Citat:
Ursprungligen postat av
Doggerbank
Jeg tror det også det kan tolkes at GM forårsaket disse bevegelsene, da hun ble overfalt. Det behøver ikke bety at hun ikke hadde tlf på seg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Doggerbank
Jeg editerte innlegget mitt, for jeg måtte «klø meg i hodet».
Nei, jeg får ikke inntrykk gjennom dette utsagnet at de raske skrittene først er forårsaket pga flukt av AE. Skrivemåten KAN være pga klumsete språk.
Jeg mener det KAN bety at GM har fraktet henne noen meter med raske skritt, for deretter å slenge henne ned trappen, eller at hun falt ned trappen. Uansett tror jeg GM ikke har tatt i beregning at tlf bevegelser blir registrert, og jeg tror absolutt ikke at hun har vandret ut frivillig.
Det er mulig at du har rett i at GM ikke har tatt i beregning at tlf bevegelser blir registrert. Og det høres også logisk ut for meg, fordi jeg tenker at det
kan ha vært best for GM å ikke avsløre
når angrepet foregikk. Det kan jo hende at GM ikke visste at det var en slik app på AEs mobil eller at GM ikke tenkte på at det kunne finnes en slik app på AEs mobil?
Citat:
Ursprungligen postat av
brukerinne
Poenget er: Man kan forstå det på flere måter, og ingen av dem skal fremstilles som sannhet!
Det har nokså sikkert skjedd mange brå bevegelser.
Siste opplysning handler om siste bevegelser på telefonen (kort tidsperiode fram mot 10.07).
Info tyder på at GM har vært der lenger enn jeg tidligere har trodd.
Har trodd at han/de ankom i bil, antastet AEH rett etter kl 9.16 og forsvant så raskt som mulig.
Ikke sikkert GM kom så tidlig, men sett på bakgrunn av at AEH ikke besvarte anrop kl 9.38 var hun antakelig satt ut av spill da. Tenker nå at GM har vært i huset minst en halvtime fram til kl 10.07 eller kanskje ventet på assistanse fra Hettemannen?
Ja, du har rett i at tolkninger ikke bør fremstilles som sannhet. Det kan hende at du har rett i at det var flere brå bevegelser. Jeg tror også at GM må ha vært i huset i ganske mange minutter. Det første ubesvarte anropet var vel anrop fra elektrikeren kl 9.48.
Hvis GM var hettemannen, er det mulig at GM kan ha rukket å kjøre i bil fra S4 kl 10.07 (eller noen minutter etter 10.07) og parkere et sted nær Lørenskog ishall og deretter komme gående fra området ved Lørenskog ishall kl 10.22?
Mannen blir første gang fanget på video klokka 10.22, da han kommer fra parkeringshuset ved Lørenskog ishall. Deretter beveger han seg i Lørenskog sentrum, og i retning mot Sloraveien.
https://www.dagbladet.no/nyheter/derfor-ble-hettemannen-etterlyst/72624231
Jeg tenker at det kanskje var kun 1 GM eller max 2 stk GM. (Kanskje hettemann1 + eventuelt hettemann2?)
På videoen (ca 11.03.16) i Dagbladet-artikkelen, ser hettemannen ut til å se opp mot videokameraet et øyeblikk.