2020-09-26, 12:16
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
UK: Ledande expert förutspår 100 dödsfall per dag inom fyra veckor

UK: Regeringens ledande expert varnar för 200 dödsfall per dag om inte snabba åtgärder vidtas för att begränsa spridningen av sjukdomen

I Sverige stoppar vi huvudet i sanden trots kunskapsläget och erfarenheterna från mars och april.

Ofattbart.

Sage member predicts 100 Covid deaths per day within four weeks

källa guardian

Hög dödlighet. Vi får se om han har rätt. Jag tror definitivt inte det.
Citera
2020-09-26, 12:24
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vad är det för scenario som resulterar i 18364 dödsfall i januari?

Värsta fall-scenariot. Inte så sannolikt men vad ska man förvänta sig när inkompetente Anders Tegnell inte agerar när fallen ökar? Giesecke och Tegnells plan är att sprida smittan bland befolkningen, detta kan sluta i en katastrof då vi har med två fullständigt inkompetenta herrar att göra.
Citera
2020-09-26, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Visst är en del av den minskande dödligheten en följd av bättre behandling. Och i New York, och även Bergamo berodde den till stor del på att det blev extremt många fall på kort tid. Frågan är dock om det är den enda anledningen till att dödligheten minskat.

Det er også blevet en mere realistisk strategi at beskytte risikogrupper.
Citera
2020-09-26, 12:29
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
IHME: Ny prognos för Sverige - 10 285 dödsfall baserat på nuvarande prognosscenario den 1 januari 2021

IHME: Ny prognos för Sverige - 18 364 dödsfall baserat på värsta fall scenario den 1 januari 2021

December kommer att bli en katastrofal dödsmånad om vi inte börjar agera nu.

Anders Tegnell är galen och har redan visat att han är fullständigt inkompotent.

SWEDEN:
https://covid19.healthdata.org/sweden?view=total-deaths&tab=trend

Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Det lägre av de tal du kom med innebär ett snitt på närmare 50 döda per dag, lördagar,söndagar och helgdagar inräknat, från idag och resten av året. Anser du det troligt? Undrar vem som egentligen är galen.

Ser att de skrivit ner sin prognos. Förut när Golfaren Bale spridit dessa skitmodelleringar så krävde det 62 döda per dag, varje dag, från början av september till 1 januari.

Healthdata tycker alltså att Sveriges strategi är rätt.
Citera
2020-09-26, 12:33
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
UK: Ledande expert förutspår 100 dödsfall per dag inom fyra veckor

UK: Regeringens ledande expert varnar för 200 dödsfall per dag om inte snabba åtgärder vidtas för att begränsa spridningen av sjukdomen

I Sverige stoppar vi huvudet i sanden trots kunskapsläget och erfarenheterna från mars och april.

Ofattbart.

Sage member predicts 100 Covid deaths per day within four weeks

källa guardian

Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Hög dödlighet. Vi får se om han har rätt. Jag tror definitivt inte det.

Det dör normal ca 1700 personer varje dag i UK. Att få panik över 100-200 är makalöst. Vad händer med världen, inser ni hur mycket skit denna panik kommer att skapa framöver.
Citera
2020-09-26, 12:33
Medlem
IMBILDENs avatar
Känns ju lite illavarslande att det nu konstateras fler och fler fall av reinfektion bara månader efter första infektionen. Vad säger det om möjligheterna att framställa effektivt vaccin? Kan man väva in flera olika mutationer i ett och samma vaccin?

Kan vi ha ett effektivt vaccin färdigt redan första kvartalet nästa år?
Kommer världen någonsin att kunna återgå till vad den var innan covid19?
Citera
2020-09-26, 12:36
Medlem
Citat:
IHME: Ny prognos för Sverige - 10 285 dödsfall baserat på nuvarande prognosscenario den 1 januari 2021

IHME: Ny prognos för Sverige - 18 364 dödsfall baserat på värsta fall scenario den 1 januari 2021

December kommer att bli en katastrofal dödsmånad om vi inte börjar agera nu.

Anders Tegnell är galen och har redan visat att han är fullständigt inkompotent.

SWEDEN:
https://covid19.healthdata.org/sweden?view=total-deaths&tab=trend
Ett gäng skämtmodeller. Samma sida förutspådde när jag kollade i april 24.000 döda i Sverige i slutet av maj. Är Ferguson kvalitet på modellerandet.

Det är en och samma modell för alla länder där de bara kastar in lite generell data för varje land samt utgår ifrån att munskydd eller inte munskydd är det som reglerar smittspridningen.
Citera
2020-09-26, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har de öppet nuförtiden? Christiania menar jag. Måste vara tjugo år sedan jag var där. Hur hanterar de coronan nu?

"Christiania corona-lukker

I dag fylder Christiania 49 år. Fødselsdagen bliver normalt fejret med masser af besøgende gæster.

Men i år har Christiania valgt at lukke fristaden ned, fordi man frygter at spontane fester vil opstå.

Fristaden er lukket helt ned fra lørdag klokken 8.00 frem til søndag klokken 8.00"
Citera
2020-09-26, 12:41
Medlem
Hexen666s avatar
Nu är det väl så, att många tester inte kan skilja mellan covid-19 och andra coronavirus? Som jag förstått det kan man testa positivt för covid men bara ha en vanlig coronaförkylning?

Jag är väldigt skeptisk till alltihop och är övertygad om att covid på sin höjd är marginellt värre än en vanlig säsongsinfluensa
Citera
2020-09-26, 12:45
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Jag har haft helskägg i +10 år nu och har aldrig i hela mitt liv varit så lite förkyld som under den här tiden. Har kanske varit förkyld 2-3 gånger under den här tiden trots aktivt liv. Jag har en teori att helskägg delvis skyddar mot luftburna virus. Luftpartiklar har en laddning och hår har en laddning. Det leder till att många partiklar i luften dras till skägget innan man hinner andas in det.

Du kanske kan förstärka effekten genom att gnugga skägget med ett kattskinn tex för att få mer laddning haha
Citera
2020-09-26, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Känns ju lite illavarslande att det nu konstateras fler och fler fall av reinfektion bara månader efter första infektionen. Vad säger det om möjligheterna att framställa effektivt vaccin? Kan man väva in flera olika mutationer i ett och samma vaccin?

Kan vi ha ett effektivt vaccin färdigt redan första kvartalet nästa år?
Kommer världen någonsin att kunna återgå till vad den var innan covid19?

Ett fall i Sverige, av 90 000 bekräftat smittade. Dessutom vet vi inte om det handlar om återinfektion, finns ett tiotal andra möjligheter också.

Men oavsett vad, det skulle behövas att åtminstone någon procent av de smittade blev återinfekterade för att det på befolkningsnivå skulle vara ett problem ens värt att prata om.
Citera
2020-09-26, 12:57
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Värsta fall-scenariot. Inte så sannolikt men vad ska man förvänta sig när inkompetente Anders Tegnell inte agerar när fallen ökar? Giesecke och Tegnells plan är att sprida smittan bland befolkningen, detta kan sluta i en katastrof då vi har med två fullständigt inkompetenta herrar att göra.
Men vad är det som skiljer i de två scenariona?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in