2020-09-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
”En ganska liten siffra jämfört med många andra sjukdomar”

Vad är det han försöker tona ned, den vidrige psykopaten?

Är nästan 6000 döda svenskar också ”en ganska liten siffra jämfört med många andra sjukdomar”?

Kan du inte säga det rakt i ansiktet på de anhöriga till offren?

Skamligt och empatilöst uttalande av en statsepidemiolog mitt i pandemi.

AVGÅ TEGNELL DIN VIDRIGA PSYKOPAT.

De som har ”covid” som enda dödsorsak är runt 10% av alla dessa 6000. Vakna kompis.

https://anthropocene.live/2020/09/22/brev-fran-400-lakare/
Citera
2020-09-27, 22:24
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
De som har ”covid” som enda dödsorsak är runt 10% av alla dessa 6000. Vakna kompis.

Rena slumpen de 5.400 strök med samtidigt som det va pandemi?
Citera
2020-09-27, 22:28
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Dessa 400 läkare håller med. Det är en katastrof att vi låter oss luras i denna fake-pandemi.

Var det inget roligt att konspirationsposta i den andra tråden, så du behövde kopiera in samma inlägg även i den här tråden?

Men ändå lite kul att de förespråkar HCQ som behandling. När Trump gjorde det gick halva västvärlden igång och kallade det för Fake News.
Citera
2020-09-27, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Rena slumpen de 5.400 strök med samtidigt som det va pandemi?

Vi hade en kraftig underdödlighet 2019 års influensasäsong samtidigt som Finland och Norge hade en normal dödlighet. De som dog 2020 är de som klarade sig 2019.

Peru införde militären och lockdown. Brasilien blev utskrattade när de inte införde lockdown. Peru har 30% mer döda per miljon i ”covid”.

Se denna videon som förklarar allt enkelt och elegant. Hoppas att du har koncentrationsförmåga att sitta och lyssna i 37 minuter.

https://m.youtube.com/watch?v=8UvFhIFzaac
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Räknar du antal döda med influensa på samma sätt eller är det bara i Covidfallet du räknar så? Jämförelsen mellan Covid och influensa blir lite annorlunda om man applicerar samma logik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Har det inte varit den här nivån i tråden mest hela tiden?

Definitivt. Det är trots allt bättre nu än tidigare. Men inlägget som kommenterades är verkligen tragiskt, jag vill inte vänta hur det hade sett ut om den personen varit statsepidemolog.
Citera
Medlem
Citat:
Citat:
Citat:
Såg TV4:s 19-nyheter,

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/13293429

plötsligt finns ett samband mellan smittspridning i samhället och lärares hälsa,

som inte gick att se i våras nu när allmänheten kan/ska testa sig.

De tar även upp FHMs undersökning som visade att just lärare skulle vara omöjliga att smitta.

Ja vad var det de sa i TV4 inslaget om det?

Att de som undervisat på distans var med i underlaget?

T om jag som saknar examen som statistiker begriper vad det betyder.

Du påstod ju att de inte kunde smittas, och siffrorna var inte noll. De var bara inte högre än genomsnittet i den rapporten. Det gällde förskolelärare, skolärare och de i gymnasiet. Gymnasielärare hade en relativ risk på 0,7 i det materialet (29 fall bland 30357 lärare). Om du har nya siffror annat än det som nämndes kort i inslaget så fram med dem.
Citera
2020-09-27, 22:31
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Otroligt att denna tråd fortsätter att tjata om Tegnell, när det sedan länge är uppenbart att lockdowns inte hjälper, och att det finns många stora länder i Europa, och USA inte minst, som har högre dödlighet/capita än Sverige.

Med det sagt tycker jag också att uttalndet från 6 mars är märkligt. Har svårt att tro att han själv trodde på det, han visste sannolikt redan då att flockimmunitet var enda lösningen, men han kunde/fick inte säga det.
Men var det inte bättre då att bara varit tyst, han hade inte behövt säga något..
Citera
2020-09-27, 22:32
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Kan berätta att jag följt denna tråd sedan januari och speciellt i februari då vi var på semester i Thailand.
Visst man får gallra bland vissa mindre värda inlägg men totalt mycket värdefullt.
Jag skulle hellre kalla fler av så kallade alarmister för realister. Detta helvetes virus har ställt till med mer än vad de flesta förstår. De som förnekar detta har inte insett vad det ställer till med i samhället och den katastrof bland alla som mist sina jobb och nära anhöriga.
Jag tycker inte någon sida skall utropa sig som "realister". Eftersom 99% av nötterna som skriver här har precis noll kunskap om vad det här viruset innebär.
Däremot kan ni gärna sluta med uttryck som "AVGÅ TEGNELL DIN VIDRIGA PSYKOPAT".
Det säger mer om er själva än den ni attackerar.
Citera
2020-09-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Men var det inte bättre då att bara varit tyst, han hade inte behövt säga något..

Du har inte tänkt på vad Giesecke sa när man intervjuade honom?

Att han numera är pensionär och kan därmed säga vad han själv tycker..
Citera
2020-09-27, 22:33
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du påstod ju att de inte kunde smittas, och siffrorna var inte noll. De var bara inte högre än genomsnittet i den rapporten. Det gällde förskolelärare, skolärare och de i gymnasiet. Gymnasielärare hade en relativ risk på 0,7 i det materialet (29 fall bland 30357 lärare). Om du har nya siffror annat än det som nämndes kort i inslaget så fram med dem.

ja just ja,

vänta .... här ligger den under räkningarna:

"note to self. ange alltid på Flashback när du använder ironi."

glömde mig ikväll. Shit happens.
Citera
2020-09-27, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg

Absolut, kan jag hålla med om. Men sannolikt var han kraftigt antastad av journalister. Vi vet inte heller exakt hur det gick till, kanske sade han det i desperation, efter att sagt "inga kommentarer" 20 gånger, men frågorna fortsatte hagla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in