2020-09-26, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jag!
Mona måste lära sig att göra en pudel. Hon hade kommit lindrigt undan om hon bara erkände att hon ville hjälpa en vän. Detta är horribel PR, jag har svårt att se hur man kan hantera situationen sämre.

Men det var precis vad hon gjorde. Problemet för henne är att ingen tror henne.
Citera
2020-09-26, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Mona har inget hos fogden.

På hennes arvode kan hon leva som prinsessa.
Helt fel, 1.4 miljoner enligt Expressen idag.

Från 2019
Mona Sahlin har en total skuld hos kronofogden på 1 345 604 kronor.
Skulden utgörs av en skatteskuld på 353 777 kronor, en skuld till Statens pensionsverk på 440 778 kronor och tre skulder till SEB på sammanlagt 551 055 kronor.
Enligt kronofogden görs, varje månad, en utmätning från Sahlins pension som statsråd. Efter utmätningen har hon 12 814 kronor per månad kvar att leva för tills skulden är betald.
Citera
2020-09-26, 16:13
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Hennes barn hade träffat på män vid soprummet med stora knivar. De har också väckts av att folk knackar hårt på deras hus och ristat in hakkors på deras dörr. De hade lyssnat av telefonsvararen där de säger att deras mamma borde våldtas, en fitta och att hon borde mördas. Och mycket mer. Men det är ju okej, enligt dig.

Politik innebär att utdela hot? Det är absolut inte sant. Vad pratar du om?

Politiker styr över våldsmonopolet med vars makt de genomför lagar genom hot om våld som yttersta medel. Finns ingen intellektuell person som skulle ifrågasätta detta så otroligt om du lärde dig något nytt. Det talas dock sällan om det i dessa termer men det är så det fungerar vilket jag trodde de flesta över 18 förstod.

Eftersom jag inte känner till hoten mot Mona så är det svårt för mig att stödja dom. Men jag tycker inte synd om Mona nej, det vore absurt.
Citera
2020-09-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Efter att åter sett (hört) henne i dagens Expressen där det heter ”Ni har haft er berättelse nu berättar jag” så är hon ju lika undflyende som alltid.
Trasig i själen mot hur hon har varit men samma konsekventa och insiktslösa toksnack.
Varför följde du med ut till S-baden och tittade på lägenheten som din livvakt hade lagt bud på?
Panik! Total tystnad. Inget svar.
Du lade också bud på lghten. Budade ni mot varandra du och din medarbetare?
Inget svar.

Hon är både oförberedd för att hon ingenting har förstått och grandiost dum som tycker att hon står över allt och alla.
Nu psykiskt tilltufsad och för alltid hågkommen för alla dessa skandaler och fulspel.
Bra jobbat under 40 jävla år.

Mona Sahlin. Gå under jorden och stanna där.
Inga böcker. Inga intervjuer. Basta!

Det är helt obegripligt att Mona ställde upp på intervjun så jävla urbota korkade svar hon hade att leverera på frågorna. MS ger verkligen ”whitetrash” ett ansikte.

Att vansinnet kunde pågå så länge som det gick!
Citera
2020-09-26, 16:30
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jag!
Mona måste lära sig att göra en pudel. Hon hade kommit lindrigt undan om hon bara erkände att hon ville hjälpa en vän. Detta är horribel PR, jag har svårt att se hur man kan hantera situationen sämre.

Det tar jag som ett tecken på, att hon vill tillbaka i någon form (välbetalt "jobb" dvs). Inte kanske i partiet.., men ambassadör i Australien skulle säkert smaka. Eller varför inte leda någon kommission i jämställdhet ?
Citera
2020-09-26, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Helt fel, 1.4 miljoner enligt Expressen idag.

Från 2019
Mona Sahlin har en total skuld hos kronofogden på 1 345 604 kronor.
Skulden utgörs av en skatteskuld på 353 777 kronor, en skuld till Statens pensionsverk på 440 778 kronor och tre skulder till SEB på sammanlagt 551 055 kronor.
Enligt kronofogden görs, varje månad, en utmätning från Sahlins pension som statsråd. Efter utmätningen har hon 12 814 kronor per månad kvar att leva för tills skulden är betald.

Om nu ovan skuld stämmer, så har jag svårt att förstå folk som inte fattar varför hon skriver sin bok.
Citera
2020-09-26, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Det är helt obegripligt att Mona ställde upp på intervjun så jävla urbota korkade svar hon hade att leverera på frågorna. MS ger verkligen ”whitetrash” ett ansikte.

Att vansinnet kunde pågå så länge som det gick!

troligtvis har hon kommit överens med journalisten innan intervjun att inga frågor om hennes kriminalitet skall ställas. Så gjorde hon under hela hennes karriär och det funkade men nu ställde journalisterna frågorna i alla fall.
Citera
2020-09-26, 16:49
Medlem
Sqeptisks avatar
En gång partiledare och statsministerkandidat. Sedan blev hon inbjuden till ett Bilderbergmöte och hade det dåliga omdömet att offentligt gå ut med vad som avhandlades. Resten är historia. Vissa typer ska man inte jiddra med
Citera
2020-09-26, 17:00
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Om nu ovan skuld stämmer, så har jag svårt att förstå folk som inte fattar varför hon skriver sin bok.

Fattar? Allt som boken drar in i vinst går till KFM. Meningslöst skriva en bok. Säljs, den i 10000 exemplar totalt.?
Citera
2020-09-26, 17:03
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Efter att åter sett (hört) henne i dagens Expressen där det heter ”Ni har haft er berättelse nu berättar jag” så är hon ju lika undflyende som alltid.
Trasig i själen mot hur hon har varit men samma konsekventa och insiktslösa toksnack.
Varför följde du med ut till S-baden och tittade på lägenheten som din livvakt hade lagt bud på?
Panik! Total tystnad. Inget svar.
Du lade också bud på lghten. Budade ni mot varandra du och din medarbetare?
Inget svar.

Hon är både oförberedd för att hon ingenting har förstått och grandiost dum som tycker att hon står över allt och alla.
Nu psykiskt tilltufsad och för alltid hågkommen för alla dessa skandaler och fulspel.
Bra jobbat under 40 jävla år.

Mona Sahlin. Gå under jorden och stanna där.
Inga böcker. Inga intervjuer. Basta!

Läste precis artikeln och det framgår så tydligt att hon fortsätter att ljuga och spela dum.
Hon fick massvis med bra och relevanta frågor men som hon väljer att antingen inte svara på eller rent av ljuga på det mest uppenbara sätt.
Till exempel med intyget där hon var så säker på att Labbe skulle få denna tjänst och lön och därför skrev hon det. Man kan tycka att som högt uppsatt politiker borde man veta att det är hans lön just nu som de vill ha reda på, inte en potentiell lön i framtiden. Och det var knappast ett misstag eftersom hon gjort samma saker upprepade gånger.

Andra bra frågor som hon väljer att ducka är:
Men om du har fått tillbaka de här miljonbeloppen, hur kommer det sig att du nu har nästan 1,4 miljoner kronor i skulder hos kronofogden?

Du var i chefsposition i statlig tjänst och har då en massa privatekonomiska transaktioner med honom.
Denna fråga väljer hon att inte svara på för det var hela fyra år sedan hon slutade.

Du la själv bud på den, var du seriös spekulant?
Ännu en fråga hon väljer att inte svara på men som känns högst relevant och intressant att få höra svaret på varför hon och Labbe budar på samma lägenhet, en lägenhet som hon skrivit falska intyg för att Labbe skulle ha en möjlighet att få lån och kunna köpa lägenheten. Är inte jätteinsatt men min gissning är att Mona budade på lägenheten efter att Labbe blivit nekad köpet och skulle agera Bulvan åt Labbe då Mona med största sannolikhet hade en bra lön vid denna tiden alternativt en fet fallskärm om hon redan fått sparken.

Blir nästan fler frågetecken och fler suspekta frågor som läsaren lämnas med efter att ha läst intervjun med henne.
Får känslan av att hon har begått så många fel och varit fullt medveten om hur fel det varit, utnyttjat sin position som högt uppsatt sosse till max och vägrar göra det rätta Nämligen att äga sina misstag, be svenska folket om ursäkt med tanke på sin position som förtroendevald och försöka komma med någon form av vettig förklaring med ett uns sanning men inte ens det klarar hon av.

Skulle bli väldigt förvånad om Mona gör comeback i politiken. Inte ens sossarna kan ha något som helst förtroende kvar för denne hala och inkompetenta kärring.
Citera
2020-09-26, 17:04
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Man kan också undra hur en ruffel & båg typ som Solinas kan få jobb hos SÄPO. Har de ingen koll på vilka de anställer?

Jag blir inte helt klok över hur stor skuld han har i det offentliga debaklet. Det strider ju mot allt vad diskreta och korrekta SÄPO står för.
Möjligt är att han inte kan bära ansvar över att Mona Sahlin har gett offentlighet och full insyn i det som är av privat karaktär. Och där Mona Sahlin har agerat osant bär han inget ansvar då det icke kommer an på honom i den roll han har.

Och intyget var ju enl MS, menat att bli sant, varför han ej står skyldig till felaktig urkund. ang lägenhetsaffären.

Eller är saker på ett annat sätt?

Citera
2020-09-26, 17:14
Medlem
Intressant intervju i Expressen. Varför kan hon inte svara på frågan om lägenheten. Efter 40 år i politiken tycker jag att hon borde ha kunnat tänka ut nåt svar.

Min gissning är att Labbe så att han skulle skilja sig, och att se skulle bo där ståndsmässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in