2020-09-28, 11:28
Medlem
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...-estoniafyndet

"Ansvariga politiker har konsekvent ignorerat dessa krav"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...aft-pa-600-ton

"Regeringen vill absolut inte ta del av materialet som kommit fram"

Slår er frågan när ni läser dagens Estoniaartiklar mellan raderna? Slår er frågan varför våra politiker ständigt vill ducka för den här frågan? Vad är det man vill dölja för det svenska folket? Räcker det inte att man döljt sanningen för oss i 26 år? Mot bakgrund av allt nytt som nu kommit fram borde våra folkförrädare till politiker väl äntligen krypa till korset? Vi pratar om att det existerar svinkorrupta politiker i Afghanistan och Somalia som mörkar sanning för dess folk, Herregud våra politiker är ju värre än värst. Man har gjort allt för att mörka sanningen för det svenska folket i 26 år. Hur fan kan de leva med sig själva när så otroligt många miste livet men där man vägrar berätta om sanningen för allmänheten och alla offer där ute?? Idag är dagen där var och en av oss bör kräva svar. Därefter bör var och en av våra sittande politiker avgå. Det är det minsta de kan göra i detta nu. Mitt och tusentals andra medborgares förtroende där ute i vårt avlånga land är totalt förstört efter dagens nyhet.
Senast redigerad av Pellikka 2020-09-28 kl. 11:35.
2020-09-28, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellikka

Slår er frågan när ni läser dagens Estoniaartiklar mellan raderna? Slår er frågan varför våra politiker ständigt vill ducka för den här frågan? Vad är det man vill dölja för det svenska folket? Räcker det inte att man döljt sanningen för oss i 26 år? Mot bakgrund av allt nytt som nu kommit fram borde våra folkförrädare till politiker väl äntligen krypa till korset? Vi pratar om att det existerar svinkorrupta politiker i Afghanistan och Somalia som mörkar sanning för dess folk, Herregud våra politiker är ju värre än värst. Man har gjort allt för att mörka sanningen för det svenska folket i 26 år. Hur fan kan de leva med sig själva när så otroligt många miste livet men där man vägrar berätta om sanningen för allmänheten och alla offer där ute?? Idag är dagen där var och en av oss bör kräva svar. Därefter bör var och en av våra sittande politiker avgå. Det är det minsta de kan göra i detta nu. Mitt och tusentals andra medborgares förtroende där ute i vårt avlånga land är totalt förstört efter dagens nyhet.
Har du bott under en sten dom senaste 50 åren?
2020-09-28, 11:39
Medlem
Queenofqueenss avatar
Jag har vetat det hela tiden. Så inget nytt för mig. Det sista du ska lita på är Sveriges politiker och politik. Det finns ett gott skäl till varför man ska ha det som en gravplats. Min pappa hade en bekant, vars frus bekanta omkom i olyckan.

Mygel och återigen mygel. Sverige är så vidrigt. Så fult gjort mot svenska folket och alla drabbade.
2020-09-28, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukusson
Har du bott under en sten dom senaste 50 åren?

Absolut inte. Har naivt trott att det inte funnits något konkret bakom det hela. Man har bara spekulerat och ponerat. Det har du med all sannolikhet också gjort. Om ingen sanning finns vill man täcka över det hela vilket jag slutligen köpt. Notera att mina rader handlar om hur vår svenska korrupta regering behandlar ärendet idag när all ny bevisning kommit fram; Man vägrar ta emot material och man vägrar göra något åt saken. Det är Estland som kräver att ny utredning görs. Konstigt att så många svenskar där ute är obrydda trots dagens klockrena bevisning. När ska det här sovande folket vakna upp och begära svar?? Begära varje politikers avgång som på något vis varit involverad i att detta dolts under så många år!!!???
2020-09-28, 11:43
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:

Dom har varit genomkorrupta bra mycket längre än du verkar förstå, Mona Sahlin t.ex ville innesluta vraket i en betongsarkofag så att hålet inte skulle upptäckas, såklart de visste att det var en ubåt som krockat in i skeppet och detta måste mörkas till varje pris, antagligen hade de klantat sig under någon övning med NATO eller liknande. Vad som hände med den andra båten är dock intressant, den måste ju nästan sjunkit den med tycker man, men de kanske är hårdare än man tror..
2020-09-28, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Jag har vetat det hela tiden. Så inget nytt för mig. Det sista du ska lita på är Sveriges politiker och politik. Det finns ett gott skäl till varför man ska ha det som en gravplats. Min pappa hade en bekant, vars frus bekanta omkom i olyckan.

Mygel och återigen mygel. Sverige är så vidrigt. Så fult gjort mot svenska folket och alla drabbade.

Jag vill åka till Rosenbad och kräva avgång. Kräva avgång för varje politiker som på något sätt varit involverad i denna härva. Först då kan jag se att alla offers familjer kan få den ro och samvete de faktiskt förtjänar efter 26 år.
2020-09-28, 11:49
Medlem
Varför tro att politikerna vet allting och känner till hela sanningen. De kan också föras bakom ljuset.
2020-09-28, 11:50
Bannlyst
Citat:

Vem fan orkar bry sig?

Alla vet att det var något fuffens, annars hade inte skademinimeringen varit så stor. Våra politiker töjer röven på oss dagligen med höga skatter, kass sjukvård och havererande rättsväsende.

Det är samma politiker nu som då.

Svensken röstar så här: lev med det.

Jävla gnällbögar
2020-09-28, 11:53
Medlem
Citat:
Jag vill åka till Rosenbad och kräva avgång. Kräva avgång för varje politiker som på något sätt varit involverad i denna härva. Först då kan jag se att alla offers familjer kan få den ro och samvete de faktiskt förtjänar efter 26 år.

Lycka till. Du lär inte hitta många politiker i Rosenbad som var med då Estonia förliste. Möjligtvis Kenth Härstedt, men han var en av de överlevande. Vad gäller alla offers familjer så skulle de nog må allra bäst av att lägga detta bakom sig och förkasta alla konspirationsteorier och acceptera att det var en olycka.
2020-09-28, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Vem fan orkar bry sig?

Alla vet att det var något fuffens, annars hade inte skademinimeringen varit så stor. Våra politiker töjer röven på oss dagligen med höga skatter, kass sjukvård och havererande rättsväsende.

Det är samma politiker nu som då.

Svensken röstar så här: lev med det.

Jävla gnällbögar

700-800 döda och ingen bryr sig? Ja du, de som inte har större brister på empati för alla hundratals offers familjer har väl en gnutta omtanke. Det här är oskyldiga människor det rört sig om. Inte de som skjuts ihjäl i Norsborg eller Tensta var och varannan dag i egenskap av gängmedlemmar som glöms bort av allmänheten efter en dag eller två. Det här var totalt oskyldiga människor du syftar på. Men det är kvittot på det samhälle vi lever i. Där ingen bryr sig. Förståeligt och samtidigt förkastligt.
2020-09-28, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Lycka till. Du lär inte hitta många politiker i Rosenbad som var med då Estonia förliste. Möjligtvis Kenth Härstedt, men han var en av de överlevande. Vad gäller alla offers familjer så skulle de nog må allra bäst av att lägga detta bakom sig och förkasta alla konspirationsteorier och acceptera att det var en olycka.

Ja för all del, men dock tror jag att en majoritet av dessa familjer faktiskt krävt att sanningen kommer fram en dag. Att därför på det sättet regeringen nu verkar sköta det hela, att se de neka material eller att fortsatt hålla det i dunkel, det är totalt förkastligt. Estlands regering ska till skillnad lovordas för att de verkligen vill ta itu med det här.
2020-09-28, 12:01
Bannlyst
Citat:
700-800 döda och ingen bryr sig? Ja du, de som inte har större brister på empati för alla hundratals offers familjer har väl en gnutta omtanke. Det här är oskyldiga människor det rört sig om. Inte de som skjuts ihjäl i Norsborg eller Tensta var och varannan dag i egenskap av gängmedlemmar som glöms bort av allmänheten efter en dag eller två. Det här var totalt oskyldiga människor du syftar på. Men det är kvittot på det samhälle vi lever i. Där ingen bryr sig. Förståeligt och samtidigt förkastligt.
Som sagt: alla VET att det här inte var en naturlig olycka *punkt*.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in