2020-09-27, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for innspill!
Blodspor fra TH på dørkarm på ytterdør og på gjestetoalettet i 1. etasje ble funnet av politiet allerede på forsvinningsdagen. TH ble undersøkt både den 31.10.2018 og den 1.11.2018 for å se om han hadde sår eller skader om kunne forklare blodsporene. Ingen slike sår eller skader ble funnet. Det er ikke mulig å finne ut dato for når blodspor har blitt avsatt.
Senere har vi fått vite at disse blodsporene fra TH er ett av politiets beviser mot TH...
Det kan tyde på at hendelsen har skjedd tidligere enn vi tror. Jeg stoler ikke helt på disse alibiene som skal være så sikre. I alle fall det med teh. Spørsmålet er om blodsporet kan settes i sammenheng med bortkjøring.
Citera
2020-09-27, 01:00
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg synes at det er interessant å lese dine og andres teorier. I din teori: Var det viktig for TH at AE hadde telefonsamtale med lønnsansatt den morgenen? Hvis det var viktig, og hvis AE og lønnsansatt feks hadde en slik samtale den siste hverdagen i hver måned, kan dato for forbrytelsen ha blitt valgt pga at det skulle være en slik eventuelt planlagt telefonsamtale den dagen?
Jeg har tenkt mye på det, men vi vet ikke om dette var rutine eller avtalt 0845 siste dag i måneden, noe politiet helt sikkert har svar på.

Jeg tror det var viktig for planen ettersom AE ringte opp igjen, og det ville være en stor fordel at utenforstående bekreftet at hun var i live på morgenen.

Det var trolig også derfor TH ventet med å dra til Futurum: Samtalen måtte tas som ventet, AE skulle drepes og TH skulle reise. Trolig ble samtalen noe lenger enn ventet og planen noe forskjøvet.
Citera
2020-09-27, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Du er ekstremt opptatt av at TH må være uskyldig.
Neida. Jeg er ikke opptatt av at TH være uskyldig.
Jeg vet ikke om han er skyldig eller uskyldig.
Uansett hvem som er den/de skyldige, så håper jeg at den/de blir tiltalt og dømt for den forbrytelsen som den/de har utført.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-27 kl. 01:39.
Citera
2020-09-27, 01:11
Medlem
Citat:
Neida. Jeg er ikke opptatt av at TH være uskyldig.
Jeg vet ikke om han er skyldig eller uskyldig.

Dine 30 000 innlegg sier noe annet.
Citera
2020-09-27, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det kan tyde på at hendelsen har skjedd tidligere enn vi tror. Jeg stoler ikke helt på disse alibiene som skal være så sikre. I alle fall det med teh. Spørsmålet er om blodsporet kan settes i sammenheng med bortkjøring.
Ja, det er jo en mulighet at det skjedde tidligere enn vi tror. Det er veldig synd at blodspor ikke kan dateres. På ganske nye blodspor kan man vel se forskjellige tegn som viser noe informasjon (bl.a. fargen på blodet) men de kan allikevel ikke finne tidspunktet for blodsporets avsetting, leste jeg. Bl.a. luftfuktighet og temperatur påvirker blodsporet. Kanskje politiet senere finner metoder for å datere når blodspor har blitt avsatt?

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg har tenkt mye på det, men vi vet ikke om dette var rutine eller avtalt 0845 siste dag i måneden, noe politiet helt sikkert har svar på.

Jeg tror det var viktig for planen ettersom AE ringte opp igjen, og det ville være en stor fordel at utenforstående bekreftet at hun var i live på morgenen.

Det var trolig også derfor TH ventet med å dra til Futurum: Samtalen måtte tas som ventet, AE skulle drepes og TH skulle reise. Trolig ble samtalen noe lenger enn ventet og planen noe forskjøvet.
Takk! Du tenker veldig logisk. Bommen på gangveien ble vel også åpnet den dagen (eller dagen før?) pga oppstart av brøytesesongen? Så hvis gangveien var planlagt å bli benyttet av GM med bil, så måtte forbrytelsen skje i brøytesesongen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-27 kl. 01:35.
Citera
2020-09-27, 01:56
Medlem
Jeg lurer på om det ble brøytet på den gangveien den morgenen (for å ta unna snø/snøslaps) og om brøytebilsjåføren i så fall hadde noen observasjoner og om politiet har snakket med vedkommende om eventuelle observasjoner.
Citera
2020-09-27, 02:02
Medlem
Det med bommen taler for planlegging. Har visst vært skrevet her før at den åpner en bestemt dag hvert år.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-27 kl. 02:40.
Citera
2020-09-27, 02:02
Medlem
Citat:
Jeg lurer på om det ble brøytet på den gangveien den morgenen (for å ta unna snø/snøslaps) og om brøytebilsjåføren i så fall hadde noen observasjoner og om politiet har snakket med vedkommende om eventuelle observasjoner.

Brøyting ? Det var ingenting å brøyte der.
Citera
2020-09-27, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Brøyting ? Det var ingenting å brøyte der.
Ikke snøslaps heller? Vet du hvor på den gangveien den bommen er plassert? Jeg tenker på om den som åpnet bommen kan ha observert noe? Og jeg tenker på hvor langt man kan kjøre på den gangveien før man kommer til bommen, med tanke på om det var mulig å parkere en bil et sted nær den gangveien (f,eks på det stedet der den 9.05-bilen som ble fanget opp på video kom kjørende fra) før bommen ble åpnet.

31. oktober 2018 har regnet laget sørpe av snøen som falt dagen før. Folk i Lørenskog våkner til nyanser av grått denne onsdagen.

https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

På videoen av Futurummennene kan man også se at det er slapseføre.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-27 kl. 07:24.
Citera
2020-09-27, 08:05
Medlem
Jeg siterer denne pga uttalelsen fra Brenna angående Futurum-mennenes bekledning den dagen. Noen her i diskusjonen nevnte at hettemannen kan ha hatt buff og kan ha kledt seg etter været, men det var jo ganske mildt vær den dagen (og det var kanskje ikke behov for å ha på hverken hansker eller hette eller buff el.l. pga været?).

Citat:

«Luemannen»: Ung, slank og lettere på tå.
«Telefonmannen»: Grovere og tyngre.

Brenna synes det mest oppsiktsvekkende ved de to mennene er den ulike bekledningen.
:

– De skiller seg ganske kraftig fra hverandre, fordi den ene har lett bekledning, mens den andre har kraftigere bekledning. Det er det samme været og på samme tidspunkt. Det vil jeg anse som mistenkelig.– Hva kan det bety?
– Jeg synes begge to virker mistenkelig på hver sin måte. Man kan påstå at den siste med jakken prøver å skjule seg, siden han kler seg som om det skulle vært uvær, sier han.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/bKl7aq/eksperter-om-overvaakningsvideoen-slik-kan-politiet-analysere-de-mystiske-mennene

Jeg tror at den første mannen hadde lett bekledning fordi han bare skulle gå et kort stykke frem til parkeringsplassen ved Futurum for deretter å gå tilbake til en bil som han skulle sette seg inn i og holde seg varm i. Og at den andre mannen var bedre kledt fordi han hadde planer om å oppholde seg utendørs i lengre tid (og planla kanskje å stå i ro skjult et sted langs den gangveien ved Futurum, og da trenger man tykkere jakke m.m. for å holde varmen) for å observere om TH kom gående til Futurum på gangveien ved Futurum.

Jeg mener at det er helt klart at de to mennene var der for å observere THs ankomst til Futurum.

Hva tror dere om dette og om det jeg skrev om i det andre innlegget (sitert over)?

Det er mange detaljer i artikkelen i linken av en som studerte videoen av Lue- og telefonmannen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-27 kl. 08:22.
Citera
2020-09-27, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Det med bommen taler for planlegging. Har visst vært skrevet her før at den åpner en bestemt dag hvert år.
Ja. Er det opplyst om hvilken dato bommen ble åpnet? Hvis bommen ble åpnet den 31.10, kunne vel ikke GM vite akkurat når på dagen bommen skulle bli åpnet?
Citera
2020-09-27, 09:03
Medlem
Citat:
1) Jeg vet ikke om noen av de etterforskerne fikk tunellsyn allerede fra dag 1 eller ikke.
2) Jeg vet ikke hvorfor de fikk tunellsyn, men se her:

https://www.vg.no/spesial/2020/dobbelt/

Du påstår hardnakket at politiet har tunnelsyn, men du vet ikke når de evt. skulle ha fått det, og heller ikke hvorfor.

Sitat fra Sandemose:
"Allerede høsten 2018 er det blant noen politifolk et tema om de bør rette skytset mot Tom Hagen, får VG opplyst."

Med andre ord, så er det tydelig at politiets søkelys i begynnelsen er rettet en helt annen vei, men at noe fikk dem til å snu. Jeg vil ikke kalle det for tunnelsyn. Eller kanskje vi har helt forskjellig oppfatning av hva tunnelsyn er?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in