Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
En fullt rimlig tolkning. Den varianten på händelseförloppet har jag missat. Kreativt och bra!
Tack.
Ja ibland får man en lidnersk knäpp.
Det är inte alltid enkelt att identifiera röster, men om man lyssnar några gånger på tingsrättsförhören lär man sig bättre känna igen personerna i fråga. Jag har alltid haft svårt att tycka att det är AB som säger grå luva mössa. Rösten tycker jag stämmer bättre på JA, men inget är säkert.
Dock är det nästan helt säkert att JA aldrig skulle ha sagt att gm hade mössa, och om det var han som yttrade detta måste han i så fall prata om någon annan som hade mössa.
Verkar som samtalet handlar om en person som de tappat ur sikte, och att Jan-Åke Svensson strax efteråt kommer med honom i släptåg, precis som han uppger i förhöret. ”Han är här nu”.
Konstig tystnad på bandet under nästan en halvminut efter ”Vet du inte vart han tog vägen” där mycket av detta kunde ha fått en förklaring.
Vad berodde avbrottet på?
Det går nog också att - med Lena Löhrs vittnesmål till hands - med närmare hundra procentig säkert säga att AB var på väg därifrån minst två gånger innan han lämnade sitt vittnesmål till henne.
Han ”ville inte bli inblandad för att han var berusad” låter snurrigt, men är förstås en helt naturlig reaktion i en traumatisk situation, och det är ju också logiskt att tänka sig att han pga sin närhet till själva händelsen riskerade att bli indragen och få misstankarna riktade mot sig.