Citat:
Ursprungligen postat av
Hunterrr
Jeg er helt enig med deg i at det kan være tunnelsyn begge veier og har sikkert hatt veldig mye av det selv og. Det innser jeg. Jeg aner ikke hva som har skjedd, og det er mange store spørsmål. Jeg håper at politiet kan avsløre en dag hva som gjør at de har siktet TH. Jeg er litt til og fra i å tenke på saken, nå for tiden sporadisk når jeg har tid, men prøver følge med, for det er jo en veldig underlig gåte, men har skjedd lite i det siste i media ihvertfall.
Men enten så har TH planlagt dette i detalj, eller så har han ikke tenker jeg. Det er ikke bare å ringe til andre den morgenen eller kvelden før og utsette. Mest sannsynlig kan han ikke ha hatt kontakt med noen av de andre i særlig grad i lang tid før, og lang tid etter. Det ville blitt avslørt. Politiet har vært på han dag og natt vil jeg anta.
Så det spiller rolle med tiden. Det var isåfall folk som skulle gjøre oppgaver. Disse måtte også passe på sine alibi, og kunne ikke sitte å vente i timesvis isåfall. Det går ikke med slump tenker jeg. Da blir det som mer Bertheussen. Alt for lett å oppdage i etterkant. Jeg mener dette er et indisium som indikerer og taler imot at TH står bak.
Det holder ikke bare snakke om psykopati og skilsmisse. At han kan ha hatt tenkelig motiv det vet vi. Men det er hvordan han kan ha gjort det som er gåten isåfall. Nå har jo alle vridd hodene på dette i et par år og blir ikke klokere, men jo hun skulle jo skille seg sier noen...så da må det jo være han likevel uansett om man ikke skjønner hvordan. Jeg oppfatter at det er litt sånn mange tenker på nåværende tidspunkt.
Ja, jeg vet ikke det med når han normalt brukte å dra på jobb. Det trenger jo ikke være slik at avtalen var at hun skulle drepes akkurat rett etter at TH dro på jobb. Vi har jo lest at han brukte å dra på jobb kl. 7. Men det kan hende at avtalen var at hun skulle tas f.eks. kl. 9.40, men samtidig etter et klarsignal. TH ser på klokka om morgenen, mens han spiser kneipbrød med First price syltetøy til frokost, og tenker at nå må han dra av sted, for nå nærmer det seg avtalen 9.40, Vet ikke. Har tenkt på at GM kanskje gjemte seg i huset hele natten. TH låste opp døren for han på kvelden når de kom hjem fra teateret, og etter at Anne hadde lagt seg i senga. TH har leid inn denne drapsmannen. Og så er det annen mann som kommer med bil for å hente liket.
Har vært inne på tanken om at Sloraveien egentlig var plan B, at plan A var at hun skulle drepes på Kvitfjell den 1 november, eller på vei oppover til Kvitfjell den 31.10, på en eller annen rasteplass uten folk. Men Anne skjønte tegninga. Hun så at det var noe feil med blikkene til TH. Hun har jo lært seg å kjenne blikkene hans gjennom 50 år. og TH så samtidig på hennes blikk at hun hadde avslørt drapsplanen. Hun måtte drepes før hun kom seg unna.
Som kommunikasjon folkene imellom, så satser jeg på VHF-radio. Noen av disse kan sende dtmf-tonesignal til hverandre. Og da kan f.eks. kode 387 bety sånn og sånn, eller 255 bety noe annet.
Dette med planlegging i lang tid.. Vi vet lite om hvor lenge det har blitt planlagt. Kryptokontoen var laget et halvt år i forveien, det vet vi, men kanskje den egentlig skulle brukes til noe annet. Kanskje kjøp eller salg av narkotika eller pistoler gjennom deep-web.
Hvis TH har gjordt alt selv, så må han nødvendigvis ha lurt seg tilbake til Sloraveien mens bilen sto ved Futurum. Det forutsetter at det må være blindsoner på bygget der kameraene ikke kan se.
At vi ikke skjønner hvordan TH kan ha drept eller innleid GM kan ha gjordt det, men politiet gjør, betyr at de sitter på mye mer informasjon enn oss. bare noe så enkelt som om Futurum er fullstendig overvåket av kameraer, får vi ikke vite gjennom media. Vi får ikke se video av når bilen hans ankommer. Vi får heller ikke vite om begge hans telefoner. Veldig upresise beskrivelser. Så at vi ikke klarer å forstå 100 % hvordan ting har foregått, betyr ikke at TH er uskyldig, tenker jeg.