2020-09-26, 11:45
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Om dödligheten är 2 promille så undrar jag hur du förklarar att 3,5 promille av Bronx invånare dött, still counting.

Samtidigt som inte ens 4% testat positivt.
Det var som fan. Det måste ha varit ett helvete där.

Även i Queens har ungefär lika stor andel av befolkningen dött.

(Jag kollar Worldometers)
Citera
2020-09-26, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Detta gör en mutation än mer sannolik. Att dödligheten är 0,35% idag finns bara inte, isåfall existerar inte Island överhuvudtaget, och Tyskland och Belgien har knappt något mörkertal alls.

Behandlingen er blevet bedre i dag, men den store forskel i dødelighed opstår når hospitalerne ikke kan følge med.
Hvor stor tror du dødeligheden er uden behandling?
Citera
2020-09-26, 11:56
Medlem
allt.o.ingets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
I arbetslivet är ansiktsmask inte kontroversiellt. Ingen påstår att du ska sanera asbest utan mask för att masken är farligare än asbest tex.

Intressant även att arbetare kan ha skyddsmask länge utan att dö av koldioxidförgiftning.

Vi kan även lära oss att skägg definitivt inte är bra. Slätrakat krävs för bäst skyddseffekt.

Ska man kräva att alla rakar sig?

https://www.av.se/halsa-och-sakerhet/personlig-skyddsutrustning/forebyggande-att-valja-skyddsutrustning/andningsskydd/

Jag har haft helskägg i +10 år nu och har aldrig i hela mitt liv varit så lite förkyld som under den här tiden. Har kanske varit förkyld 2-3 gånger under den här tiden trots aktivt liv. Jag har en teori att helskägg delvis skyddar mot luftburna virus. Luftpartiklar har en laddning och hår har en laddning. Det leder till att många partiklar i luften dras till skägget innan man hinner andas in det.
Citera
2020-09-26, 11:58
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
IHME: Ny prognos för Sverige - 10 285 dödsfall baserat på nuvarande prognosscenario den 1 januari 2021

IHME: Ny prognos för Sverige - 18 364 dödsfall baserat på värsta fall scenario den 1 januari 2021

December kommer att bli en katastrofal dödsmånad om vi inte börjar agera nu.

Anders Tegnell är galen och har redan visat att han är fullständigt inkompotent.

SWEDEN:
https://covid19.healthdata.org/sweden?view=total-deaths&tab=trend
Citera
2020-09-26, 12:02
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Behandlingen er blevet bedre i dag, men den store forskel i dødelighed opstår når hospitalerne ikke kan følge med.
Om behandlingen är morfin ökar dödligheten.
Citera
2020-09-26, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg

Visst är en del av den minskande dödligheten en följd av bättre behandling. Och i New York, och även Bergamo berodde den till stor del på att det blev extremt många fall på kort tid. Frågan är dock om det är den enda anledningen till att dödligheten minskat.
Citera
2020-09-26, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Detta gör en mutation än mer sannolik. Att dödligheten är 0,35% idag finns bara inte, isåfall existerar inte Island överhuvudtaget, och Tyskland och Belgien har knappt något mörkertal alls.
Det säger snarare att de med D-vitaminbrist och hög vikt har större sannolikhet för att dö ...
Citera
2020-09-26, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
IHME: Ny prognos för Sverige - 10 285 dödsfall baserat på nuvarande prognosscenario den 1 januari 2021

IHME: Ny prognos för Sverige - 18 364 dödsfall baserat på värsta fall scenario den 1 januari 2021

Anders Tegnell är galen och har redan visat att han är fullständigt inkompotent.

SWEDEN:

Det lägre av de tal du kom med innebär ett snitt på närmare 50 döda per dag, lördagar,söndagar och helgdagar inräknat, från idag och resten av året. Anser du det troligt? Undrar vem som egentligen är galen.
Citera
2020-09-26, 12:09
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Jag har haft helskägg i +10 år nu och har aldrig i hela mitt liv varit så lite förkyld som under den här tiden. Har kanske varit förkyld 2-3 gånger under den här tiden trots aktivt liv. Jag har en teori att helskägg delvis skyddar mot luftburna virus. Luftpartiklar har en laddning och hår har en laddning. Det leder till att många partiklar i luften dras till skägget innan man hinner andas in det.
Kul teori. Skägg som skydd!

Finns forskning på området?
Citera
2020-09-26, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Det säger snarare att de med D-vitaminbrist och hög vikt har större sannolikhet för att dö ...

Den biten spelar visst in. Och det är ju också så att det kommer alltid vara så att vissa områden har märkligt hög, eller märkligt låg dödlig, som bara beror på statistiska variationer. Men det är ändå tydligt att dödligheten är lägre nu än i våras. Som kan delvis förklaras av bättre behandling. Frågan är om det är allt.
Citera
2020-09-26, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget

Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Kul teori. Skägg som skydd!

Finns forskning på området?

Kul teori, som tyvärr blir mindre sannolik av att fler män än kvinnor dör av corona.
Citera
2020-09-26, 12:14
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale

SWEDEN:
Vad är det för scenario som resulterar i 18364 dödsfall i januari?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in