Citat:
Ursprungligen postat av
susanlynette
Det jag inte fattar efter intervjun i Expressen. Är varför hon lånade ut miljoner till en livvakt? Jag skulle knappt låna ut sådana pengar till mina närmaste vänner eller familj, absolut inte en livvakt. Varifrån fick hon dessa pengar? Hur kunde han på livvaktslön betala tillbaka? Om han gjorde det varför betalade inte Sahlin av sina skulder? Borde inte kronofogden ta diverse tillgångar? Varför var hon själv ut och tittade på livvaktens villa? Bjöd hon på den själv varför? Hur är egentligen relationen med maken? Något luktar skumt här
Som jag kommer ihåg det var det hon och livvakten som var ute och tittade, kanske mer än en gång. Åkandes i livvaktens Audi R8.
Det kan kanske vara reavinst när hon och Bo sålde radhuset i Nacka, de fick 4,5 miljoner för det. De hade bott där så länge att de borde ha köpt det för en bråkdel av vad de fick. Sen är ju frågan hur mycket det sen hade belånats. De ägde 50 % var.
Vet inte hur mycket reavinst skatt det kan bli på en sådan affär.
Vad gjorde livvakten med privatlån i den storleken? Var det för någon investering där han snart fick tillbaka pengarna? Hur kunde han betala tillbaka om det gick till köp av en Audi R8?
Vi får nog räkna med att Sahlin inte är så noga med sanningen, varken med vad som ev. utlånades och betalades tillbaka.
Hon verkar inte haft mer än något enstaka styrelseuppdrag, det kan knappast ackumulera till en sådan skatteskuld, om hon tagit det som arvode i eget bolag.
På garantilönen från statsrådstiden och lönen som samordnare torde det ha dragits prel. skatt av de som betalade ut det.
Som partiledare hade hon ”statsministerlön” (ca 160k), det var ett av det första man beslutade om när hon blev ordförande. En S ledare skulle alltid ha statsministerlön. Där var väl en fallskärm på det, men som mest ett år.