2020-09-27, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Precis. Så har jag också tänkt och varför slösa tid med att ljuga sig blå i en bok som få orkar läsa. Hade hon hängt ut sig själv och resten av alla runt omkring skulle hon kunnat bli mångmiljonär. Risken finns förstås att hon får tillbringa några år på kåken ihop med dom gamla kollegorna.

Ingen större risk. Bara att dra på offerkoftan (det vet vi ju att hon kan med bravur) och spela ut kvinnokortet. Folk vill läsa om sex o droger, inte intyg och choklad.
Senast redigerad av MrStreamer 2020-09-27 kl. 12:27.
Citera
2020-09-27, 12:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av theMowg
Ny dräpa mot Mona Sahlins bok från Expressens kulturchef Karin Olsson.

https://www.expressen.se/kultur/karin-olsson/det-ar-extra-sorgligt-att-just-mona-sahlin-hittar-pa/

Karin Olsson verkar dra en streckad linje mellan Mona Sahlin utspel i boken å dödsknarknazister i nätets undervegetation.

Fick också ett schysst intryck av Michael Syrén av de fyra år gamla intervjuerna jag postade tidigare i tråden. Frågorna var helt rimliga. Det som däremot inte var schysst var Sahlins reaktion.

Jag misstänker att Karin Olsson kommer att få ett argt samtal från bonnierkoncernen pga det här:

Citat:
Under mina nu många år på Expressen har jag ofta förundrats över hur folk kan komma undan med att påstå nästan vad som helst om en kvällstidningsreporter. För det vet man ju hur de är! Förläggaren Albert Bonnier släppte också uppenbarligen igenom Sahlins förskräckande beskrivning av en namngiven journalist.

Det togs uppenbart inte väl emot på Expressen att samma ägare som är deras arbetsgivare också tillåter smutskastning av en av deras journalister i rollen som förläggare.
Citera
2020-09-27, 12:24
Medlem
Hon ska bara sitta lugnt i båten ev, ta en fika med Maude Olofsson o prata och invänta nästa lön. Hon har väl en fet pension gamla Mona?
Citera
2020-09-27, 12:28
Medlem
Klickjournalistiken bör få ett namn efter Mona, "Mona" kort och gott. Kärringen är en gångbar jävel för Bonnier framförallt. Aftonbladet håller låg profil eftersom Mona inte är bra att associeras med Socialdemokratin.

Personen Mona är egentligen ointressant, vi är alla ofullständiga, men hon var en ledande politiker som ställde till med olycka för Sverige.

Går man förbi Bonnierhuset på Sveavägen ses att "Makt-Lös" ståtar på centralplats i mitten av stenhusets skyltfönster.
Det kan bli en bra försäljning efter Bonniers massiva exponering. Bra för Bonnier, bra för Mona Sahlin ekonomiskt.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-09-27 kl. 12:43.
Citera
2020-09-27, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Vad var syftet med att buda mot varandra på bostaden?
Jag såg nåt liknande i någon komedi för en tid sedan. Faktiskt väldigt kul.
Citera
2020-09-27, 12:35
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Det kan man fråga sig, hon verkar ha vidlyftiga "omkostnader", hon har troligen trots allt ha haft en del sidoinkomster som hon tagit på sin enskilda firma och/eller att hon och Bosse "glömt bort" att pynta reavinst skatt på försäljningen av villan.
På garantilönen från staten lär de dra preliminär skatt.

Hon verkar inte ha haft något AB för att ta in föreläsnings/konsultarvoden i.
Vet inte hur det är med enskild firma, om det går att göra avsättningar och själv bestämma hur mycket som ska vara lön.

Reinfeldt och andra avgående stadsråd med garantilön bildar AB där de tar in vad de debiterar föreläsningar och konsultarvoden och då så länge de har garantilön tar ut en minimal lön från AB.

Att Labbe driver sin medlemsansökan till BRF:n till rätten verkar galet, för att bli medlem i en som det verkar närmast konkursmässig BRF. Lägenheten verkar också ha varit extremt svårsåld, av uppgifter tidigare i tråden verkar den ännu inte vara såld.
Mona och Labbe såg bara de stora glaspartierna och havsutsikten, hur det skulle betalas tänkte de inte på och vilken risk det var. Men vad kan man förvänta sig av puckon som åker omkring i lyxbil som de inte har råd med. Inte mer vett i skallen på dessa än det är med våra invandrade gangsters som åker omkring i 5-7 hundratusens BMW o Mercedes. Skillnaden är att de senare har råd till det.
Undrar om inte upplägget var en konstruktion för penningtvätt. Både Labbe och Måna kan ha varit bulvaner åt en tredje person. Det hela gick i stöpet när Måna inte fick jobbet.
Senast redigerad av fylld 2020-09-27 kl. 12:37.
Citera
2020-09-27, 12:39
Medlem
Vad är grejen med titeln Makt-Lös? Det ger ju inget extra att lägga till det där skiljetecknet. Det finns ingen listig dubbel mening. Okej, hon har ingen makt nu men Maktlös hade funkat lika bra för att uttrycka det.

Vilken idiot
Citera
2020-09-27, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Hon ska bara sitta lugnt i båten ev, ta en fika med Maude Olofsson o prata och invänta nästa lön. Hon har väl en fet pension gamla Mona?
Det lär vara så att fogden har utmätning på Sahlins garantilön och/eller om det övergått i pensionsutbetalning. Arbetsgivaren/utbetalaren skickar den bestämda utmätningen direkt till fogden och den som ska ha lönen får behålla typ existensminimum.
Citera
2020-09-27, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Vad är grejen med titeln Makt-Lös? Det ger ju inget extra att lägga till det där skiljetecknet. Det finns ingen listig dubbel mening. Okej, hon har ingen makt nu men Maktlös hade funkat lika bra för att uttrycka det.

Vilken idiot

Makt skall visa att hon en gång hade (rättvist tillkämpad) makt. Lös att hon nu är i löskaläge...

Nej Lös i titeln skall snarare få läsarens att tycka att Sahlin blivit orättvist behandlad av partiet och medier och ställts på på lösan grund. Hon som gjort så mycket för mer rättvisa mellan klasser och kön i Sverige.
Min tolkning.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-09-27 kl. 12:59.
Citera
2020-09-27, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Vad var syftet med att buda mot varandra på bostaden?

Jag tänkte först att Mona hade för avsikt att blåsa Labbe genom att skrämma bort honom från budgivningen, efter att hon hade insett att han inte hade planer på att lämna sin fru..

Sen tänkte jag att Mona eventuellt vill skrämma bort eventuella andra budgivare.

Men eftersom lgh tycks ha varit extremt svårsåld kan det även vara så att mäklaren har lurat Mona + Labbe att det fanns andra som var intresserade - genom att exempelvis bjuda dit sina kompisar som "potentiella köpare".

Svårt i efterhand att veta vem som var den värsta skurken och vem som försökte blåsa vem.

P.S. Kan också vara så att mäklaren ville visa för dödsboet att försäljningen hade gått rätt till dvs. att det fanns flera intressenter och att den som la högsta budet vann.. Och inte så att endast EN var intresserad - Labbe.
Senast redigerad av sno 2020-09-27 kl. 13:02.
Citera
2020-09-27, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Makt skall visa att hon en gång hade (rättvist tillkämpad) makt. Lös att hon nu är i löskaläge...

Nej Lös i titeln skall snarare få läsarens att tycka att Sahlin blivit orättvist behandlad av partiet och medier och ställts på på lösan grund utan makt. Hon som gjort så mycket för mer rättvisa mellan klasser och kön i Sverige.
Min tolkning.

Fast om din tolkning är korrekt så är det ändå inget bra. Ni offense.

De har valt en skitdålig titel helt enkelt.
Citera
2020-09-27, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet

Nej Lös i titeln skall snarare få läsarens att tycka att Sahlin blivit orättvist behandlad av partiet och medier och ställts på på lösan grund utan makt. Hon som gjort så mycket för mer rättvisa mellan klasser och kön i Sverige.
Min tolkning.

Hon hade själv någon krystad förklaring att hon nu var makt-lös - dvs. befriad av makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in