2020-09-26, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Lyssna på vad jag säger nu, "säsongsinfluensa", om jag säger att Covid-19 inte är en sådan borde väl även du förstå att jag menar att det är ingen tuff säsongsinfluensa som går över efter ett år utan denna får vi lära oss att leva med tills det kommer ett fungerande vaccin.
Sorry, fattar fortfarande inte vad du svamlar om och vad det har med ursprungsdiskusionen att göra. Men off topic; så är jag 100% överens med dig om att vi kommer få leva med covid tills ett fungerande vaccin ev dyker upp. Men det allra mesta talar för att vi även därefter kommer få leva med covid (precis som andra säsongsinfluensor) i mkt lång tid framöver.
Senast redigerad av jerka11 2020-09-26 kl. 23:46.
Citera
2020-09-26, 23:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag skulle nog också tänka att du är lite knäpp om du kom med en FFP3 på coop (det händer faktiskt att man ser det). Men du har ju rätt i att masken skyddar dig väldigt bra. Känner du dig bekväm med att ha den, så är det inte min sak att lägga mig i.

Jag har vant mig, det är kanske mig du ser? Blir lite beklämd när jag ser videos från andra länder där det är ett krav med mask, de flesta har näsan framme, andra har den på hakan. Såg en video idag från England med David Icke och en igår från Israel, verkar som hälften eller troligtvis mer är idioter som inte begriper hur en mask fungerar. Tro fan smittspridningen ökar. Jag gör ju inte det för min egen skull utan för min far. Hade det varit mig det handlade om hade jag skitit i masken och umgåtts med min flickvän. Som tur är så är hon förstående. Men jag är nog lite knäpp också, vem är inte det liksom?
Citera
2020-09-26, 23:45
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Hela publiken är ju 70+.

70+ ?

Vad menar du? (Postkodmiljonären)

Att det är fler än 70 pers stämmer inte.

Att publiken är äldre än 70 stämmer inte heller, då det sitter bara 1 familjemedlem i publiken, förutom de 3 stjärnorna, alla under 70.
Senast redigerad av Död o återfödd 2020-09-26 kl. 23:50.
Citera
2020-09-26, 23:47
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Sorry, fattar fortfarande inte vad du svamlar om och vad det har med ursprungsdiskusionen. Men off topic så är jag 100% överens med dig om att vi kommer få leva med covid tills ett fungerande vaccin ev dyker upp. Men det allra mesta talar för att vi även därefter kommer få leva med covid (precis som andra säsongsinfluensor) i mkt lång tid framöver.

Du jämförde Covid-19 med en tuff säsongsinfluensa och det var vad jag reagerade på, tuff!
Citera
2020-09-26, 23:47
Medlem
Citat:
Nä de visste inte men nu vet vi, visst det är enkelt att vara efterklok men redan då visste vi om att det fanns smitta där men ändå sa vår expert att det är ok.
Med facit i hand så hade nog FHM agerat annorlunda, ja.

Utan facit tycker det är svårt att döma. Svenskarna semestrar normalt kors och tvärs till länder med rabies, hepatit, zika, dengue, malaria, mers, hantavirus m.m. Det är svårt för FHM att sänka ribban utan att permanent straffa bort halva världen som resedestination.
Citera
2020-09-26, 23:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Dubbelt så många dör i Indien jämfört med USA som ligger på 3 plats och det är bara början, men tänk dig Indien om hur det fungerar där. De lever många från dag till dag, det du tjänar på dan är vad din familj kan äta, men nu är det lockdown och de naturligtvis åker hem till sina hembyar där det finns inget.
Detta är ett stort land och jag har märkt att de behöver hjälp så jag är orolig för jag tror inte att de klarar sig utan stöd utifrån.

Jag tycker vi ska hjälpa dem, och villkora hjälpen, skrota era kärnvapen så hjälper vi er. Tyvärr har de Pakistan och Kina som närmaste grannar, så det går inte. Problemet med Indien är att de är så jäkla många, men vi borde hjälpa dem. Sverige kan i sammanhanget inte göra ett smack, tyvärr. Möjligtvis dra solidaritetskortet för omvärlden, om vi nu har någon cred att ta fram efter vårt debacel med att vi kastade våra gamla under bussen. Kan tänka mig att Indierna ber oss fara och flyga då vår respekt för de äldre är noll.
Citera
2020-09-26, 23:49
Medlem
JustZlatans avatar
Man får hoppas att den andra vågen som nu har börjat rensar bort skräpet. Kvar blir hälsosamma människor som lever ett sunt liv. Nu syftar jag på den yngre generationen.
Citera
2020-09-26, 23:51
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Man får hoppas att den andra vågen som nu har börjat rensar bort skräpet. Kvar blir hälsosamma människor som lever ett sunt liv. Nu syftar jag på den yngre generationen.

Vilken andra våg?

https://www.youtube.com/watch?v=8UvFhIFzaac

Ser du nån som helst tillstymmelse till nån andra våg i grafen, som påvisar hur epidemin är över?
Senast redigerad av Död o återfödd 2020-09-26 kl. 23:53.
Citera
2020-09-26, 23:52
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Det var det jag reagerade på tisdagens eller torsdagens presskonferens. Tegnell sa att det är viktigt att tvätta händerna även om viruset är luftburet. Och ingen av journalisterna hade frågor på detta.
Jomen det ÄR viktigt. Viruset har flera sätt att sprida sig på.
Citera
2020-09-26, 23:53
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Med facit i hand så hade nog FHM agerat annorlunda, ja.

Utan facit tycker det är svårt att döma. Svenskarna semestrar normalt kors och tvärs till länder med rabies, hepatit, zika, dengue, malaria, mers, hantavirus m.m. Det är svårt för FHM att sänka ribban utan att permanent straffa bort halva världen som resedestination.

Snicksnack, FHM hade enkelt först och främst stängt alla flyg från smitthärden Kina och sedan haft någon kontroll på inkommande resenärer men det var helt öppet.
WHOs tips om hur man ska hantera det hela är ett skämt då, det var att låt flygtrafiken fungera osv. för vi ska inte skapa några problem med ekonomin med Kina.
Citera
2020-09-26, 23:54
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Jomen det ÄR viktigt. Viruset har flera sätt att sprida sig på.

Det är klart att det är! Jag syftade på att ingen av journalisterna hade frågor på om viruset var luftburet eller inte.
Citera
2020-09-26, 23:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan

Ja, fast det verkade inte hjälpa (att ungdomarna var friska och hälsosamma) under spanska sjukan. De dog ändå. Och det var andra vågen som tog dem. Första vågen tog de gamla, sjuka och sköra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in