2020-09-15, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Har du ett krävande jobb? Jag gick till jobbet utan att sova en enda minut höll på att falla ihop och svimma kunde inte stå på benen

Snickare.
Citera
2020-09-15, 17:29
Medlem
HeltKlarts avatar
Citat:
I feel you känner precis likadant, jag blir seg trött yr och illamående man känner sig värre än vad man är när man druckit alkohol!!
Har du ett jobb som är krävande? Eller går det bra att jobba även om du inte har sovit
Det kan vara lite krävande ja, en del fysisk belastning till och från men främst p.g.a. långa arbetspass. Ofta tio timmar eller mer. Har hållit på några år med detta nu. Vet inte hur ny du är i ditt yrke, men de första åren för mig var jag ibland tvungen att avbryta och sova en stund för jag kunde helt enkelt inte hålla mig vaken längre. Nu slipper jag oftast det faktiskt, av någon anledning. Är supertrött men inte så jag inte kan hålla ögonen öppna.

En till grej också, kan bli lite sisådär med matintaget dessa dagar. Aptiten blir inte den bästa, ibland nästan illamående som du säger. Men framförallt för att inte däcka helt i matkoma efter lunchen kanske man får ta en mindre portion än vanligt.
Citera
2020-09-22, 03:25
Medlem
IbizaPizzas avatar
Beror på hur jag känner mig när jag kliver upp. Har jag legat i sängen en hel natt och bara vänt och vridit utan att sova ens en timme, då beror det verkligen på hur jag känner mig när jag kliver upp. Ibland blir jag nästan förundrad över hur pigg jag kan känna mig utan att ha sovit en blund. Det kan kännas som om jag precis sovit 6 timmar. I sådana lägen kan jag gå upp och jobba eller vad jag nu ska göra. Men i andra fall kan jag känna som att hjärnan nästan är bortkopplad. Som att jag knappt orkar styra över kroppen. Att det som i vanliga fall sker per automatik måste läggas massa extra energi på och kan kräva kraftansträngning. Och det känns som huvudet ska sprängas av huvudvärk och ögonen värker sönder. Då brukar jag stanna hemma. Har varit med om gånger då jag svimmat pga att jag sovit dåligt och känt mig utmattad. Vill helst undvika att vara med om det igen.
Senast redigerad av IbizaPizza 2020-09-22 kl. 03:35.
Citera
2020-09-22, 03:27
Avslutad
Jag mår skit, fy fan men jag grejar det utan problem. Din hjärna betjänar alltid det du befaller, kom ihåg det.

Idag blir det ingen sömn. Fan.
Citera
2020-09-25, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Går till jobbet endå. Är aldrig frivilligt vaken dock, ibland blir man glad om man får en timmas sömn iallafall! Men för det mesta sover jag bra.

Jobbar du tidiga morgnar?
Citera
2020-09-25, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Jag mår skit, fy fan men jag grejar det utan problem. Din hjärna betjänar alltid det du befaller, kom ihåg det.

Idag blir det ingen sömn. Fan.

Känner exakt samma sak! Illamående yrsel och 0 aptit! Klarade du av jobbdagen?
Citera
2020-09-25, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbizaPizza
Beror på hur jag känner mig när jag kliver upp. Har jag legat i sängen en hel natt och bara vänt och vridit utan att sova ens en timme, då beror det verkligen på hur jag känner mig när jag kliver upp. Ibland blir jag nästan förundrad över hur pigg jag kan känna mig utan att ha sovit en blund. Det kan kännas som om jag precis sovit 6 timmar. I sådana lägen kan jag gå upp och jobba eller vad jag nu ska göra. Men i andra fall kan jag känna som att hjärnan nästan är bortkopplad. Som att jag knappt orkar styra över kroppen. Att det som i vanliga fall sker per automatik måste läggas massa extra energi på och kan kräva kraftansträngning. Och det känns som huvudet ska sprängas av huvudvärk och ögonen värker sönder. Då brukar jag stanna hemma. Har varit med om gånger då jag svimmat pga att jag sovit dåligt och känt mig utmattad. Vill helst undvika att vara med om det igen.

Usch det du beskriver känner jag igen! Jag jobbar extra på ett ställe och skulle jobbat 7-17 (förskola) sov INGET alltså inte en minut när jag skulle fixa kaffe och äta så blev jag illamående och spydde allt snurrade i huvudet det var omöjligt att stå! Fick tyvärr sjuka mig och sen dess har de inte ringt mig för jobb.. jag har jobbat innan och dygnat och det med nöd och näppe! Har aldrig svimmat men på gränsen iaf
Citera
2020-09-25, 00:26
Medlem
Kontorsjobb. Jobbar som vanligt, dricker kaffe, går hem (i kontorstider, nu i coronatider jobbar jag mest hemma) och sover vanlig tid på kvällen. Egentligen inga förändringar alls i rutinerna, bara djävulskt trött halva dagen. Kör mest fasad och stirrar på klockan när jag är i det skicket, för hjärnan är oftast död.
Citera
2020-09-25, 07:05
Avslutad
Citat:
Känner exakt samma sak! Illamående yrsel och 0 aptit! Klarade du av jobbdagen?

0 aptit? Hungern brukar öka för mig. Hjärnan ropar bara efter onyttig mat dock.

Med nöd och näppe. Problemet med mitt yrke är att det krävs koncentration och måste göras med ganska hög precision. Så man får nästan hjärnblödning.

Sömnlös natt igen då det har inträffat en jobbig grej som gjort mig sjukt stressat.
Sista gången någonsin nu!
Citera
2020-09-25, 10:10
Medlem
Citat:
Jobbar du tidiga morgnar?

Jajjemen. 07.00
Citera
2020-09-25, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
0 aptit? Hungern brukar öka för mig. Hjärnan ropar bara efter onyttig mat dock.

Med nöd och näppe. Problemet med mitt yrke är att det krävs koncentration och måste göras med ganska hög precision. Så man får nästan hjärnblödning.

Sömnlös natt igen då det har inträffat en jobbig grej som gjort mig sjukt stressat.
Sista gången någonsin nu!

Jag kan inte äta på morgonen då mår jag illa men mot eftermiddagen ökar aptiten extremt och jag blir så sugen på allt möjligt!
Fick du inte alls någon sömn i natt?
Citera
2020-09-25, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Jajjemen. 07.00

Har du svårt att somna ofta om nätterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in