2020-09-26, 15:34
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Se nederste sitat. Hvordan tolker du informasjonen, hvis du leser begge artiklene?

Enig. Se også aftenposten-artikkelen:

Poenget er: Man kan forstå det på flere måter, og ingen av dem skal fremstilles som sannhet!
Det har nokså sikkert skjedd mange brå bevegelser.
Siste opplysning handler om siste bevegelser på telefonen (kort tidsperiode fram mot 10.07).
Info tyder på at GM har vært der lenger enn jeg tidligere har trodd.
Har trodd at han/de ankom i bil, antastet AEH rett etter kl 9.16 og forsvant så raskt som mulig.
Ikke sikkert GM kom så tidlig, men sett på bakgrunn av at AEH ikke besvarte anrop kl 9.38 var hun antakelig satt ut av spill da. Tenker nå at GM har vært i huset minst en halvtime fram til kl 10.07 eller kanskje ventet på assistanse fra Hettemannen?
Citera
2020-09-26, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Kan det være at H1 går med protese?
Kan det forklare gangelaget?
https://youtu.be/6ByPLj7lUGE
Det er vel ikke umulig. Har selv sett en meget veltrent, tilsynelatende para-militær person med protese. Vanskelig å se på ganglaget hans at han hadde protese. Han dealet med en «omreisende» person på Jernbanetorget i Oslo. Mye penger i å få noen til å selge piller, vettu.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-26 kl. 15:47.
Citera
2020-09-26, 15:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Det med flexible priser er noe som ofte blir brukt i bygge og eiendomsbransjen, dvs at leieprisene følger markedsprisen og reguleres etter det. Likedan i byggebransjen der en kjøper av en ny leilighet kan velge billigere eller dyrere innredning og at prisen reguleres etter hva det koster mer, eller mindre.

Det lukter TH av språkbruken.
Ja, eller f.eks. flexibel protesefot.
Citera
2020-09-26, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, det var jeg som postet det bildet øverst.
Jeg ser Per også smiler ja. Får mer asosiasjoner om at han kommer ut av butikken, og at han møtte gamle kjenninger der inne. Går mot bilen glad og fornøyd.
At søster og begge foreldrene er borte ser ikke ut til å prege han.

Ja takk😊 får desverre ikke redigert innlegget mitt nå og lagt til deg.
Tror ingen av disse mennene er klar over at de blir fotografert. Derfor går de å smiler for seg selv. Inne hos politiet gjorde de nok en helt annen figur.
Citera
2020-09-26, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Desperate krampetrekninger i forsøk på å styrke kidnappingshypotesen.

Hagen avslører seg selv.

Ja lurer på hva han tenkte på. Virker ikke som han hadde trodd eller planlagt like godt hva som skulle skje etterpå. Mulig han hadde en plan men den måtte forkastes i det dette kom til media og hele verden plutselig fulgte med.

Da måtte han gjøre nye grep og disse var ikke planlagte eller gjennomtenkt. Derfor prøver han så godt det er mulig å forlenge troen om ukjente gjerningsmenn.
Citera
2020-09-26, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Jeg tror det også det kan tolkes at GM forårsaket disse bevegelsene, da hun ble overfalt. Det behøver ikke bety at hun ikke hadde tlf på seg.

Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Jeg editerte innlegget mitt, for jeg måtte «klø meg i hodet».
Nei, jeg får ikke inntrykk gjennom dette utsagnet at de raske skrittene først er forårsaket pga flukt av AE. Skrivemåten KAN være pga klumsete språk.
Jeg mener det KAN bety at GM har fraktet henne noen meter med raske skritt, for deretter å slenge henne ned trappen, eller at hun falt ned trappen. Uansett tror jeg GM ikke har tatt i beregning at tlf bevegelser blir registrert, og jeg tror absolutt ikke at hun har vandret ut frivillig.
Det er mulig at du har rett i at GM ikke har tatt i beregning at tlf bevegelser blir registrert. Og det høres også logisk ut for meg, fordi jeg tenker at det kan ha vært best for GM å ikke avsløre når angrepet foregikk. Det kan jo hende at GM ikke visste at det var en slik app på AEs mobil eller at GM ikke tenkte på at det kunne finnes en slik app på AEs mobil?

Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Poenget er: Man kan forstå det på flere måter, og ingen av dem skal fremstilles som sannhet!
Det har nokså sikkert skjedd mange brå bevegelser.
Siste opplysning handler om siste bevegelser på telefonen (kort tidsperiode fram mot 10.07).
Info tyder på at GM har vært der lenger enn jeg tidligere har trodd.
Har trodd at han/de ankom i bil, antastet AEH rett etter kl 9.16 og forsvant så raskt som mulig.
Ikke sikkert GM kom så tidlig, men sett på bakgrunn av at AEH ikke besvarte anrop kl 9.38 var hun antakelig satt ut av spill da. Tenker nå at GM har vært i huset minst en halvtime fram til kl 10.07 eller kanskje ventet på assistanse fra Hettemannen?

Ja, du har rett i at tolkninger ikke bør fremstilles som sannhet. Det kan hende at du har rett i at det var flere brå bevegelser. Jeg tror også at GM må ha vært i huset i ganske mange minutter. Det første ubesvarte anropet var vel anrop fra elektrikeren kl 9.48.

Hvis GM var hettemannen, er det mulig at GM kan ha rukket å kjøre i bil fra S4 kl 10.07 (eller noen minutter etter 10.07) og parkere et sted nær Lørenskog ishall og deretter komme gående fra området ved Lørenskog ishall kl 10.22?

Mannen blir første gang fanget på video klokka 10.22, da han kommer fra parkeringshuset ved Lørenskog ishall. Deretter beveger han seg i Lørenskog sentrum, og i retning mot Sloraveien.
https://www.dagbladet.no/nyheter/derfor-ble-hettemannen-etterlyst/72624231

Jeg tenker at det kanskje var kun 1 GM eller max 2 stk GM. (Kanskje hettemann1 + eventuelt hettemann2?)

På videoen (ca 11.03.16) i Dagbladet-artikkelen, ser hettemannen ut til å se opp mot videokameraet et øyeblikk.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-26 kl. 16:33.
Citera
2020-09-26, 16:31
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Det er mulig at du har rett i at GM ikke har tatt i beregning at tlf bevegelser blir registrert. Og det høres også logisk ut for meg, fordi jeg tenker at det kan ha vært best for GM å ikke avsløre når angrepet foregikk. Det kan jo hende at GM ikke visste at det var en slik app på AEs mobil eller at GM ikke tenkte på at det kunne finnes en slik app på AEs mobil?

Ja, du har rett i at tolkninger ikke bør fremstilles som sannhet. Det kan hende at du har rett i at det var flere brå bevegelser. Jeg tror også at GM må ha vært i huset i ganske mange minutter. Det første ubesvarte anropet var vel anrop fra elektrikeren kl 9.48.

Hvis GM var hettemannen, er det mulig at GM kan ha rukket å kjøre i bil fra S4 kl 10.07 (eller noen minutter etter 10.07) og parkere et sted nær Lørenskog ishall og deretter komme gående fra området ved Lørenskog ishall kl 10.22?

Mannen blir første gang fanget på video klokka 10.22, da han kommer fra parkeringshuset ved Lørenskog ishall. Deretter beveger han seg i Lørenskog sentrum, og i retning mot Sloraveien.
https://www.dagbladet.no/nyheter/derfor-ble-hettemannen-etterlyst/72624231

Jeg tenker at det kanskje var kun 1 GM eller max 2 stk GM. (Kanskje hettemann1 + eventuelt hettemann2?)
Jeg mener det ikke er en veldig ulogisk tolkning at Hettemannen er GM som har dratt med AEH fra S4 rett etter kl 10.07 og parkert et sted - for så å dra tilbake med trusselbrev.

Det passer godt inn med klokkeslett. Om det er en sannhet får tiden vise.
Citera
2020-09-26, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg mener det ikke er en veldig ulogisk tolkning at Hettemannen er GM som har dratt med AEH fra S4 rett etter kl 10.07 og parkert et sted - for så å dra tilbake med trusselbrev.

Det passer godt inn med klokkeslett. Om det er en sannhet får tiden vise.
Jeg er enig. Men da må AE ha vært alene i bilen eller et annet sted mens GM vandret til og fra S4. Er det ikke mer trolig at de var 2 stk GM? Også med tanke på vitneobservasjonene i Ås?
Citera
2020-09-26, 16:40
Medlem
Ser på videoen igjen.

Helt i starten ser man H1 løper ned trappene. Kan tyde på dårlig tid.

Mot slutten- vi ser H1 ta tommel og pekefinger sammen, men når man ser filmen er det akkurat som han slipper opp fra et grep hvor han har holdt hånden knyttet.

Se også på H2. !!
Har kun mobil og har zoomet inn,
Men- det ser IKKE ut som han har tildekket ansikt??? Noen som kan se nærmere og klarere?
Syntes jeg ser nese munn og hake.

Edit: dette syntes best rett før han forsvinner ut av bildet, helt på slutten.

https://www.vg.no/i/6jx1Mo
Senast redigerad av Frokendektektiv 2020-09-26 kl. 16:45.
Citera
2020-09-26, 16:42
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Det med flexible priser er noe som ofte blir brukt i bygge og eiendomsbransjen, dvs at leieprisene følger markedsprisen og reguleres etter det. Likedan i byggebransjen der en kjøper av en ny leilighet kan velge billigere eller dyrere innredning og at prisen reguleres etter hva det koster mer, eller mindre.

Det lukter TH av språkbruken.
Eller den person som kjente TH
Citera
2020-09-26, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Ser på videoen igjen.

Helt i starten ser man H1 løper ned trappene. Kan tyde på dårlig tid.

Mot slutten- vi ser H1 ta tommel og pekefinger sammen, men når man ser filmen er det akkurat som han slipper opp fra et grep hvor han har holdt hånden knyttet.

Se også på H2. !!
Har kun mobil og har zoomet inn,
Men- det ser IKKE ut som han har tildekket ansikt??? Noen som kan se nærmere og klarere?
Syntes jeg ser nese munn og hake.

Edit: dette syntes best rett før han forsvinner ut av bildet, helt på slutten.

https://www.vg.no/i/6jx1Mo
Jeg kan også se konturene av hettemann2's nese, kinn, munn og hake, 1.58 i videoen rett før han forsvinner ut av bildet.
Citera
2020-09-26, 16:57
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg er enig. Men da må AE ha vært alene i bilen eller et annet sted mens GM vandret til og fra S4. Er det ikke mer trolig at de var 2 stk GM? Også med tanke på vitneobservasjonene i Ås?
Det kan hende at GM på spekulert vis forklarte til AEH at han hadde glemt noe viktig i S4 og måtte dra tilbake for å hente dette - eller noe lignende/en uskyldning for å dra tilbake

Etter hypotesen er GM god på manipulasjon
Senast redigerad av Legokatt 2020-09-26 kl. 17:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in