2020-09-26, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Bare hyggelig!

Men husk på dette. Hvis GM "falt ned trappen" og la telefonen på feil side av bordet, samt dro tilbake til S4 med trusselbrev = grunnen måtte være at GM ikke kunne legge igjen trusselbrev i S4 fordi AEH var i livet da..

Hvis hun allerede var drept i S4 kunne GM ha lagt igjen trusselbrev med det samme - GM hadde da sluppet å ta så stor risiko med å dra tilbake til S4.
Jeg forstår. Hvis GM lagde fall i trapp ved å hoppe ned trappen, kan han/hun ha landet litt feil og fått en skade som kan være årsaken til ganglaget som vi ser at hettemannen har. Jeg får inntrykk av at hettemannen har vondt i det ene benet fordi han går lett på ett ben (=vondt i det benet?) og tungt på det andre benet.
Citera
2020-09-26, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Tenker du at GM og AEH reiste fra S4 i bil ganske snart etter kl 10.07?
Ble bakhonet lagt på trappen utenfor inngangsdøren av GM, fordi han/hun skulle tilbake til S4? Og hvis bakhonet ikke var flyttet på da GM kom tilbake til S4 så kunne han/hun føle seg trygg på at ingen hadde vært i huset i mellomtiden?

Da må han/hun kanskje ha parkert bilen ganske nært ishallen, for å rekke å komme gående derfra kort tid etter?

Jeg tror desverre det ble lagt utenfor døren slik at hun ikke skulle klare å rømme da hun ble drept. Mulig TH la det der når han dro på jobb.

Ellers har jeg lest det du har skrevet om smil, så vi får være uenig om dette.

PO er dømt og fått forkastet alle anker. Jeg tror vi kan si med stor sikkerhet at han er skyldig i medvirkning.
Han smiler også fornøyd når han er avbildet i begravelsen.

Å smile med åpne øyne og fornøyd kroppsholdning slik de bildene jeg la ut viser,
er noe du må ta med i betraktning.
Man må lese hele kroppspråket samlet.
Hadde smilet vært med triste øyne og sammenkrøpet kropp, kan jeg være enig at smilet sier noe annet.
Citera
2020-09-26, 13:43
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Fetad: Ifølge Nrk; ja hvis vi tolker brå bevegelser som fall i trapp.

Etter det NRK får opplyst ble det ikke registret fysiske bevegelser på mobiltelefonen etter klokka 10.07.
Rett i forkant av dette klokkeslettet, skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og brå bevegelser over en kort tidsperiode. Politiet har en teori om at det ikke var Anne-Elisabeth Hagen selv som sto for disse bevegelsene.

https://www.nrk.no/norge/opplysninger-til-nrk_-politiet-har-rekonstruert-forsvinningsdagen-inne-i_huset-til-hagen-1.15166477

Jeg har lest den. Den sier ingenting om fallet i trappen.
Det ble derimot opplyst tidligere at blod på veggen forsterker teorien om at AEH falt i trappen.
Brå bevegelser kan være veldig mye forskjellig. Og helt logisk at det skjer under en forbrytelse som dette. Unngå å lage trådsannheter.
Citera
2020-09-26, 13:44
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg forstår. Hvis GM lagde fall i trapp ved å hoppe ned trappen, kan han/hun ha landet litt feil og fått en skade som kan være årsaken til ganglaget som vi ser at hettemannen har. Jeg får inntrykk av at hettemannen har vondt i det ene benet fordi han går lett på ett ben (=vondt i det benet?) og tungt på det andre benet.
Ja noe rart er det med gangen til Hettemannen. Ser ut som den ene foten ikke er helt med resten av kroppen..
Citera
2020-09-26, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja det är skönt när saker blir tydliga.

Bilder sier mer enn 1000 ord.
Citera
2020-09-26, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Det ble derimot opplyst tidligere at blod på veggen forsterker teorien om at AEH falt i trappen.
Brå bevegelser kan være veldig mye forskjellig. Og helt logisk at det skjer under en forbrytelse som dette. Unngå å lage trådsannheter.
Jeg har ikke laget trådsannheter. Jeg skrev jo: "Ifølge Nrk; ja hvis vi tolker brå bevegelser som fall i trapp."

Du har rett i at brå bevegelser kan være veldig mye forskjellig.
Citera
2020-09-26, 13:48
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Du får skylde på NRK..

Nylig informasjon:

"Etter det NRK får opplyst ble det ikke registret fysiske bevegelser på mobiltelefonen etter klokka 10.07.

Rett i forkant av dette klokkeslettet, skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og brå bevegelser over en kort tidsperiode. Politiet har en teori om at det ikke var Anne-Elis*abeth Hagen selv som sto for disse bevegelsene."

Sett i sammenheng med bloddråper nederst i trappen = staging av åsted
Citera
2020-09-26, 13:53
Medlem
Citat:
Det kan hende at politiet fant ut etter de siste undersøkelsene (i sommer og i høst), at det ikke var AEH som sto for de bevegelsene som indikerte "fall i trapp".
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-26 kl. 14:01.
Citera
2020-09-26, 13:57
Medlem
Citat:
Du får skylde på NRK..

Nylig informasjon:

"Etter det NRK får opplyst ble det ikke registret fysiske bevegelser på mobiltelefonen etter klokka 10.07.

Rett i forkant av dette klokkeslettet, skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og brå bevegelser over en kort tidsperiode. Politiet har en teori om at det ikke var Anne-Elis*abeth Hagen selv som sto for disse bevegelsene."

Sett i sammenheng med bloddråper nederst i trappen = staging av åsted
Jeg tror at politiet endelig er på rett spor og jeg tror også at de har lest denne diskusjonen her på FB og at de har fått gode ideer fra deg og andre her :-)
Citera
2020-09-26, 14:01
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Jeg har ikke laget trådsannheter. Jeg skrev jo: "Ifølge Nrk; ja hvis vi tolker brå bevegelser som fall i trapp."

Du har rett i at brå bevegelser kan være veldig mye forskjellig.

Du skrev først dette der du med et lite forbehold bekrefter en trådsannhet fra Legokatt.
Det er slik trådsannheter blir til: Interessant! Takk! Du fikk meg til å forstå at det er sannsynlig at noen andre enn AEH lagde det "fallet i trappen" (hvis man går ut fra at brå bevegelser = fall i trapp).
Dette med brå bevegelser og at politiet har en teori om at det ikke var AEH som sto for de bevegelsene, hadde jeg ikke lest før nå. Jeg hadde kun lest det med raske skritt.
Citera
2020-09-26, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg er helt enig med deg i at det kan være tunnelsyn begge veier og har sikkert hatt veldig mye av det selv og. Det innser jeg. Jeg aner ikke hva som har skjedd, og det er mange store spørsmål. Jeg håper at politiet kan avsløre en dag hva som gjør at de har siktet TH. Jeg er litt til og fra i å tenke på saken, nå for tiden sporadisk når jeg har tid, men prøver følge med, for det er jo en veldig underlig gåte, men har skjedd lite i det siste i media ihvertfall.

Men enten så har TH planlagt dette i detalj, eller så har han ikke tenker jeg. Det er ikke bare å ringe til andre den morgenen eller kvelden før og utsette. Mest sannsynlig kan han ikke ha hatt kontakt med noen av de andre i særlig grad i lang tid før, og lang tid etter. Det ville blitt avslørt. Politiet har vært på han dag og natt vil jeg anta.

Så det spiller rolle med tiden. Det var isåfall folk som skulle gjøre oppgaver. Disse måtte også passe på sine alibi, og kunne ikke sitte å vente i timesvis isåfall. Det går ikke med slump tenker jeg. Da blir det som mer Bertheussen. Alt for lett å oppdage i etterkant. Jeg mener dette er et indisium som indikerer og taler imot at TH står bak.

Det holder ikke bare snakke om psykopati og skilsmisse. At han kan ha hatt tenkelig motiv det vet vi. Men det er hvordan han kan ha gjort det som er gåten isåfall. Nå har jo alle vridd hodene på dette i et par år og blir ikke klokere, men jo hun skulle jo skille seg sier noen...så da må det jo være han likevel uansett om man ikke skjønner hvordan. Jeg oppfatter at det er litt sånn mange tenker på nåværende tidspunkt.

Ja, jeg vet ikke det med når han normalt brukte å dra på jobb. Det trenger jo ikke være slik at avtalen var at hun skulle drepes akkurat rett etter at TH dro på jobb. Vi har jo lest at han brukte å dra på jobb kl. 7. Men det kan hende at avtalen var at hun skulle tas f.eks. kl. 9.40, men samtidig etter et klarsignal. TH ser på klokka om morgenen, mens han spiser kneipbrød med First price syltetøy til frokost, og tenker at nå må han dra av sted, for nå nærmer det seg avtalen 9.40, Vet ikke. Har tenkt på at GM kanskje gjemte seg i huset hele natten. TH låste opp døren for han på kvelden når de kom hjem fra teateret, og etter at Anne hadde lagt seg i senga. TH har leid inn denne drapsmannen. Og så er det annen mann som kommer med bil for å hente liket.
Har vært inne på tanken om at Sloraveien egentlig var plan B, at plan A var at hun skulle drepes på Kvitfjell den 1 november, eller på vei oppover til Kvitfjell den 31.10, på en eller annen rasteplass uten folk. Men Anne skjønte tegninga. Hun så at det var noe feil med blikkene til TH. Hun har jo lært seg å kjenne blikkene hans gjennom 50 år. og TH så samtidig på hennes blikk at hun hadde avslørt drapsplanen. Hun måtte drepes før hun kom seg unna.
Som kommunikasjon folkene imellom, så satser jeg på VHF-radio. Noen av disse kan sende dtmf-tonesignal til hverandre. Og da kan f.eks. kode 387 bety sånn og sånn, eller 255 bety noe annet.
Dette med planlegging i lang tid.. Vi vet lite om hvor lenge det har blitt planlagt. Kryptokontoen var laget et halvt år i forveien, det vet vi, men kanskje den egentlig skulle brukes til noe annet. Kanskje kjøp eller salg av narkotika eller pistoler gjennom deep-web.
Hvis TH har gjordt alt selv, så må han nødvendigvis ha lurt seg tilbake til Sloraveien mens bilen sto ved Futurum. Det forutsetter at det må være blindsoner på bygget der kameraene ikke kan se.
At vi ikke skjønner hvordan TH kan ha drept eller innleid GM kan ha gjordt det, men politiet gjør, betyr at de sitter på mye mer informasjon enn oss. bare noe så enkelt som om Futurum er fullstendig overvåket av kameraer, får vi ikke vite gjennom media. Vi får ikke se video av når bilen hans ankommer. Vi får heller ikke vite om begge hans telefoner. Veldig upresise beskrivelser. Så at vi ikke klarer å forstå 100 % hvordan ting har foregått, betyr ikke at TH er uskyldig, tenker jeg.
Citera
2020-09-26, 14:05
Medlem
Citat:
Logisk tenkning angående Hettemannen.

Vi vet nå helt sikkert at Hettemannen ikke er TH. Vi vet også at denne personen gikk i retning S4 og at politiet mener Hettemannen er viktig å identifisere.

Hva betyr dette sett i sammenheng med opplysninger om nylige undersøkelser politiet har gjort i S4?
(Ikke AEH som holdt telefonen ned trappen, og telefonen lagt på feil side av bordet)

Hvorfor tok Hettemannen så stor risiko å gå mot S4 denne dagen?

1. Skulle sjekke noe?
2. Se om kysten var klar?
3. Hjelpe til med noe i S4?
4. Legge trusselbrev i S4?

Jeg tror den mest logiske grunnen til at Hettemannen tar så stor risiko er fordi denne personen skal legge igjen trusselbrev i S4. (Passer også inn med kun ni fotavtrykk med Sporax-sko)

Sett i sammenheng med en slik hypotese - denne turen kan være mye verdt for GM = 9 Mill EUR. Derfor tar Hettemannen så stor risiko.

Hva betyr dette?

Svar: At trusselbrev ikke ble lagt igjen tidligere på dagen.

Hva betyr dette?

Svar: At Hettemannen/GM er alene om forbrytelsen og at denne personen ikke kunne legge igjen trusselbrev i S4 tidligere på dagen da de dro fra S4.

Hva betyr dette?

Svar: At AEH var i livet da de dro fra S4 - og at AEH ikke skulle vite noe om dette trusselbrevet.

Sett i sammenheng med at politiet mener det ikke var AEH som holdt telefonen, samt at telefonen ble lagt på feil side av bordet = en lys levende AEH satt i en bil utenfor S4 da telefonen "falt ned trappen" = GM la telefonen på bordet.

Hva betyr dette?

Svar: At GM og AEH staget S4 som draps- åsted. GM hadde sin egen agenda med plottet og gikk tilbake med trusselbrev og strips for å stage et kidnappingscenario for å kunne få utbetalt en stor sum.

= GM er en utspekulert og farlig person som gikk bak ryggen på AEH.

Dette mener jeg er en logisk forklaring på Hettemannen. Dette passer også inn med puslespilbrikker som har kommet frem i media.
I din teori ønsket GM både å få utbetalt løsepenger og å drepe AE, hvis jeg forstår rett.
Var det det at AE visste hvem GM er, som var grunnen til at GM planla å drepe AE?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in