2020-09-26, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, det er avslørende. At rett etter at politiet endret hypotese, så tok plutselig kidnapperne kontakt. Liksom som: "men se da! vi er ekte kidnappere, dere må tro oss, vi har jo sendt ny mail i dag, så da må dere jo tro at vi eksisterer."

Og så har vi dette med at 3 dager før TH skulle i Kriposavhør nå sist, så sender han plutselig beskjed til "kidnapperne" om at "jeg ønsker å betale".
Han sendte altså 10 millioner for å få livsbevis for lenge siden, noe han ikke fikk, og så vil han plutselig betale likevel. Han utlovde dusør til den om fant liket av Anne, eller kunne lede dem dit. Dette kom også kort tid før dette siste Kriposavhøret. Det virker som at han gjorde dette som en krampetrekning for å lure Kripos.

Desperate krampetrekninger i forsøk på å styrke kidnappingshypotesen.

Hagen avslører seg selv.
Citera
2020-09-26, 14:55
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det er en hypotese - puslespilbrikker satt i sammenheng. Det er da ikke noe galt i å prøve å finne ut av denne gåten

Du kan tolke informasjonen slik du ønsker.
Hva tror du skjedde?

Bare pusle i vei du. Men framstill ikke dine egne tolkninger som opplysninger fra politiet:
-"Hva betyr dette sett i sammenheng med opplysninger om nylige undersøkelser politiet har gjort i S4?
(Ikke AEH som holdt telefonen ned trappen,
og telefonen lagt på feil side av bordet)"
Jeg ser du får det til å passe med din teori om at
-"en lys levende AEH satt i en bil utenfor S4 da telefonen "falt ned trappen"".
Du tilpasser fakta til din egen teori også når du bygger på at Hettemannen hadde Sprox-sko.
Men ser det slik ut på videoene?
Citera
2020-09-26, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Du tilpasser fakta til din egen teori også når du bygger på at Hettemannen hadde Sprox-sko.
GM (hvis GM = hettemannen) kan ha satt et par sprox-sko i eller ved S4 klar til bruk tidligere på dagen. Hettemannen trenger ikke å ha hatt sprox-sko på mens han gikk til området ved S4.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-26 kl. 15:07.
Citera
2020-09-26, 15:16
Medlem
Det er tydelig at noe gikk feil under drapet på AE så operasjonen dro ut i tid.

Det var nok ikke med i beregningen at AE skulle falle ned trappen og avsette blodspor, og heller ikke at de måtte vaske ned trappenedgangen og stage et annet åsted.
Citera
2020-09-26, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg forstår. Kan man da også forstå det slik at raske skritt også kan ha vært AEs skritt men at det var noen andre enn AE som forårsaket at hun gikk med raske skritt?
Jeg editerte innlegget mitt, for jeg måtte «klø meg i hodet».
Nei, jeg får ikke inntrykk gjennom dette utsagnet at de raske skrittene først er forårsaket pga flukt av AE. Skrivemåten KAN være pga klumsete språk.
Jeg mener det KAN bety at GM har fraktet henne noen meter med raske skritt, for deretter å slenge henne ned trappen, eller at hun falt ned trappen. Uansett tror jeg GM ikke har tatt i beregning at tlf bevegelser blir registrert, og jeg tror absolutt ikke at hun har vandret ut frivillig.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-26 kl. 15:19.
Citera
2020-09-26, 15:22
Avslutad
Kan det være at H1 går med protese?
Kan det forklare gangelaget?
https://youtu.be/6ByPLj7lUGE
Citera
2020-09-26, 15:22
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Det er tydelig at noe gikk feil under drapet på AE så operasjonen dro ut i tid.

Det var nok ikke med i beregningen at AE skulle falle ned trappen og avsette blodspor, og heller ikke at de måtte vaske ned trappenedgangen og stage et annet åsted.
Dette støtter jeg, og det var heller ikke med i beregningen at AE skulle snakke med lønn helt til kl 0856, og at TH måtte møte politiet på bensinstasjonen i stedet for S4.

Mye gikk galt.

Edit:
Lang samtale med lønn medførte trolig utsatt aksjon og sms 0910 om utsatt hyttetur=utsatt aksjon.

Fall i trapp medførte mer blodsøl enn betegnet som trolig forlenget hetteturen med 7 min.

At politiet ikke ville møte TH i S4 medførte trolig surr med beskrivelse av åsted og telefonhendelser etter 1330.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-26 kl. 15:42.
Citera
2020-09-26, 15:25
Medlem
Hvis de brå bevegelsene registrert på AEHs mobil IKKE er indikasjon på at hun har falt i trappa, tror jeg bloddråpene som er funnet på veggen ved trappa kan ha havnet der tidligere, altså at de ikke trenger å ha noe med denne hendelsen å gjøre. HVIS bloddråpene havnet i trappa pga. noe som skjedde under overfallet av AEH, ser jeg ingen logisk grunn til hvorfor det skulle være behov for å vaske dem vekk. Her er det snakk om bloddråper, altså små mengder blod som ikke ville antydet at personen som har blødd, har dødd pga. dette. Altså ingen grunn for evt. kidnappere/«kidnappere» til å vaske det vekk for å skjule at AEH ikke lenger var i live, og dermed miste mulighet til å få tak i løsepenger. Dersom bloddråpene derimot havnet der tidligere, som et resultat av turbulens i ekteskapet, at hun har blitt dyttet ned trappa av en voldelig ektemann eller falt ned trappa pga. beruselse, eller at det av andre naturlige grunner har havnet bloddråper på veggen, er det naturlig at man har forsøkt å fjerne disse ved å vaske dem bort. Veldig synd (og litt rart med dagens teknologi) at det ikke kan tidfestes når blod har blitt avsatt. Noen som vet om dette også gjelder rester etter vaskemidler?
Senast redigerad av univers123 2020-09-26 kl. 15:27.
Citera
2020-09-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Kan det være at H1 går med protese?
Kan det forklare gangelaget?
https://youtu.be/6ByPLj7lUGE

Kanskje han har trefot og lapp over det ene øyet ?
Citera
2020-09-26, 15:32
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Kanskje han har trefot og lapp over det ene øyet ?
... eller bekkenproblemer etter barnefødsler?
Citera
2020-09-26, 15:32
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Bare pusle i vei du. Men framstill ikke dine egne tolkninger som opplysninger fra politiet:
-"Hva betyr dette sett i sammenheng med opplysninger om nylige undersøkelser politiet har gjort i S4?
(Ikke AEH som holdt telefonen ned trappen,
og telefonen lagt på feil side av bordet)"
Jeg ser du får det til å passe med din teori om at
-"en lys levende AEH satt i en bil utenfor S4 da telefonen "falt ned trappen"".
Jeg vet ikke om Hettemannen brukte Sporax-sko eller ikke. Det kommer ikke klart frem på videoen hvilke sko denne personen bruker. Jeg mener en type av sporax-sko på Hettemannen kan holdes åpent

Jeg mener det er smart å pusle i vei. Da kan en mulig løsning finnes

Sett i sammenheng med en hypotese med alle brikker = åsted er staget
Senast redigerad av Legokatt 2020-09-26 kl. 15:38.
Citera
2020-09-26, 15:33
Medlem
Det med flexible priser er noe som ofte blir brukt i bygge og eiendomsbransjen, dvs at leieprisene følger markedsprisen og reguleres etter det. Likedan i byggebransjen der en kjøper av en ny leilighet kan velge billigere eller dyrere innredning og at prisen reguleres etter hva det koster mer, eller mindre.

Det lukter TH av språkbruken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in