2020-09-26, 21:30
Medlem
karinmusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Kom han med kontanter? I annat fall borde kronofogden tagit pengarna så hon blev skuldfri. Den där kärringen är så kriminell och ljuger så det står härliga till. Hon borde granskas rejält och även Bosse. Rövare båda 2 och om hon var så ärlig borde han ställt upp och stöttat henne. En häxa som hon hade brunnit upp om det var rätt århundrade. Ful som stryk också.

Hon hade väl bara restskatt på 500 tusen?

Jag har för mig att vännerna Eva,efva,och rickard wolff skickade slantar för att täcka upp hennes skulder, och sen när hon fick en regeringspension så blev det utmätning.
Mona har 50 tusen i månaden livet ut, och KFM tar 35 tusen i månaden i utmätning.
Citera
2020-09-26, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karinmusa
Anna lind gick bort 2003.
Vakna! Mona tillträdde för att sköta det ekonomiska på Anna Linds fond och det försvann 21 miljoner.
Citera
2020-09-26, 22:13
Medlem
karinmusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Vakna! Mona tillträdde för att sköta det ekonomiska på Anna Linds fond och det försvann 21 miljoner.

Citat:
Under miljonrullningen har toppsossarna Ingvar Carlsson och Jan Eliasson varit styrelseordförande i stiftelsen nu är det Mona Sahlin.

– Mona var en av dem som började jobba för att få ordning på ekonomin efter att den hade sviktat ner, säger socialdemokraternas partikassör Roger Berzell.

Är det inte mer troligt att Ingvar carlsson och Jan Eliasson satt sprätt på pengarna och sedan tillsatt mona för att ta smällen?
Citera
2020-09-26, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karinmusa
Hon hade väl bara restskatt på 500 tusen?

Jag har för mig att vännerna Eva,efva,och rickard wolff skickade slantar för att täcka upp hennes skulder, och sen när hon fick en regeringspension så blev det utmätning.
Mona har 50 tusen i månaden livet ut, och KFM tar 35 tusen i månaden i utmätning.
Alla verkar lurade av Mona. Hon låtsades vurma för homosexuella medan hon skinnade dom på det som gick. Har Mona kvar flatorna som vänner och kommer dom köpa hennes bok tro? Salin bryr sig inte om någon annan än sig själv. Att inte människan skäms att visa upp sitt spetsiga nylle är en gåta.
Citera
2020-09-26, 22:54
Medlem
Den här boken hon släppte har ju knappast hjälpt folkets biild av henne. Är hon lite eftersatt mentalt eller vad är det som pågår?
Citera
2020-09-26, 23:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper

Exempel 2:
Du la själv bud på den, var du seriös spekulant?
– Vad har nån med det att göra?

Solinas la också bud på lägenheten. Bjöd ni mot varandra?
– … nästa fråga.

Varför är det så känsligt med livvakten, och varför är det så känsligt med lägenheten? Finns ju inte en chans att hon bjöd på den utan hans vetskap eller vice versa, så varför höll dom på så? Är det inget fuffens är det väl bara att svara på frågorna? Och om det är fuffens (vilket för mig framstår som självklart) vad skulle det kunna vara?

1) Köper det till överpris..
2) Säljer den till en nu väntande part/företag..(med skumma pengar), efter säg 6-12 månader..
3) Livvakten och Mona delar på vinsten..

Det är väl det logiska..
Citera
2020-09-26, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mobiustrip
Den här boken hon släppte har ju knappast hjälpt folkets biild av henne. Är hon lite eftersatt mentalt eller vad är det som pågår?

Det som pågår kallas på engelska för Damage Control. Översatt till svenska så skulle det kanske bli "efterkonstruktion".....

Människan är körd. Men hon har fått sitta i mediesofforna och promota sin nya "bok". Hon är nöjd.

Men vem fan ska läsa hennes bok?

Labbe och hans fru? Bosse?

Nä. Hon har fått alldeles för mycket medieutrymme senaste veckorna. Glöm bort fanskapet.
Citera
2020-09-26, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
För att hon är Sosse, och Vänstern styr media.
Tyvärr är det inte svårare än så.

Så är det.
Jag hörde intervjun på p4 och jag mår fortfarande illa.
Citera
2020-09-27, 00:25
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlerimKastratiRots
Varför pratar hon så konstigt i alla intervjuer hon gör? Sen ler hon på ett sådär jätte skumt sätt som om man ska förstå henne bättre? Hon pratar hela tiden i "jag" form.

Är det bara jag som upplever det så?

Men... är inte kärringen psykopat måntro? (Runar Sögaard har samma lismande leende när han intervjuas.) Psykopater ler ofta sådär konstigt för att curla för sina lögner.

Och - de är totalt oförmögna att lära sig av egna misstag. Ljuger obehindrat. Klipper och klistrar för att få ihop sin historia. Förmår andra att göra saker som de egentligen inte vill... Skyller allt på omgivningen, felfria, ”alla är så dumma emot mig”, krokodiltårar - utan tårar!

Som någon skrev tidigare i tråden, om detta var på 1700-talet då hade häxan bränts på bål...

Senast redigerad av Alonen 2020-09-27 kl. 00:29.
Citera
2020-09-27, 00:35
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Efter att ha tittat litet på Skavlan så kan jag tyvärr inte hålla med. Där satt hon i tv och pratade om "att du skall bara veta vad jag tänker på när jag slår och sparkar bla bla bla"

Finns säkert en och annan där ute som vet/tror att Sahlin tänker på just dom. Litet halvhot sådär på bästa sändningstid...

Om man lyssnade litet på tonfallet så var det garanterat inget skämt. rätt kasst av SVT att visa det tyckte jag. Annars undrar man ju var hon tränar, någon småskum klubb med halv eller helkriminell profil?

Att leva ut sina aggressioner under sportsliga former med samtyckande likasinnade anser jag vara legitimt, fullt lagligt och rentav konstruktivt. Faktum är dock att jag inte kan kommentera tonfallet eller övrigt innehåll eftersom jag inte har sett/lyssnat på intervjun hos Skavlan. Däremot läste jag intervjun i dagens Expressen och är förvånad att hon är tillbaka i offentligheten på detta sätt.

I samband med att utredningen angående MOP lades ner menade hon att man nu kan prata mer om OP:s politiska gärning än om mordet. Därefter sa hon att det sista Palme sa till henne var ”Snygga skor, Mona!”. Det visar tydligt att hon INTE vill alt. får prata om OP i en egentlig mening eftersom ämnet är kontroversiellt. MS uppgift verkar genom åren ha varit att förmedla diffusa, känslomässiga budskap utan verklig substans. Det har säkert övertygat/förlett en och annan väljare genom åren.
Citera
2020-09-27, 00:45
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
1) Köper det till överpris..
2) Säljer den till en nu väntande part/företag..(med skumma pengar), efter säg 6-12 månader..
3) Livvakten och Mona delar på vinsten..

Det är väl det logiska..

Ja, det är väl mycket rimligt, och skulle innebära ospårbara (för fogden) pengar till sahlinskan.
Sedan måste man fråga sig vilka som skulle hjälpa henne med ett sådant upplägg? Och varför driva upp priset vid det egna köpet, då blir ju vinsten lägre? Förstår inte upplägget.

Har det framgått ännu vem säljaren var? Om säljaren också var inblandad kan det handla om ett avancerat pengatvättsupplägg, eller ett sätt att ge någon av de två en fet ersättning för utförda tjänster.
Citera
2020-09-27, 01:01
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Hon jobbar hårt nu, för att ta sig tillbaka till sin herre. Den stora köttgrytan som hon så ofta förr med försåtliga lögner och vedervärdig manipulation lyckats förskansa sig en plats vid.

Inkomster på 60k plus i månaden är ”begränsad ekonomi”. Hur ska det någonsin kunna räcka till 3 taxiresor och två flaskor amarone om dagen? Nej mordor är Stort och Mona i behov av transport och den röda ”själens bränsle”.

Varför kommer där inga lukrativa erbjudanden om låtsas jobb, likt förr? Alla andra sossar är ju lika goda kålsupare, det vet ju Mona. Hur kan de ha övergett henne? Hon har blivit förrådd, det bara är så. Det måste ha varit den där jävla damberg som satte kniven i hennes rygg. Han ville själv flytta in i det svarta tornet. Eller var det den förbannade dvärgen Morgan med sin lilla slinka, hon som drev sin man i döden.

Hon ska hämnas på dem alla. Hon ska tillbaka om det så blir det sista hon gör.
Glöm inte Abk, Alice Bah Kunke, som sparkade henne!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in