2020-09-22, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Hur får du fam det priset? Billigaste PS5 kostar 399 USD medan Xbox series X kostar 499 som billigast. Det är snarare PS5 som är tusenlappen billigare nästa gen om man nu inte måste ha skivläsare. S versionen av xbox one är ju inte next gen heller så kan man ju lika gärna köra vidare med sin one/PS4 i princip.

pratar svenska priser joel
Citera
2020-09-22, 18:57
Medlem
Brazillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ingen jag känner med Xbox har ett sådant de flesta kör med uppladdningsbara batterier typ Eneloop de håller hur länge som helst. Dessutom sitter man redan på ett Xbox kan man fortsätta använda sin gamla kontroll till skillnad mot Sony.

Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
har redan en AA batteri laddare som jag köpte på claes ohlson. behöver inte plugga in en sladd för att spela. byter bara ut dom.

Okej, jag trodde alla köpte en sådan, men tydligen inte.

Citat:
Hur får du fam det priset? Billigaste PS5 kostar 399 USD medan Xbox series X kostar 499 som billigast. Det är snarare PS5 som är tusenlappen billigare nästa gen om man nu inte måste ha skivläsare. S versionen av xbox one är ju inte next gen heller så kan man ju lika gärna köra vidare med sin one/PS4 i princip.

Det är det svenska priset som blivit 300 kr billigare.

Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Jag var all for PS5 innan Zenimax-köpet, men efter det så ökade deras GamePass i värde något enormt, nu vet jag inte riktigt vilken jag köper. Kan gå åt båda hållen nu.

Samma här, men jag kommer inte köpa någon av dem för än tidigast om ett år. Det ska bli intressant att se om någon av dem har några hårdvarufel. Av någon anledning har jag inbillat mig att Playstation 5 kommer vara konsolen som har de mest frekventa hårdvarufelen. Det ska också bli intressant att se hur mycket 1 terabytes minneskortet till Series X kommer kosta, och ifall Series S stödjer samma minneskort. I längden tror jag Sony vinner väldigt mycket på att använda standard NVME-SSD.
Citera
2020-09-22, 19:00
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Nu kanske läsare var ett krav? One S är absolut ingen next gen-konsol den har funnits jättelänge. Series S däremot är next gen som riktar sig mot lägre upplösning än 4K.
Citera
2020-09-22, 19:25
Medlem
Besticks avatar
Citat:
S versionen av xbox one är ju inte next gen heller så kan man ju lika gärna köra vidare med sin one/PS4 i princip.
Fast där har du fel. Series S har samma specs som Series X, förutom annan GPU och mindre minne, typ.

Om det nu inte var One S du menade? Ja, dessa namn som MS valt är lite röriga, det gnället från Sonyfanboys kan jag hålla med om.
Citera
2020-09-22, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000001
Nedladdningsbara spel endast.
Svagare specifikationer vilket kommer leda till "fulare" spel.
Samma spel men i "fulare" utförande.

Fel. Samma grundhårdvara. Men utan optisk/cdläsare. Inte fulare spel
Citera
2020-09-22, 19:58
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Klart spelen blir fulare med sämre upplösning. Xbox series S är svagare. Bara titta på skillnaderna konsolerna X och S emellan.
Citera
2020-09-22, 21:02
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Det är Gamepass Ultimate som ingår, dvs Gamepass och Xbox Live Gold. Kostar väl 135:-/mån löst annars.

Edit:
Samt att även konsolen igår då givetvis. Series X som redan var påpekat ovan.

Edit 2: Har hört en del rapporter om att Elgiganten som är enda återförsäljaren med just All Access inte själva har någon som helst aning om hur det fungerar för tillfället vid förbokningar.

Stämmer, det är Elgiganten som är ensamma om att kunna sälja All Access, hittills iaf. Antar att det görs någon form av kreditupplysning vid ett köp på det sättet.
Citera
2020-09-22, 23:04
Medlem
1000001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Du har fel.

12 TFLOPS på Series X kontra 4 TFLOPS på Series S.
16GB delat minne på Series X kontra 10GB på Series S.

Series X är specificerad för 4K, varav Series S är specificerad för 1440p.

Vad är fulast, ett spel renderat i 720p eller ett renderat i 1080p?

Man kan diskutera hur pass "fulare" 1440p kommer vara kontra 4k, faktum kvarstår att Series S kommer producera "fulare" bild versus Series X.
Citera
2020-09-25, 13:42
Medlem
-Mystics avatar
Skulle bara rekommendera Series S om tanken är att enbart lira spel via Gamepass, förutom sämre prestanda så tappar du framförallt förmågan att köpa billiga spel utanför Microsofts ekosystem.
Citera
2020-09-25, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Skulle bara rekommendera Series S om tanken är att enbart lira spel via Gamepass, förutom sämre prestanda så tappar du framförallt förmågan att köpa billiga spel utanför Microsofts ekosystem.

Intressant poäng!

Jag upplever dock att det har varit möjligt att hitta spela via ”Xbox-live” till vrakpriser, ibland t.o.m gratis, det har även funnits något game-pass, som jag inte satt mig in i.

Hur kommer prissättning av spelen bli till den nya generationen?

Vilket flaggskepps kommer vi får se? Blir det ett nytt halo?

Kommer bli en dyr vinter!

6-7tkr för konsolen och något spel, sen blir man väl ”tvungen” och inhandla ny tv för att utnyttja 4K!
Citera
2020-09-26, 10:20
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Så är det kört nu om man vill ha en Series X innan årsskiftet tror ni?
På inet.se går det att beställa, men det står
Citat:
Första leveransen är fullbokad.
På grund av extrem brist kan inte exakt leveransdatum utlovas. Vid förbokning kommer vi skicka löpande information om din order.
Citera
2020-09-26, 11:45
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Så är det kört nu om man vill ha en Series X innan årsskiftet tror ni?
På inet.se går det att beställa, men det står

Behöver inte vara helt kört det lär finnas konsoler att köpa fysiskt på plats hos en del stora åf tex mm och Elgiganten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in