2020-09-24, 21:50
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Sentio har i vart fall lyckats få fram tendensen att Sossarna fortsätter att falla. Det som räddar Sossarna är till viss del att dom har lite som dom plockar från V, det finns ju en tendens att V faller långsamt eftersom dom bara hotar och hotar utan att slå näven i bordet och till slut är partiet meningslöst eller rättare sagt menlöst.

Man har nog inte kommit rätt mellan M och SD. Partierna ligger enligt min bedömning båda mellan 20%---21,5% med ett litet övertag för M.

En helt OK mätning ändå.

Ja Sentio var ju riktsnöret för er SD fanatiker innan senaste valet. De andra opinionsinstituten förstod ju ingenting. F-låt jag glömde Yougove Lär ni er aldrig?
2020-09-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Ja Sentio var ju riktsnöret för er SD fanatiker innan senaste valet. De andra opinionsinstituten förstod ju ingenting. F-låt jag glömde Yougove Lär ni er aldrig?
Du är inte särskilt seriös som debattör. Finns ingen i tråden som bryr sig om Sentio men före förra valet fanns det alla skäl i världen att ta Sentio på allra största allvar.
2020-09-24, 22:35
Medlem
Citat:

Nej! Du har fel, jag använde bara Sentio när jag gjorde en genomsnittsberäkning. Man måste väga samman alla OI.

Och som jag säger nu är att M ligger för lågt i denna OU och att SD ligger för högt. Sentio är nog fortfarande ett problembarn bland instituten.
2020-09-24, 22:37
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

För er är den i särklass största majoriteten alltså 70 procent. Den skara du representerar utgör mellan 4 till 8 procent. Du lanserar i inlägg efter inlägg som snart ingen av de röstberättigade delar. Säg inte er, utan mig den lilla promillen.
2020-09-25, 11:15
Medlem
Citat:
Jo det stämmer att andra institut var i närheten men Kolgrillen och många andra fattade inte det. Utan talade om vilken stolle jag var när jag påstod Sifo exempelvis var rätt ute. Sedan försvann ett antal stollar här efter valet när de var tvungna att krypa till det berömda korset, dvs erkänna att de hade fel. Jag har haft fel i tidigare val och underskattat SD vilket jag medgett åtskilliga gånger men här haglade det av bortförklaringar vid senaste valet och/eller att man försvann spårlöst. Dålig stil.

Tycker det är rätt uppfriskande med folk som går emot strömmen. Trådens deltagare gör fortfarande misstaget att ”känna” korrekta siffror, ungefär som att anse en aktiekurs vara inkorrekt. Sd har vare sig 15 procent eller 30 utan just det mätningarna visar.
2020-09-26, 04:35
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimaten
Tycker det är rätt uppfriskande med folk som går emot strömmen. Trådens deltagare gör fortfarande misstaget att ”känna” korrekta siffror, ungefär som att anse en aktiekurs vara inkorrekt. Sd har vare sig 15 procent eller 30 utan just det mätningarna visar.

Powergirls långvariga spådom om att SD skulle åka ur riksdagen byggde inte direkt mer på kalla fakta. Sedan är det ett faktum att olika opinionsmätare visade förr systematiskt väldigt olika siffror för SD och rimligtvis kunde inte SD ha helt olika väljarstöd samtidigt. Folk är givetvis intresserade av det faktiska väljarstödet, inte vad en enskild mätning visar. Idag verkar mätningarna i högre grad visa liknande siffror. Jag ser inte vad en aktiekurs har med det hela att göra, så du får gärna utveckla det.
Senast redigerad av Europe 2020-09-26 kl. 04:48.
2020-09-26, 09:26
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

Du har nog haft rätt någon gång, med fel hundra gånger.
2020-09-26, 14:11
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Det kan ju tänkas att Sentio dragit lärdom av misstaget vid förra valet och justerat sina metoder med hänsyn till detta. Dessutom är det inte bara Sentio som missat i sina mätningar, för mätningar är just bara mätningar och egentligen är inget institut att lita på till 100%.
2020-09-26, 16:55
Medlem
Citat:
Så du menar att alla opinionsmätningar som tydligt visar att sossarna sjunker har fel? Lätt att skylla på Sentio när just nu visar alla mätningar ett tydligt resultat i en och samma riktning.
2020-09-26, 19:09
Medlem
Haddock93s avatar
Gjorde precis en jävligt lång Novus undersökning där de fråga om LO, vilket parti man röstade på, LAS-frågan, vilka partiet jag kan tänka mig rösta på i nästa val, varför jag tror folk röstar på SD bland massa olika alternativ (fick välja två), hur jag ser på framtiden för Sverige och vilka frågor som är viktiga för mig, om jag tror att regeringen kommer att kunna stoppa explosionerna m.m.

Ja en jävla massa frågor, hoppas vi får ta del av svaren vid nästa Novus!
2020-09-26, 22:23
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Så du menar att alla opinionsmätningar som tydligt visar att sossarna sjunker har fel? Lätt att skylla på Sentio när just nu visar alla mätningar ett tydligt resultat i en och samma riktning.
Den här tråden handlar om SD. Det är deras siffror jag kommenterar. Sentio har historiskt överskattat Sentio och det var ju lyckat så länge som SD gick framåt. Någon skrev att man skall titta på alla institut och väga samman dem. Håller helt med men Sentio kan man lämna utanför. Det är och förblir ett skitinstitut som känner med pekfingret och de har alltid tillhört de sämsta instituten avseende alla andra partier. Självklart är ett sådant institut inte trovärdigt. Hur så svårt skall det vara. Lärde ni er inget av förra valet och Sentios siffror?
2020-09-26, 22:28
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
För er är den i särklass största majoriteten alltså 70 procent. Den skara du representerar utgör mellan 4 till 8 procent. Du lanserar i inlägg efter inlägg som snart ingen av de röstberättigade delar. Säg inte er, utan mig den lilla promillen.
Ditt inlägg är helt obegripligt. Sd är ett parti som har mellan 18 och 20 procent. Var det något annat du funderade på?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in