Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Jag vet inte exakt heller men.., man måste ju ha någon avsikt när man önskar att trissa upp priset för "varan" man önskar att köpa, till ett överpris.
Och avsikten är att tjäna pengar. Det är jag 100 på.
Avsikten skulle ha kunnat vara att "skrämma bort övriga köpare". Dvs. vanligt budgivningsförfarande att visa fram "musklerna".
Dock relativt ovanligt att man på en gång bjuder en halv mille över - som Labbe gjorde.
Först Mona 9,5millar - sen Labbe 10 millar. Det skulle för det mesta räcka för övriga att inse att dessa två kommer att tävla ända in i kaklet och eftersom priset redan var högt (med tanke på månadsavgiften på 18.000kr) skulle de lägga sig och söka andra objekt.
Men men. Det tycks inte ha varit så många potentiella köpare för lägenheten. Så jag förstår inte. Om inte mäklaren gjorde en fuling och lurade paret Labbé/Sahlin.
Sen måste jag erkänna att jag inte riktigt förstår mig på "vittvätt" som sker i samband med sådana här affärer. Någon annan får förklara det. Dvs. att man tvättar svarta pengar vita genom att göra en förlustaffär på några millar..