Citat:
Ursprungligen postat av
Mali09
+1000 på detta. R upplevs väldigt manipulativ och naturligtvis vet hon om att hon har vanvårdat och drogat sitt/ sina Born oavsett hur mkt hon förnekar. Hennes offerkofta är så stor så att hon kan gömma sig i det. Att skylla på trauma för att man inte skaffar hjälp är bara löjligt. Vad trodde dom skulle hända när E:s döda kropp upptäcktes? En missbrukare som R ska inte ha vårdnaden om något av sina barn och skulle aldrig haft det heller. Varför skaffade hon ens fler barn när hon inte har förmågan att vårda dem. Borde vara straffbart! Det spelar ingen roll hur många nya konton på sociala medier som skapas för allmänheten kommer inte ändra uppfattningen om henne. Hon är en fruktansvärd förälder och hon har förbrukat sina rättigheter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mali09
Exakt! Men ändå ska man utmåla Familjehemsmamman som girig när föräldrarna själva var så kalkylerande.
Tack!
Det var en intressant reflektion du gjorde om att forstermanman utmålas som girig, men inte Rebecka. Den har jag inte kan tänkt på, men så sann.
Jag tycker att faktumet att de inte omedelbart och ryggradsmässig ringde 112 när Esmeralda förlorade medvetandet bevisar vilka kalla, beräknande och empatilösa människor de var.
För Akut går alltid först i en normal människas reaktion och tanke. Om vi människor ställs inför en svår akut situation, så lägger vi de prioriteringar vi tidigare hade åt sidan. Om vi är först på en olycksplats kallar vi på hjälp och försöker rädda liv, även om det betyder att vi missar flyget eller det viktiga mötet. Om någon blir akut sjuk försöker vi först bota och rädda och sedan tänker vi på hur det drabbar oss.
Och jag håller med, det må inte vara straffbart att tillåta att ens barn plastas in och göms i 48 timmar. Men det är ingenting en frisk människa skulle tillåta.