2020-09-19, 17:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hefti
]Frågan är väl hur mycket ammunition den här Expressen reportern har. [/b]Hur mycket ska han intill valet bombardera slaskpressen med SD:s företrädare som skrivit dumma saker på internet?

Han kan ha betydligt mer i sitt förråd. De som har större positioner inom SD. Eller så kanske han lägger upp 10-15 personer intill valet. Jag tror han har reserver och har planerat att dimensionera ut de här inläggen fram till valet 2022 och kanske 2026.

Däremot fick han ta upp ett tre år gammalt fall. Han har alltså inget färskare, kan man gissa. Men ändå. Alla partier får ta emot smutskastning, nu har denna Expressen reporter fokuserat på SD på grund av sin agenda.

Han har mer, men det är nog bara sådant som framkommit efter valet; de kör slut sin ammunition i valrörelsen sedan måste de hitta nytt. Men Expo är med och kanske Säpo som är under regeringen nu. Baas jobbar bara med SD. 100 %.
2020-09-19, 17:16
Medlem
HejaFinlands avatar
SVT lokal-TV för Stockholm har ett ganska objektivt inslag om SD vilket är bra, SD behöver märkas i Stockholm, det påverkar OU mycket då det är så tätbefolkat. Men de kallar SD Sverigepartiet i inledningen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/ligger-i-linje-med-partiets-syn-pa-kultur-och-tradition

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sd-bygg-modulbostader-vid-universitetet
Senast redigerad av HejaFinland 2020-09-19 kl. 17:19. Anledning: la till
2020-09-19, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Åkesson började med att skriva: "”Jag förstår att man kan bli både upprörd och förbannad när man tycker att statstelevisionen fokuserar på trivialiteter samtidigt som landet står i lågor”, "

Ja när Åkesson kallade P3 för vänsterliberal smörja i direktsändning så blev de allt skakade de små liven i sin skyddade tillvaro.

Jag håller inte med. De har chefer som Jan Helin och hon som är chef för alltihopa är också en politruk. Utsedd av regeringen.

Det där var som vanligt en halmgubbe från media. Det var illegala invandrare som inte skulle få låna böcker (De saknar ju identitet så de behöver inte lämna tillbaka dem, man skulle bara följa samma regler som för alla andra att du skall ha ett lånekort baserat på din identitet). Men för media blev det "papperslösa".

Åkesson måste någon gång säga ifrån om dessa löjliga intervjuer. Han måste helt enkelt förtydliga att han är där för att diskutera SD:s politik. Inte om han är snuvig eller kissat i byxan eller vad som helst. Han är inte den han brukade vara utan en skugga av sitt forna jag, snuvig eller inte.

Antingen så får han skärpa till sig eller lämna över till någon som är hungrig och kan tala för sig. Dessa tönt-intevjuer har gått för långt helt enkelt. Han behöver inte vara otrevlig utan bara påpeka faktum. Dessutom om de hittat någon figur ute i landet som de tjatar om. Bara säg, det tar vi hand om internt, nästa fråga. Han låter sig styras för mycket av intervjuaren, helt enkelt.
2020-09-19, 18:27
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimaten
Men var de så överskattade? Det skedde ju en dramatisk strömning sista dagarna från sd tillbaka till bl a m. Sentio var ju åt helvete fel men ett par andra var nästan mitt i prick.

Jo det stämmer att andra institut var i närheten men Kolgrillen och många andra fattade inte det. Utan talade om vilken stolle jag var när jag påstod Sifo exempelvis var rätt ute. Sedan försvann ett antal stollar här efter valet när de var tvungna att krypa till det berömda korset, dvs erkänna att de hade fel. Jag har haft fel i tidigare val och underskattat SD vilket jag medgett åtskilliga gånger men här haglade det av bortförklaringar vid senaste valet och/eller att man försvann spårlöst. Dålig stil.
2020-09-19, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Åkesson måste någon gång säga ifrån om dessa löjliga intervjuer. Han måste helt enkelt förtydliga att han är där för att diskutera SD:s politik. Inte om han är snuvig eller kissat i byxan eller vad som helst. Han är inte den han brukade vara utan en skugga av sitt forna jag, snuvig eller inte.

Antingen så får han skärpa till sig eller lämna över till någon som är hungrig och kan tala för sig. Dessa tönt-intevjuer har gått för långt helt enkelt. Han behöver inte vara otrevlig utan bara påpeka faktum. Dessutom om de hittat någon figur ute i landet som de tjatar om. Bara säg, det tar vi hand om internt, nästa fråga. Han låter sig styras för mycket av intervjuaren, helt enkelt.

Ja, Mats Löfvings föredömliga insats i Agenda borde användas som en instruktionsmanual. Det är exakt så etablissemangets journalister ska bemötas.
2020-09-19, 18:35
Medlem
Haddock93s avatar
Orkar inte med dessa ständiga drev. Jävlar vilken fokusförflyttning från etablissemanget, känner man sig så hotade?

Vill man förstöra för SD så M kan kopiera deras politik och ta alla väljare? Jag är väldigt cynisk när det gäller moderaterna och etablissemanget. Det är något lurt på gång.
Senast redigerad av Haddock93 2020-09-19 kl. 18:38.
2020-09-19, 19:46
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Åkesson började med att skriva: "”Jag förstår att man kan bli både upprörd och förbannad när man tycker att statstelevisionen fokuserar på trivialiteter samtidigt som landet står i lågor”, "

Ja när Åkesson kallade P3 för vänsterliberal smörja i direktsändning så blev de allt skakade de små liven i sin skyddade tillvaro.

Jag håller inte med. De har chefer som Jan Helin och hon som är chef för alltihopa är också en politruk. Utsedd av regeringen.

Det där var som vanligt en halmgubbe från media. Det var illegala invandrare som inte skulle få låna böcker (De saknar ju identitet så de behöver inte lämna tillbaka dem, man skulle bara följa samma regler som för alla andra att du skall ha ett lånekort baserat på din identitet). Men för media blev det "papperslösa".
Nu skrev jag att "De fick iofs med att det är förståeligt att folk är missnöjda med inslaget." det syftade på det du citerar om att folk blev förbannade.

När det gäller cheferna så verkar du missförstå mig. Vad jag menar med att de inte bryr sig är att de inte gör ett skit även om de har en journalist som begår ett övertramp (eftersom de innerst inne tycker att det är bra att man sabbar för SD eftersom innerstadsliberaler vet bäst och att SD är farliga etc.)

Mitt intryck var att det blev ett jävla liv när Åkesson sa det där om P3, det var ett hallabaloo på ledarsidorna om Ungern ett bra tag. Det är det han ska göra reta upp dem men uttrycka sig skarpt men på ett stramt och korrekt sätt så att uttalandet håller för en närmare granskning och inte kan beskyllas för att vara totalitärt eller olämpligt. Framförallt så kunde han ha avfärdat frågorna med korta svar. Det har vi sett i en lång rad intervjuer att han fogar sig i intervjuarens diskurs istället för att bara ta kommandot och komma med korta avslutande svar. Sen får han säga att han redan har svarat på frågan. Det skulle oxå vara bra om han ibland svarade med motfrågor ibland typ, är det här frågor som har dominerat första halvan av mandatperioden menar ni på public service? Låter han bli att flina och säger det i gravallvarlig ej otrevlig ton så bör det funka.
2020-09-19, 19:55
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Orkar inte med dessa ständiga drev. Jävlar vilken fokusförflyttning från etablissemanget, känner man sig så hotade?

Vill man förstöra för SD så M kan kopiera deras politik och ta alla väljare? Jag är väldigt cynisk när det gäller moderaterna och etablissemanget. Det är något lurt på gång.

Moderaterna kommer givetvis samarbeta kanske till och med gå in i regering med sin gamla nazistiska regeringspartner om moderaterna får möjlighet att bilda regering. Annie Lööf som statsminister i regering med M, L, KD och Mp. Stöd av V i frågor om ökad migration och öppna gränser.
2020-09-19, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Moderaterna kommer givetvis samarbeta kanske till och med gå in i regering med sin gamla nazistiska regeringspartner om moderaterna får möjlighet att bilda regering. Annie Lööf som statsminister i regering med M, L, KD och Mp. Stöd av V i frågor om ökad migration och öppna gränser.

Föredetta Alliansen + V, har med nuvarande opinionssiffror inte egen majoritet. Snittet för de senaste opinionsundersökningarna ger dem 45 procent och då klarar inte MP och L riksdagsspärren.
Senast redigerad av hefti 2020-09-19 kl. 20:18.
2020-09-19, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Nu skrev jag att "De fick iofs med att det är förståeligt att folk är missnöjda med inslaget." det syftade på det du citerar om att folk blev förbannade.

När det gäller cheferna så verkar du missförstå mig. Vad jag menar med att de inte bryr sig är att de inte gör ett skit även om de har en journalist som begår ett övertramp (eftersom de innerst inne tycker att det är bra att man sabbar för SD eftersom innerstadsliberaler vet bäst och att SD är farliga etc.)

Mitt intryck var att det blev ett jävla liv när Åkesson sa det där om P3, det var ett hallabaloo på ledarsidorna om Ungern ett bra tag. Det är det han ska göra reta upp dem men uttrycka sig skarpt men på ett stramt och korrekt sätt så att uttalandet håller för en närmare granskning och inte kan beskyllas för att vara totalitärt eller olämpligt. Framförallt så kunde han ha avfärdat frågorna med korta svar. Det har vi sett i en lång rad intervjuer att han fogar sig i intervjuarens diskurs istället för att bara ta kommandot och komma med korta avslutande svar. Sen får han säga att han redan har svarat på frågan. Det skulle oxå vara bra om han ibland svarade med motfrågor ibland typ, är det här frågor som har dominerat första halvan av mandatperioden menar ni på public service? Låter han bli att flina och säger det i gravallvarlig ej otrevlig ton så bör det funka.

Det här efterlyser jag också. Förut räckte det med att Åkesson dök upp i SVT studion för att locka väljarna. Nu är han inte Mr Evil. Deras frågor har slagit igenom. Han kör med samma metod, det vill säga svara artigt, håll igen, var en slagpåse och i slutändan pudla vid anklagelser/kritik. Var är geisten? När ska han ta kommandot? Kristerssn rättade till en SVT reporter och sade vid någon fråga: "Vänta lite nu. Det är så här."

Det behöver inte gälla enbart de senaste dumma skriverierna som SD:s företrädare gjort på internet. Det kan handla om vilka ämnen som diskuteras. Varför belyser inte SVT detta? Vi har denna politik. Det här är de viktiga frågorna att diskutera och att det måste finnas proportioner i vilket utrymme frågor får i SVT.

Vad säger HejaFinland? Är Jimmie utom kritik inom Sverigedemokraterna? Han verkar köra på SD:s taktik de hade 2013 då han enbart behövde synas i TV-rutan och påtala massinvandringen för att öka i opinionen.
Senast redigerad av hefti 2020-09-19 kl. 20:41.
2020-09-19, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hefti
Frågan är väl hur mycket ammunition den här Expressen reportern har. Hur mycket ska han intill valet bombardera slaskpressen med SD:s företrädare som skrivit dumma saker på internet?

Han kan ha betydligt mer i sitt förråd. De som har större positioner inom SD. Eller så kanske han lägger upp 10-15 personer intill valet. Jag tror han har reserver och har planerat att dimensionera ut de här inläggen fram till valet 2022 och kanske 2026.

Däremot fick han ta upp ett tre år gammalt fall. Han har alltså inget färskare, kan man gissa. Men ändå. Alla partier får ta emot smutskastning, nu har denna Expressen reporter fokuserat på SD på grund av sin agenda.

Polariseringen är faktiskt väldigt stor nu. Därför vi ser dessa utfall mot Nike. Ska man inte försöka beskriva att Sverige snart börjar likna USA i polarisering?

Ja det blir som USA pga invandringen.

Men jag tror man är för konspiratorisk om man tror medier sitter på högar av avslöjanden i två år. Det skulle liksom inte funka. Risken är för stor att någon annan gör avslöjandet.

Att de går hårt åt SD beror på att rasism är jätte jätte hemskt i västvärlden, om du inte märkt det. Man kan vara satanist och knarkmissbrukande transa, ja t.o.m. bankrånare eller mördare, men inte rasist. Hade en från S sagt något liknande hade medierna hängt ut honom också.
2020-09-19, 21:19
Medlem
Citat:
SVT lokal-TV för Stockholm har ett ganska objektivt inslag om SD vilket är bra, SD behöver märkas i Stockholm, det påverkar OU mycket då det är så tätbefolkat. Men de kallar SD Sverigepartiet i inledningen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/ligger-i-linje-med-partiets-syn-pa-kultur-och-tradition

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sd-bygg-modulbostader-vid-universitetet

Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Skåne är väldigt gult. En del säger att Norrland inte känner någon samhörighet med S längre - partiet har blivit så extremt med våldsamheter till landet så många väljer gult istället.
Det blir liksom de mer normala att söka parti som vill ha lugn och ro. Vilken person i Norrland vill ha det så våldsamt i landet som S levererar? Norrland önskar såklart också lugn och ro.

Enligt mina undersökningar beror stödet för SD på vilka lokala företrädare man har. SD har aldrig varit starka i Norrland och det har delvis saboterats av Johnny Skalin som på olika sätt fuskat sig runt i Västernorrland.

Stockholm har samma problem.

Jag bor själv i några kommuner i Skåne. Om SD där är respektabla kan jag tänka mig rösta på dem, men annars inte. Det blir liksom ett mentalt motstånd om den lokale SD-aren är en korrupt, korkad myglare som dessutom hatar invandrare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in