2020-09-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Jag vet, jag räknade med fredag lördag söndag måndag. Tror det blir max +1600, tror du att det blir mer?

Vetefan!

Det är ju Stockholm som är drivande av volym just nu, så mycket hänger på deras siffror.
Skåne börjar se stabilt ut.
VG vet man ju aldrig. Tror de testar för lite.

Jag hoppas på under 1500, men blir inte förvånad över 2000
Citera
2020-09-25, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vad är chansen att skolorna stängs, tror ni?

De selektivt utvalda studierna samt autistiska -agendor - Rudolf Steiner själv skulle motat bort med regnbågsfärgad eldkastare samt seppuku stödjer sciencefiktion som tex barns smittsamhet.

Trots 10+ studier världen över som bevisar motsatsen gällande virusmängd i nasala regioner samt assymtomatisk spridning.

Sunt förnuft? Gängse publicerade studier av ledande inom området?

Ne inte i Sverje.
Citera
2020-09-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Lille vän, den ökar i Sverige också. Vi har inte utlovad flockimmunitet i Stockholm. Men köp en plansch av Tegnell och sätt på väggen. Otroligt vad många minisossar vi har i det här landet som inte kan tänka självständigt.

Kolla gärna antalet nya smittade i GÖTEBORG Angered eller STOCKHOLM Rinkeby i senaste veckorapporten från fhm. Jag bor i GÖTEBORG Centrum. Där ökar smittan betydligt snabbare än i Angered. Inte så farligt eftersom smittspridningen är obetydlig i Angered. Den har varit låg där en längre tid pga flocken.
Citera
2020-09-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Bolaget hade max gräns när det var som värst.

Varför packa folk när smittspridningen ökar?

Care to eksplain?
Nere i Malmö är det sovjetkö utanför bolaget. Står väktare och håller koll på hur många som går in och ut.
Citera
2020-09-25, 18:41
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Jag känner till några familjer där bara en eller två varit smittade, och de har inte kunnat isolerat sig. Så det är mycket konstigt - i vissa fall verkar sjukdomen inte alls vara så smittsam.

Innan jag blev bekräftat sjuk i covid, alltså veckor innan, så blev jag hostad i ansiktet av en väldigt covidsjuk man på mitt arbete. Blev inte smittad den gången.
Ja onekligen är det mystiskt, som du säger verkar den inte smitta i vissa fall, eller tättare sagt vissa blir inte smittade?
Citera
2020-09-25, 18:42
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Hur viktar man för antalet test ?
Man dividerar med antalet test per capita.

Danmark testar ca 3 ggr så mycket per capita jämfört med Sverige t ex. Så Danmark måste rapportera 3 ggr fler fall per capita om man med fog ska kunna påstå att "smittspridningen ökar mer i Danmark än i Sverige".
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Jag undrar varför det inte ökar mer i Italien.
Antalet på IVA har bromsat in rejält de sista dagarna.

Sämst utveckling i Italien har de regioner som knappt var drabbade i våras.

Det ska bli mycket spännande att följa detta.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Min poäng är att det är underförstått att man inte oroar sig för covid, om man går till systemet under rusningstid på en löningsfredag. Det är den mest packade timmen på hela månaden. Om man inte vill trängas så måste man gå dit en annan tid.

Jag har inga problem med att du går dit, men du borde insett att det skulle vara tjockt med folk.

Lite det jag syftade på.

Restriktioner borde begränsat flödet -en löningsfredag - i ett skede smittspridningen ökar.
Citera
2020-09-25, 18:45
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Sluta ljug din Tegnellist.

Kolla våra grannländer och Tyskland t ex.

Det är ju klart att en intellektuell stormakt som Tyskland har mycket mer koll än Sverige. Men du väljer att tro på ljugande amatörer och lättviktare som Tegnell och Giesecke.

Giesecke är lite som Björn Olsson. Snacka först, tänka sen.
Skillnaden är att Johan G har haft mycket mer rätt än Björne (något WHO verkar anse också).
Citera
2020-09-25, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Sluta ljug din Tegnellist.

Kolla våra grannländer och Tyskland t ex.

Det är ju klart att en intellektuell stormakt som Tyskland har mycket mer koll än Sverige. Men du väljer att tro på ljugande amatörer och lättviktare som Tegnell och Giesecke.
Tyskland må vara en intellektuell stormakt.

Men deras åsiktskorridor är smal som en myrkotts anus.

Tyskar är helt oförmågna att hantera skam. Det är som vitlök för en vampyr. Dingla det framför ögonen på dem, så går dem åt rakt motsatt håll, även om det är rakt i fördärvet. Kolla hur de hanterat corona, kärnkraft, klimatförändringar, invandring, m.m. De är riktiga moralism-junkies, som t.o.m. får svenskar att se lite danska ut.
Citera
2020-09-25, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Nere i Malmö är det sovjetkö utanför bolaget. Står väktare och håller koll på hur många som går in och ut.

Lokala restriktioner eller på begäran av chef för just det bolaget -who knows.
Citera
2020-09-25, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja onekligen är det mystiskt, som du säger verkar den inte smitta i vissa fall, eller tättare sagt vissa blir inte smittade?

Det spekuleras ju i de som haft andra corona-virus inte utvecklar sjukdomen även om de drabbas av smitta. Zlatan säger ju att han inte har några symptom alls, det kan ju vara fallet när det gäller honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in