Vaccin kanske inte kommer att kunna förhindra död i covid-19.
https://www.nytimes.com/2020/09/22/opinion/covid-vaccine-coronavirus.html
Nu väntar jag bara på att "alarmisterna" skall börja sätta sin tillit till en framtida, (nära), flockimmunitet och att man kommer att börja försvara den långsiktiga svenska strategin.
Detta för att "alarmisterna" är livrädda för covid-19 för egen, (eller andras skull). Om då inte vaccin skulle skydda ifrån död i/med covid-19 så blir en naturlig immunitet hos befolkningen en slags räddning när inte vaccin är det trollspö som man hoppats på.
Dessutom tillkommer, som jag tidigare skrivit om, att vaccin tar dåligt på de som skulle behöva det bäst, dvs äldre och andra med taskigt immunförsvar.
Jag tycker mig redan ha sett tecken på det i tråden. Fortfarande så verkar dock "alarmisterna" hata Tegnell, trots att det är han, tillsammans med Folkhälsomyndigheten som är deras enda räddning. Men, tids nog så kommer de att börja lyssna på honom och annan personal på Folkhälsomyndigheten.
När det kommer till "förnekarna" så tycker de, redan idag att restriktioner och rekommendationer är fjantiga och onödiga. De kommer att tycka det så mycket mer när vaccin börjar distribueras. Så därför kommer de kanske att börja hata Tegnell och Folkhälsomyndigheten. Omvända roller med andra ord. Jag kommer dock att, även fortsättningsvis, kritisera båda sidorna när jag tycker de har fel och ge dem credit när jag tycker de har rätt.