Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Ingen nämnd, ingen glömd, men t.ex Merwinna som ersättning för Tegnell hade nog ensamt räddat minst 3000 liv redan vid det här laget.
Det har jag önskat länge. Jag röstar på Merwinna som nästa statsepidemiolog.
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Jag anser att det är dömt att misslyckas. Att försöka stoppa en sån är smitta är aldrig något annat än en tillfällig åtgärd.
Även att köpa tid kan vara värdefullt.
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Fast det fina med Sveriges vägval är att det är korrekt strategi ...
Anders Tegnells strategi är en usel strategi för inledningsskedet, eftersom det är hopplöst svårt att styra om från immunitets-strategin till eliminerings-strategin. När man har börjat med immunitets-strategin, så sitter man fast, eftersom sjukdomen har fått kraftigt fäste i befolkningen.
Ifall man däremot inleder med eliminerings-strategin, och den misslyckas, så är det enkelt att styra om immunitets-strategin.
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
... även om man inte får nån längre immunitet.
I så fall, så kommer sjukdomen att cirkulera runt i en evig karusell.
I så fall, så hade det varit bäst att försöka hindra virusets inträde till landet. Åtminstone så borde myndigheterna ha försökt fördröja virusets ankomst till Sverige. Det var vansinne att välkomna ett nytt och okänt virus med öppna armar.
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Då fungerar ju inte vaccinen, så då skjuter man bara upp det ofrånkomliga med en lockdown.
Jag har aldrig förespråkat att man ska förlita sig på att ett vaccin kommer. Jag är inte heller entusiastik anhängare av "lockdown". Däremot tänker jag, att ifall man är så dum att man välkomnar ett nytt och okänt virus, så förtjänar man inte att klaga på att samhället stängs ner en period.