2020-09-22, 14:55
Medlem
Dickassos avatar
Såg nåt pris på All access, som kostar 370 kr per månad. Inte är det väl det som är Gamepass? Gamepass är väl betydligt billigare? Skillnad på Gamepass och All Access?
Citera
2020-09-22, 14:56
Avstängd
NotDeads avatar
Vore kul att höra med någon inbiten om varför man ska välja denna i stället för ps5.
Citera
2020-09-22, 15:01
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotDead
Vore kul att höra med någon inbiten om varför man ska välja denna i stället för ps5.

Tror dom menar att den bättre versionen har bättre specs än PS5. Det var några gigabyte större hårddisk och 300 hertz snabbare processor om jag minns rätt.

Microsofts köp av Bethesda kan ju vara nåt också. Om inte priset för Gamepass skjuter i höjden.
Citera
2020-09-22, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Såg nåt pris på All access, som kostar 370 kr per månad. Inte är det väl det som är Gamepass? Gamepass är väl betydligt billigare? Skillnad på Gamepass och All Access?

All access är en form av avbetalningsplan där det ingår game pass, och spelkonsolen då.
Citera
2020-09-22, 15:07
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso

Det är Gamepass Ultimate som ingår, dvs Gamepass och Xbox Live Gold. Kostar väl 135:-/mån löst annars.

Edit:
Samt att även konsolen igår då givetvis. Series X som redan var påpekat ovan.

Edit 2: Har hört en del rapporter om att Elgiganten som är enda återförsäljaren med just All Access inte själva har någon som helst aning om hur det fungerar för tillfället vid förbokningar.
Senast redigerad av LaCucaracha 2020-09-22 kl. 15:51.
Citera
2020-09-22, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
köper du verkligen en konsoll för det skiljer bara 300kr mellan dom ? låter ju märkligt.

nej men det är plus i kanten
Citera
2020-09-22, 17:24
Medlem
Brazillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
nej men det är plus i kanten

Detta tillbehör är ju inbyggt i Playstation 5, så det blir egentligen samma pris för båda konsoler: https://www.webhallen.com/se/product/325472-Xbox-Series-X-Rechargeable-Battery-USB-C-Cable

Nu är det ända sedan Xbox 360 som jag senast hade en Xbox, men de flesta köper väl ett sådant kit? Jag köpte i alla fall det direkt till min Xbox 360.
Citera
2020-09-22, 17:43
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brazillionaire
Detta tillbehör är ju inbyggt i Playstation 5, så det blir egentligen samma pris för båda konsoler: https://www.webhallen.com/se/product/325472-Xbox-Series-X-Rechargeable-Battery-USB-C-Cable

Nu är det ända sedan Xbox 360 som jag senast hade en Xbox, men de flesta köper väl ett sådant kit? Jag köpte i alla fall det direkt till min Xbox 360.

Ingen jag känner med Xbox har ett sådant de flesta kör med uppladdningsbara batterier typ Eneloop de håller hur länge som helst. Dessutom sitter man redan på ett Xbox kan man fortsätta använda sin gamla kontroll till skillnad mot Sony.
Citera
2020-09-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brazillionaire

har redan en AA batteri laddare som jag köpte på claes ohlson. behöver inte plugga in en sladd för att spela. byter bara ut dom.
Citera
2020-09-22, 18:11
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotDead

Jag var all for PS5 innan Zenimax-köpet, men efter det så ökade deras GamePass i värde något enormt, nu vet jag inte riktigt vilken jag köper. Kan gå åt båda hållen nu.
Citera
2020-09-22, 18:39
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
300kr billigare än ps5, det tackar man för.
Hur får du fam det priset? Billigaste PS5 kostar 399 USD medan Xbox series X kostar 499 som billigast. Det är snarare PS5 som är tusenlappen billigare nästa gen om man nu inte måste ha skivläsare. S versionen av xbox one är ju inte next gen heller så kan man ju lika gärna köra vidare med sin one/PS4 i princip.
Citera
2020-09-22, 18:40
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Det är Gamepass Ultimate som ingår, dvs Gamepass och Xbox Live Gold. Kostar väl 135:-/mån löst annars.

Edit:
Samt att även konsolen igår då givetvis. Series X som redan var påpekat ovan.

Edit 2: Har hört en del rapporter om att Elgiganten som är enda återförsäljaren med just All Access inte själva har någon som helst aning om hur det fungerar för tillfället vid förbokningar.
Kan intyga att Elgiganten inte hade någon koll. Var där i eftermiddags för att kolla priset samt se om de vet när man kan förvänta sig konsolen. Säljaren hade noll koll och jag förklarade hur det fungerade och sedan när vi skulle lägga en beställning krashade sidan.
Jag var lite sugen fram till igår då MS köpte Bethseda, då blev jag väldigt sugen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in