2020-09-26, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Efter att åter sett (hört) henne i dagens Expressen där det heter ”Ni har haft er berättelse nu berättar jag” så är hon ju lika undflyende som alltid.
Trasig i själen mot hur hon har varit men samma konsekventa och insiktslösa toksnack.
Varför följde du med ut till S-baden och tittade på lägenheten som din livvakt hade lagt bud på?
Panik! Total tystnad. Inget svar.
Du lade också bud på lghten. Budade ni mot varandra du och din medarbetare?
Inget svar.

Hon är både oförberedd för att hon ingenting har förstått och grandiost dum som tycker att hon står över allt och alla.
Nu psykiskt tilltufsad och för alltid hågkommen för alla dessa skandaler och fulspel.
Bra jobbat under 40 jävla år.

Mona Sahlin. Gå under jorden och stanna där.
Inga böcker. Inga intervjuer. Basta!

Känns som om hon förväntar sig att intervjuaren ska "hjälpa" henne när det blir för ”svårt”. ”vi” är ju i samma klubb?
”… ingen konstighet bakom intyget men det var fel uppgifter”
Mona är bara toppen på den svenska politikens isberg. Förvisso hamnar inte alla i Monas svårigheter men det är inte för att de är bättre, de har haft tur eller inte varit tillräckligt "företagsamma".
Citera
2020-09-26, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Mona kommer inte tillbaka till köttgrytorna. Hon är inte längre ung och spännande, och har trampat i klaveret en gång för mycket. Politiken är som vilken hyckleribransch som helst där den som en gång är utfryst fortsätter att vara det. Nu får Mona tillbringa ålderdomen i det verkliga livet. Det är snålt, kallt och oförlåtande.
Så farligt är det inte för Mona, med hennes generösa pension och garantilön bör det inte ta alltför lång tid innan skulden är avbetad. Med lite tur sväljer bokförsäljningen en hel del. Sen kan hon leva på generös pension som vi gett henne.
Citera
2020-09-26, 18:32
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Så farligt är det inte för Mona, med hennes generösa pension och garantilön bör det inte ta alltför lång tid innan skulden är avbetad. Med lite tur sväljer bokförsäljningen en hel del. Sen kan hon leva på generös pension som vi gett henne.

Men hon hade hoppats på ett bekvämt jobb i New York.
Citera
2020-09-26, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Efter att åter sett (hört) henne i dagens Expressen där det heter ”Ni har haft er berättelse nu berättar jag” så är hon ju lika undflyende som alltid.
Trasig i själen mot hur hon har varit men samma konsekventa och insiktslösa toksnack.
Varför följde du med ut till S-baden och tittade på lägenheten som din livvakt hade lagt bud på?
Panik! Total tystnad. Inget svar.
Du lade också bud på lghten. Budade ni mot varandra du och din medarbetare?
Inget svar.

Hon är både oförberedd för att hon ingenting har förstått och grandiost dum som tycker att hon står över allt och alla.
Nu psykiskt tilltufsad och för alltid hågkommen för alla dessa skandaler och fulspel.
Bra jobbat under 40 jävla år.

Mona Sahlin. Gå under jorden och stanna där.
Inga böcker. Inga intervjuer. Basta!
Intervjuaren kunde ha frågat hur man kan buda på lyx-brf som ingen av dem har råd med på deras löner även om de är relativt höga. Det hade behövts en rejäl kontantinsats.

Detta att offentliga personers handel och vandel skulle vara off limit för media är trams, klart att det är viktigt att veta för oss som ska betala deras kalas.
Citera
2020-09-26, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Helt sjukt hela historien och jag skulle gärna vilja höra hur Labbe ställer sig i frågan och vilka svar han skulle ge. Mona såg nog stället som ett paradis för att åtnjuta den stilige livvakten och få utlopp för sina lustar.

(min fetning)
Stilige?
Ja allt ligger i betraktarens öga, men vet inte om en sydamerikan med urfolksdrag i sig, hans sneda smala ögon, är så stilig i allmänt uppfattande.
Det gäller nog mer att hans machoattityd inför kvinnor, särskilt svenskor är som plockfåglar, gjorde hans bana.

Chilenaren måste absolut en gång ha blivit inkvoterad i Polisen, särskilt som dess psykologer vid mönstringen trycker på hur machotyper sållas ut direkt. Det har man läst i 30 år nu. Polisen har sedan dess satsat på. heter det, mogna personer med organiserade personlighetsdrag, vilket innefattar ungefär polisen på gatan som vi möter den.
Men ibland slinker agnar igenom. Och fy fan vad många superkompetenta sökande som sållats bort under alla år.
Citera
2020-09-26, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Men hon hade hoppats på ett bekvämt jobb i New York.
Sydöstran verkar vara en av få S-märkta tidningar som bryr sig om den senaste Sahlin svängen.
https://www.sydostran.se/nyheter/mona-sahlin-nagonting-tog-slut-i-mig-9b0f8a63
”– Det som diffade från verkligheten var 20 000, säger Mona Sahlin nu i efterhand.”
[Hur i hela friden skulle hon permanent kunna betala 78000 (inkl arb.giv.avg) i månaden från egen ficka? Det är ju rena påhitt.]
/…/
”Hon beskriver att hon vid tillfället förhandlade med kulturdepartementet om livvaktens lön eftersom han fått ytterligare arbetsuppgifter. Hon kände sig klar som nationell samordnare och hade fått ett nytt jobb i New York – vilket vill hon inte gå in på för att organisationen inte ska bli "översköljd med frågor" – och betalade därför livvakten ur egen ficka för den personliga säkerheten under reseförberedelserna.
[rena efterhandskonstruktioner, om hon behövt skydd hade hon fått det av Säpo/Polisen. Om hon behövde skydd är det varje dag i veckan och ett jobb för mer än en person.]

– Jag ville ju inte att han ägnade tiden åt det med lönen från departementet.
[Så den gode Labbe jobbade minst typ dubbel heltid?]

Tanken var att han skulle följa med till USA. Säpo ansvarade inte längre för hennes säkerhet utan den stod Stockholmspolisen för.
[skulle den mystiska organisationen som verkade i NYC även betala livvaktsskydd åt henne? Skulle Labbe jobba 24/7 för att skydda henne? Skulle hon betala det själv? Plus svindyra amerikanska sjuk o tandläkar försäkringar.]

– Men jag kände mig inte trygg, så därför blev han anställd. Rakt upp och ned. Han var en duktig person som skyddade mig och jag kände mig trygg med honom.”

[vilket nonsens, hon har eller hade inga pengar att anställa folk för 78k i månaden, plus div försäkringar och andra personalkostnader.]
Människan är genomkorrupt och patologiskt lögnaktig. Det är som ett barn som försöker slingra sig med lögner som är helt osammanhängande.
Senast redigerad av nbsp 2020-09-26 kl. 19:00.
Citera
2020-09-26, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
(min fetning)
Stilige?
Ja allt ligger i betraktarens öga, men vet inte om en sydamerikan med urfolksdrag i sig, hans sneda smala ögon, är så stilig i allmänt uppfattande.
Det gäller nog mer att hans machoattityd inför kvinnor, särskilt svenskor är som plockfåglar, gjorde hans bana.

Chilenaren måste absolut en gång ha blivit inkvoterad i Polisen, särskilt som dess psykologer vid mönstringen trycker på hur machotyper sållas ut direkt. Det har man läst i 30 år nu. Polisen har sedan dess satsat på. heter det, mogna personer med organiserade personlighetsdrag, vilket innefattar ungefär polisen på gatan som vi möter den.
Men ibland slinker agnar igenom. Och fy fan vad många superkompetenta sökande som sållats bort under alla år.
Han faller nog många damer i smaken. Jag själv har dock föga intresse av karln och ser inte det tjusiga.
Citera
2020-09-26, 19:07
Medlem
https://www.sydostran.se/nyheter/mona-sahlin-nagonting-tog-slut-i-mig-9b0f8a63
”I boken och sommarpratet från i juni frågar hon sig: Är jag fortfarande socialdemokrat? Värderingsmässigt ja, men med sorg ser hon hur den politiska debatten förflyttat sig och hon har nu gått ur partiet.

– Jag har gjort bedömningen att medlem är man när man är med och förändrar och tycker och jag har haft 40 år i den positionen. Nu är det andras tur.”
Alltså hon är även sur på partiet, det har nog blivit kalla handen när hon sökt stöd hos Löfvens S. De ser nog helst att den senaste Sahlin eruptionen lägger sig så fort som möjligt.
Citera
2020-09-26, 19:23
Medlem
Jag gissar att boken blir en flopp, den kommer inte att dra in några större belopp åt Sahlin och förlaget. Jag tror inte folk är speciellt intresserade av Sahlin längre, hon kan dra "lösnummer"/klick på löpsedlarna men inte så folk i gemen känner att de måste läsa boken. Recensionerna har inte heller gett intryck av att man fick reda på så mycket eller att det är ett "måste läsa" för att förstå svensk politik.
Eliten som kommenterar boken köper inte boken, de får den gratis för att helst prata om den.
Citera
2020-09-26, 19:27
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Var bor hon idag? Tvivlar på att hon bor i en etta i någon förort och handlar rea-varor på Willys för storkok och drar runt hushållet på den summan?
Enligt DN som har en längre intervju med henne bor dom i hultsfred där hon hjälper sin dotter driva ett hotell, verkar som hon lever på "begränsad ekonomi" vad detta nu innebär? Hon bör ju rimligen har riktigt äckligt fet pension från Riksdagen med tanke på dom feta oansvariga pensionsföremåner våra kära politiker förhandlade sig fram till tidigare (har blivit något sämre) Pensioner och föremåner ingen normal svenska arbetare/tjänsteman någonsin kommer i närhet av.

Hon verkar nästan tro vi skall tycka synd om henne....
Citera
2020-09-26, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Enligt DN som har en längre intervju med henne bor dom i hultsfred där hon hjälper sin dotter driva ett hotell, verkar som hon lever på "begränsad ekonomi" vad detta nu innebär? Hon bör ju rimligen har riktigt äckligt fet pension från Riksdagen med tanke på dom feta oansvariga pensionsföremåner våra kära politiker förhandlade sig fram till tidigare (har blivit något sämre) Pensioner och föremåner ingen normal svenska arbetare/tjänsteman någonsin kommer i närhet av.

Hon verkar nästan tro vi skall tycka synd om henne....
Hon bör väl leva på existensminimum, medan fogden driver in hennes skatteskulder. I detta tror jag inte de kan göra skillnad mot hur andra i samma situation har det. De mäter väl ut direkt på officiella löner/pensioner.
Citera
2020-09-26, 19:32
Medlem
Är det någon här som har köpt och läst Mona Sahlins bok "Makt - Lös" ..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in