Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Ändå blir dom rödlistade av Finland. Vittu va jag avskyr mina sossekärringar till statsråd
Jag beundrar dom. Jag är inte socialdemokrat, men jag applåderar Sanna Marin.
Ifall Sverige hade kopierat Finlands strategi, så hade det varit mycket mindre problem med att resa över gränsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lyckligagatanden
Nu håller jag inte med dig om allt men det jag frågar mig är hur kunde smittan så snabbt komma in inom vården för de äldre, det var som en genväg nästan av smitta. Hur gick detta till vill jag ha ett svar på?
Kan det ha att göra med smittspridning utan symtom? Myndigheterna vilseledde folket med uppmaningen "stanna hemma när du är sjuk". Uppmaningen är förvisso inte fel; men den är otillräcklig för att stoppa Covid-19. Covid-19 har omfattande smittspridning redan innan individen får symtom på sjukdom. Folkhälsomyndigheten har ljugit för svenska folket om detta. Folkhälsomyndighetens information har förklarat att smittspridning utan symtom bara står för en minimal del av smittspridningen. Svenska folket har trott att man inte smittar ifall man inte känner sig sjuk, vilket har lett till att viruset snabbt nådde in till ålderdomshemmen.