Citat:
Ursprungligen postat av
Död o återfödd
Vänligen, jag bad dig och alla andra alarmister att se på de vetenskapliga bevisen för att corona epidemin de facto är över:
https://www.youtube.com/watch?v=8UvFhIFzaac
Kommentera inte förrän du sett denna avslöjande video !!!
Okej?
För det första är ingen alarmist utan rätt balanserad. Som du märkte gick jorden inte under i våras och kommer inte göra det i vinter heller.
Och nu fick jag bekräftat exakt det jag gissade- att du sett någon lam video på youtube och baserar hela din verklighetsuppfattning på det. Det är typiskt er ytterlighetsmänniskor på båda kanter.
Videon har flera rätt, t ex att den ej kan jämföras med spanska sjukan, och att 6000 döda inte är katastrofalt jämfört med andra år i ljuset av underdödlighet åren innan covid.
Men den har ett stort (!) problem:
den antar att allt är över och ger ingen förklaring till varför smittan inte kan blossa upp igen i områden med låg till medellåg immunitet. När det nu gått ytterligare 2 månader (din video hade statistik fram till augusti) och smittan uppenbarligen eskalerar igen även i regioner där immunitet borde vara som störst (de Madrid) är det redan nu uppenbart att den har fel. Till och med din kelgris Tegnell säger att vi bör bereda oss på en turbulent höst men ändå sitter du och postar verklighetsfrånvända videos om att allt är över
Kan du och din video få in i huvudet att sommar, pollen, utomhusumgänge, stängda skolor, varm fuktig luft och semestrar bromsade ut smittan i somras är det ett steg på vägen, men misstänker att den typ av intellektuell exercis är några steg för komplicerat för dig.