2020-09-25, 20:37
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaefvel
Återkom med en rapport när du bott vid en kyrka där du värderat fördelen för bänglande mot tystnad.
Återkommer. Bor nästgårds en. Och har så gjort vid flertalet tillfällen. Inget problem I jämförelse med trafik/tågbuller (som jag också levt med). Men visst, köpte du prästgården på bud via Hemnet, bara för dom nya ytskikten, förstår jag din upprördhet.
Citera
2020-09-25, 20:42
Medlem
Imnshos avatar
Vad jag hört från vanligtvis välunderrättade källor i regeringskretsar, är att det ska skapas ett statligt verk som godkänner vilken musik som får spelas från 20.00-08.00.

Tillåtet blir bl a Malena Ernman, turkdisco, soca, Timbuktu, mongolisk strupsång, Niklas Strömstedt, Tomas Ledin, Bruce Springsteen och Zarah Larsson. All rap är tillåten, oavsett texternas innehåll. S.k. gangstarap anses vara en nödvändig ventil för aggressioner hos socioekonomiskt utsatta grupper.

På röda listan finns Ultima Thule, Morrissey, diverse sydstatsrockare och andra vitmaktartister. Texter kommer att analyseras för att exkludera artister som inte är tillräckligt inkluderande. Lyrik som kan ge vissa svaga grupper känslor av att vara hatade kommer att brännmärkas, och dessa artister ska hängas ut i riksmedia som folkets fiender med avsikt att minska hatet i vårt samhälle.

Som generaldirektör och reträttpost i det nya statliga verket är Amanda Lind eller Bah-Kuncke favoriter enligt mina källor.

Namnet på det nya verket är "Myndigheten för värnande av nysvensk konst". Det kommer att vara affärsdrivande under namnet "Entartetia". Man kommer även att syna böcker och bildkonst med samma ambitioner som med musik.

Och givetvis kommer raggarmusik typ Eddie Meduza att ligga risigt till.
Citera
2020-09-26, 21:20
Medlem
Luke-of-Ahch-Tos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Vad jag hört från vanligtvis välunderrättade källor i regeringskretsar, är att det ska skapas ett statligt verk som godkänner vilken musik som får spelas från 20.00-08.00.

Du kanske ska sluta leka stor satiriker för du lyckas inte särskilt väl. Att skitungar ifrån WT-familjer åker omkring och stör oss som vill ha lugn och ro har och kommer alltid att vara ett jävla otyg.

Det låter förjävligt nästan dygnet runt när drägget är ute för att markera sitt revir. Det finns ingenting som kan försvara detta beteende så försök inte ens.
Citera
2020-09-27, 23:43
Medlem
Mr-Ferguson-s avatar
Underbara Mr Damberg ❤️ Du är världens bästa inrikesminister. Du har gjort mycket för Sverige underbara snygga Damberg ❤️

När Pandemin är över så tycker jag att du jag Damberg vi ska ta en och resa för skattebetalarnas pengar och ha det väldigt trevligt så kan jag shoppa en snygg kostym till dig.. Och den ska vara VÄLDIGT DYR..

Men innan så måste du få bort dessa vidriga raggardrägg från våra gator.. De är skadliga för våra barn och barnbarn.. De är bland det vidrigaste som finns.. Vi vill inte ha deras musik och deras vidriga kultur.. de stör alla äldre och alla andra.. När du har fått bort alla vidriga raggadrägg så kan du få bort alla SD:are. även de är skadliga. Lika skadliga som alla obehagliga raggare..

Den enda som kan göra det är du världens bästa Damberg och patetiska som kallar dig massa saker hoppas jag ska få corona och hålla käften..

Ingen kan få bort dig Mr Damberg. Du bäst för Sverige underbara fina stiliga Mikael Damberg.. ❤️❤️
Senast redigerad av Mr-Ferguson- 2020-09-28 kl. 00:12.
Citera
2020-09-28, 21:32
Medlem
senhackarens avatar
Hoppas det går igenom. Då slipper man även höra deras vitmaktmusik som skrålar ur deras högtalare. Smutsfolk. Dom är lika dumma, som dom ser ut.
Citera
2021-04-09, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Hoppas det går igenom. Då slipper man även höra deras vitmaktmusik som skrålar ur deras högtalare. Smutsfolk. Dom är lika dumma, som dom ser ut.

Jag tycker också detta lagförslag är mycket intressant. Det skulle ju göra livet lättare för många människor.

Jag bodde för många år sedan i ett hyreshus där studenter spelade musik på högsta volym långt in på småtimmarna, trots tillsägelser hände inget. Det ar mycket rap, disco, mkt utlänningar bodde det där också som spelade sin musik på en volym som hördes i hela huset, oavsett tidpunkt på dygnet. Lagom kul när man ska gå till jobbet kl 6 på morgonen.

Här i stan jag bor nu har vi mkt problem med raggarbilar som kört runt och spelar musik till 4 på morgonen, och som fortsätter göra detta, helg efter helt, enkom för dom tycker det är kul att jävlas.

Uppenbarligen finns detta problem runtom i landet, och jag tror ju inte problemet ligger i vilken typ av musik dom spelar. Hög musik på udda tider av dygnet stör ju för att folk då vill ha lugnt, ha möjlighet att kunna sova.

För min del får folk lyssna på vad dom vill bara dom visar hänsyn.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in