Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-09-26, 07:55
  #1
Medlem
Engelitzs avatar
Mitt bland butikskunder och krogar i centrala Göteborg pågår en ständig och våldsam konflikt om narkotikamarknaden.

Polisen varnar i en underrättelserapport för återkommande sammandrabbningar mellan etniskt baserade narkotikanätverk med unga flyktingar från Afghanistan, Syrien och Somalia.

Nu fruktar polisen att grupperna ska ta till skjutvapen.


https://www.expressen.se/gt/polisen-...likter-i-city/

Centrala Göteborg efter kl 19 är idag inte en del av Sverige omni frågar mig. Araber, Afghaner men främst påtända negrer har tagit över city.. Är det skottlossning inne i Nordstan eller vid Brunnsparken som är nästa steg i våldsspiralen? Dessa människor har tagit med kriget hit och är självklart emotionellt störda och dessutom narkotikapåverkade.. Ingen normal människa vistas i delar av city efter mörkrets inbrott.. Hur kunde det bli såhär? Hur i helvete kunde de godhetsknarkande idioterna till poliser och politiker låta det gå så här långt. Rikets andra stad är på väg att gå under...
__________________
Senast redigerad av Engelitz 2020-09-26 kl. 07:57.
Citera
2020-09-26, 08:02
  #2
Medlem
BaraBiffens avatar
"Hur kunde det bli såhär?"

Snälla, redan som barn på tidigt 00-tal såg man detta komma. Sluta låtsas som att ni inte visste för 20 år sedan.
__________________
Senast redigerad av BaraBiffen 2020-09-26 kl. 08:09.
Citera
2020-09-26, 08:08
  #3
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
"Hur kunde det bli såhär?"

Snälla, redan som barn på todogt 00-tal såg man detta komma. Sluta låtsas som att ni inte visste för 20 år sedan.

Jag visste detta för 30år sedan... Frågan är medvetet provokativt ställd av mig...

Dags att hjonen som tagit hit skitmänniskorna från Afrika och Mellanöstern får stå till svars. Jag är rätt trött på "Vi har varit naiva"..

Är man politiker, journalist och polis så har man ett ansvar.. De har kört Sverige i botten och det är ta mig fan på tiden att flyktingvurmarna får förklara sig och helst avgå och dö. .
Citera
2020-09-26, 08:10
  #4
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Jag visste detta för 30år sedan... Frågan är medvetet provokativt ställd av mig...

Dags att hjonen som tagit hit skitmänniskorna från Afrika och Mellanöstern får stå till svars. Jag är rätt trött på "Vi har varit naiva"..

Är man politiker, journalist och polis så har man ett ansvar.. De har kört Sverige i botten och det är ta mig fan på tiden att flyktingvurmarna får förklara sig och helst avgå och dö. .
Det är detta som är felet på oss svenskar, vi har minne som en guldfisk. Spelar ingen roll vad en politiker gör under 3 år. Om den smörar undrr valåret är allt bortglömt.
Citera
2020-09-26, 08:19
  #5
Medlem
Det dök upp en artikel i nyhetsflödet på mobilen om att folket flyr från Göteborg.

Jag hittade artikeln i GP, men den låg nu bakom en betalvägg. Den handlade om att barnfamiljerna flyr Göteborg och nu vill politikerna stoppa förblödningen till kranskommunerna. Inom en snar framtid så har kriminella invandrare tagit över hela Göteborg.


Här är en annan artikel från förra året.

Svenskar flyr Göteborg – nyanlända flyttar in

Citat:
Alltfler svenskfödda lämnar Göteborg, medan antalet utrikesfödda ökar kraftigt, uppger SVT.

Centrala Göteborg håller på att "förfalla" och kvinnor ser det som en tidsfråga innan de blir våldtagna. Den bilden av Göteborgs stadskärna spred Aftonbladet i somras. Artikeln kom efter att två unga män på bara en vecka knivhuggits till döds i staden.
Citera
2020-09-26, 08:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Det dök upp en artikel i nyhetsflödet på mobilen om att folket flyr från Göteborg.

Jag hittade artikeln i GP, men den låg nu bakom en betalvägg. Den handlade om att barnfamiljerna flyr Göteborg och nu vill politikerna stoppa förblödningen till kranskommunerna. Inom en snar framtid så har kriminella invandrare tagit över hela Göteborg.


Här är en annan artikel från förra året.

Svenskar flyr Göteborg – nyanlända flyttar in


Citat:
Centrala Göteborg håller på att "förfalla" och kvinnor ser det som en tidsfråga innan de blir våldtagna. Den bilden av Göteborgs stadskärna spred Aftonbladet i somras. Artikeln kom efter att två unga män på bara en vecka knivhuggits till döds i staden.

Bullshit att dom har rapporterat om det.. Senast jag hörde något om Göteborg handlade det om hur fredligt och fint allt fortfarande är där. Trotts att utlänningarna säljer knark till varandra helt öppet mitt i staden. Det händer inte påstod dom i tidningen i somras. Även fast folk som bor där vittnar om den öppna knarkhandeln som sker där mitt i city nästan dagligen.

Ska dom sitta o låtsas som att dom rapporterat om allt det här nu?

Nej det har ni inte. Ni har suttit o förnekat och ljugit om allt som händer under hela jävla sommaren.
Citera
2020-09-26, 08:54
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Bullshit att dom har rapporterat om det.. Senast jag hörde något om Göteborg handlade det om hur fredligt och fint allt fortfarande är där. Trotts att utlänningarna säljer knark till varandra helt öppet mitt i staden. Det händer inte påstod dom i tidningen i somras. Även fast folk som bor där vittnar om den öppna knarkhandeln som sker där mitt i city nästan dagligen.

Ska dom sitta o låtsas som att dom rapporterat om allt det här nu?

Nej det har ni inte. Ni har suttit o förnekat och ljugit om allt som händer under hela jävla sommaren.

Det stämde uppenbarligen att Aftonbladet hade rapporterat detta.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...arper-sig-folk

Citat:
GÖTEBORG. På mindre än en vecka har två unga män knivskurits till döds i centrala Göteborg.
Citera
2020-09-26, 08:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Det stämde uppenbarligen att Aftonbladet hade rapporterat detta.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...arper-sig-folk

Jaha, dom har rapporterat om ett fall där två stycken dog i Göteborg.. Den öppna droghandeln då? Alla problemen som finns numera i staden?

Hur ungdomar och negrer på 15-16 står o dealar knark mitt i city, medans polisen patrullerar precis intill dom.

Den ända bild som Aftonbladet har spridit om Göteborg är att allt är så lungt och fint här. Dom har inte försökt att sprida något annat.
Citera
2020-09-26, 09:22
  #9
Medlem
Engelitzs avatar
Många områden är fortfarande väldigt vita och svenskarna är i klar majoritet.. Men det äcklar mig att Sossesvinen försöker slå sönder det svenska vi har... Svensken ska tydligen med tvång få smaka på mångkulturens alla avigsidor... I mitt område bor 98% européer.. Sätt alla jävla negrer och blattar i Angered om man nu inte kan skicka hem skiten, alternativt avliva dem.. Det är ju inte bara Coronan som gör att Västtrafik har minskade intäkter.. Vem fan vill åka spårvagn när hela negerklaner sitter på vagnen? Nej placera skiten i samma område och dra in kollektivtrafiken från de områdena.. Men visst många jag känner har flyttat till kranskommuner som Härryda, Kungälv och Kungsbacka..

Jag var själv i Nordstan för ett par dagar sedan.. Alltså det är ju snuskiga hyror för butiksägarna därinne... Att de inte protesterar. Det kan ju inte gå att bedriva lönsam affärsverksamhet i ett affärskomplex som alltmer liknar nån form av menageri...

Vakter inne på elgiganten och Intersport... Fyra vakter vid spårvagnshållplatsen... Vakter inne i centralstationen.. Att fler vakter och poliser skulle öka tryggheten tror jag inte ett skit på.. Ger snarare en känsla av att "här är nåt jävligt fel" eller " här smäller det snart".

Ska det börja krigas i innerstan så hoppas jag att det blir blattar och polis som får smaka stål och ingen oskyldig stackare..
Citera
2020-09-26, 09:40
  #10
Avstängd
Spenatkungens avatar
Jaha, floskelmaskinen Teodor Smedius är igång igen, vilken feg liten fitta det är. Men han får säkert många uppmuntrande ord av kvinnorna på stationen.
-"Vad gullig och fin du var i intervjun, Teodor. Puss puss!"

Hur fan kan en sån mes bli chef? Hur många har han sålt ut på vägen dit?
Citera
2020-09-26, 09:50
  #11
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Jaha, floskelmaskinen Teodor Smedius är igång igen, vilken feg liten fitta det är. Men han får säkert många uppmuntrande ord av kvinnorna på stationen.
-"Vad gullig och fin du var i intervjun, Teodor. Puss puss!"

Hur fan kan en sån mes bli chef? Hur många har han sålt ut på vägen dit?

Du blir chef eller presstalesman för att du är ett jävla PK-hjon som säger det du förväntas säga.
Tycker du att de andra verkar bättre? Bröderna Fuxborg, Max Olsson, Erik Nord?

Står ju bara och rapar de vanliga flosklerna om att" det är bara en liten klick som förstör", "socionomiska orsaker", "vi vill i nuläget inte kommentera" bla bla..

Inte fan får Bosse-Batong eller Brottar-Bengt komma till tals... Om det ens finns några sådana kvar inom polisen. Såg två snutar häromdagen. Två killar på 170cm som såg ut som 12åriga tjejer i kroppen... Verkar vara idealet när de rekryterar numera.. Blondin på 160 med hästsvans eller androgyn man, med drag av könsdysfori...
__________________
Senast redigerad av Engelitz 2020-09-26 kl. 10:00.
Citera
2020-09-26, 12:21
  #12
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
"Hur kunde det bli såhär?"

Snälla, redan som barn på tidigt 00-tal såg man detta komma. Sluta låtsas som att ni inte visste för 20 år sedan.

+1
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback