2020-09-25, 16:37
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Wow, det här är verkligen jobbigt för dig. Så fylld av hat, så vänster.

Trump har inte uppmanat någon att rösta två gånger.

Inte jobbigt för mig alls. Jag lever i Sverige och vad Trump än hittar på så har det en oerhört liten inverkan på mitt liv. Däremot så är det en patetisk figur, en Clown eller pajas som inte hör hemma i världspolitiken.

Och, Jo, Trump har definitivt uppmanat sina väljare att rösta två gånger. Att han, och hans medarbetare sedan försökt skylla över detta med allehanda bortförklaringar raderar inte ut vad han faktiskt sagt.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-09-25 kl. 17:02.
Citera
2020-09-25, 16:40
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Om man likt Trump tror att oegentligheter via postgången kan förekomma så är det här den enklaste kontrollmekanismen man kan använda. Fattar du trögt, eller?

Nej återigen så saknas dina indianer i kanoten....

Om man är rädd för att ens röst inte skall räknas, så räcker det ju att gå till vallokalen på valdagen och avge denna. Man behöver med andra ord inte poströsta överhuvudtaget.
Citera
2020-09-25, 16:52
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Nej återigen så saknas dina indianer i kanoten....

Om man är rädd för att ens röst inte skall räknas, så räcker det ju att gå till vallokalen på valdagen och avge denna. Man behöver med andra ord inte poströsta överhuvudtaget.

Det finns hur många anledningar som helst att folk förtidsröstar/poströstar. Vissa kanske bor på väldigt otillgängliga platser, långt från en vallokal, är gamla och i riskgrupp, kanske har röstat innan valdagen de senaste valen, kanske inte vill trängas m m. Får man då läsa saker som kommit fram om USPS, postgången, postsorteringen, posthanteringen m m de senaste månaderna så kanske man blir orolig. Då kan man kontrollera detta via den mekanismen Trump nämner. Du hade fel och vill inte erkänna att du inte förstår normal engelska. Slutdiskuterat!
Citera
2020-09-25, 16:59
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Vi kan väl börja med att du svarar på denna fråga, så återkommer jag med svar till dig!
Jag har svarat på din fråga. Väntar på ditt utlovade svar.
Citera
2020-09-25, 17:03
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
...Du hade fel och vill inte erkänna att du inte förstår normal engelska. Slutdiskuterat!

Lycka till med att någon vänsterfilur erkänner att den hade fel. Kommer aldrig att ske. De har alltid varit oärliga när de debatterar. Det du och andra har sagt är ju givetvis helt rätt. Det bästa av allt är att folk som läser i tråden kan själva läsa sig till hur det ligger till. Fakta är fakta. Det finns där svart på vitt.
Citera
2020-09-25, 17:05
Medlem
NeoVains avatar
Nu har man hittat TUSENTALS dumpade röster i en container i californien också. Valfuskandet verkar synnerligen utbrett över hela USA. Det finns gott om bildbevis den här gången också på länken nedan!

Citat:
The mainstream media either failed to report about this incident or downplayed the situations as un-important.

But one man in California who contacted the TGP yesterday said that his dad found THOUSANDS of unopened ballots at the garbage dump in Petaluma, California, north of San Francisco. And send a few photos of the ballots and the worker who was allegedly trying to cover up everything.
Photos below:

The man also wrote:
My dad was throwing away some trash and saw them so he took some pictures. He told a lady who worked at the dump about it and she claimed that the county dumped them there. After my dad drove back around and saw the workers in the bin covering the ballots up with cardboard.

När t.om arbetarna på soptippen är "in on it" då vet man rätt fort att detta handlar om organiserat fuskande vid det här laget såvida man har mer än en hjärncell.

https://redstatenation.com/photos-man-in-california-allegedly-found-thousands-of-unopened-ballots-in-garbage-dumpster-workers-q uickly-try-to-cover-them-up/
Senast redigerad av NeoVain 2020-09-25 kl. 17:07.
Citera
2020-09-25, 17:06
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag har svarat på din fråga. Väntar på ditt utlovade svar.

Här kommer en länk till de amerikanska vallagarna, bara att läsa in dig. Trevlig läsning.

https://aceproject.org/ace-en/topics/vo/vog/vog05/vog05b
Citera
2020-09-25, 17:18
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Här kommer en länk till de amerikanska vallagarna, bara att läsa in dig. Trevlig läsning.
Jag kan omöjligen svara på om du anser det vara ett brott mot vallagarna genom att läsa dom amerikanska vallagarna. Endast du kan svara på den frågan.

Ditt påstående som påminnelse:
Citat:
Och hur förklarar man att detta då inte är ett brott mot de amerikanska vallagarna?

Min frågeställning som påminnelse:
Citat:
Anser du det vara ett brott mot vallagarna? Om ja, vänligen beskriv brottet.
Citera
2020-09-25, 17:22
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Jag kan omöjligen svara på om du anser det vara ett brott mot vallagarna genom att läsa dom amerikanska vallagarna. Endast du kan svara på den frågan.

Fy på dig Fittahora. Det där var ju logiskt, ajabaja...
Citera
2020-09-25, 17:27
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Fy på dig Fittahora. Det där var ju logiskt, ajabaja...
Måste passa på så länge logiskt resonemang är tillåtet.
Citera
2020-09-25, 17:34
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:

Vet inte om du vet skillnaden på fråga och påstående. Citatet nedan från mitt inlägg, är en frågeställning, och inget påstående. Det är med andra ord du som är skyldig mig ett svar.

"Och hur förklarar man att detta då inte är ett brott mot de amerikanska vallagarna?"

Anser inte att jag fått något tillfredställande svar än, bara svammel!
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-09-25 kl. 17:37.
Citera
2020-09-25, 17:39
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Vet inte om du vet skillnaden på fråga och påstående. Citatet nedan från mitt inlägg, är en frågeställning, och inget påstående. Det är med andra ord du som är skyldig mig ett svar.

"Och hur förklarar man att detta då inte är ett brott mot de amerikanska vallagarna?"
Meningen ovan innehåller en fråga och ett påstående.

Fråga: hur förklarar man
Påstående: detta [då] inte är ett brott mot de amerikanska vallagarna

Jag vill ha ett svar på ditt påstående. Frågan får du ställa till den du förde diskussionen med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in