Citat:
Ursprungligen postat av
Ducadream
Ni må inte gilla henne och del av det är befogat, men hon förtjänar inte all hot som hon får. Det är skamligt att ni håller på sådär.
Jag tycker inte det har varit så mycket personliga angrepp mot MS här. M. t. p. att den här tråden startade år 2005 och inte ens har 300 sidor så är hon måttligt ansatt, som en av Sveriges högre politiker med en personlig uppsättning nonchalans och arrogans mot dem hon representerat. Jag känner inte till att hon utsatts för varken hat eller hot och har inte gått igenom de 266 sidorna här på FB. Men att många är arga på vad hon gjort kan jag förstå. Hade hon kunnat räkna med något annat?
Det är möjligt att RFSL kommer att resa en staty över henne för att hon utnyttjat makten att styra fram möjligheter för samkönade att gifta sig. De flesta andra politiskt intresserade kommer enbart att gå vidare i livet och irriteras över hennes miljoner kronor, hennes skulder till Kronfogden med hennes åsikt "Det är häftigt att betala skatt" ringande inom sig. Mest störs nog folk över att hon inte skäms, men det brukar bedragare inte göra, så det är ett onödigt krav på henne.