2020-09-07, 06:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Nej att jämföra Flink med kriminella vore djupt orättvist, det anser jag också. Jag menar snarare att jämföra med polisen, men de sköt ju som du skrev med Sig Sauer och det blir inte rättvist på det sättet. Menade mer hur bra man kan skjuta med ordentligt med övningstimmar med sina vapen, och kanske mer stresskjutning där man skjuter när man är djupt i stresskonen. Att wanna be gangsters skjuter helt snett räknar man ju med när man ser hur de håller vapnen.

Flink sköt förmodligen de stackars lottorna helt utan förvarning och de var nog lätta mål. Men han sköt även en väktare i sin bil och en cyklist, men jag vet inte på vilka avstånd så det blir lite svårt med jämförelse.

Jo och särskilt på håll är det ju rätt så annorlunda med den träffbild du kan få med en Anna Karin.

Antalet övningstimmar med vapnen, mängdträningen från skolan är faktiskt bra vad gäller polisen, mer verklighetstrogna övningar kanske hade behövts dock. Men både nödvärnsdraget och höjd beredskap momenten är ju framtagna för att realistiska förhållanden, men dessa moment görs på 7 m, och inte 20 m som här.

Vad jag menar är att missar under sådana här förhållanden inte är konstigt. Risken för förlupna kulor skall beaktas ja, men när det kommer till situationer då nödvärnet ställs mot den faktorn så går nödvärnet före eftersom lag( ansvarsfrihetsgrunderna i brottsbalken) går före förordning( skjutkunggörelsen) .

Tilläggas bör också att om det varit mer erfaren personal och ang vapen kunnig polispersonal,som stött på killen när han viftade med vapnet så hade inte hans chanser att överleva varit större utan mindre då dessa skjutit både tidigare( läser man deras pm ser man att dom väntade farligt länge innan dom verkligen öppnade eld) och fyllt honom med ännu mera bly.
Citera
2020-09-07, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Polisen har väl licens att döda. Ska dom då kallas för mördare?

Läs vad jag skrev.
Citera
2020-09-07, 22:04
Medlem
ersattningsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s.i.d.d.
Idiot.

Bli inte sur på mig för att du inte kan läsa ordentligt , än mindre förstå innebörden .
Vi får bara hoppas att du får lite självinsikt i din vardag .

ha det bra
Citera
2020-09-07, 23:06
Medlem
Har försökt söka I tråden utan att lyckas. Men är det någon som sitter med förundersökningsprotokollet och kan dela med sig?
Citera
2020-09-08, 15:14
Medlem
Halvmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaliNali
Har försökt söka I tråden utan att lyckas. Men är det någon som sitter med förundersökningsprotokollet och kan dela med sig?
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
FUP
https://minfil.com/v2p6B3e0n5/Stockholms_TR_B_10655-18_Aktbil_18_maskad_pdf

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Akt.bil 19
https://minfil.com/War5Bfe8n0/Stockholms_TR_B_10655-18_Aktbil_19_pdf

Akt.bil 20
https://minfil.com/Y8saBce4ne/Stockholms_TR_B_10655-18_Aktbil_20_pdf

Akt.bil 24
https://minfil.com/n4u9B5efnc/Stockholms_TR_B_10655-18_Aktbil_24_pdf

Akt.bil 25
https://minfil.com/W0ufBee6n4/Stockholms_TR_B_10655-18_Aktbil_25_pdf

Mer handlingar finns, men ej tillgängligt som offentlig handling ännu.

Börjar på sidan 938
Citera
2020-09-19, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FornarRuniR
Ang flink så tror jag inte han är någon du skall jämföra med andra brottslingar, det är som tur är ovanligt att brottslingar i sverige har skjutvapen, och ännu ovanligare att dom kan använda dessa

Det här var ju fantastiska nyheter, nu äntligen någon som tar bladet från mun och villigt erkänner att sannolikheten för att Torell skulle vara en maskerad, beväpnad och målmedveten våldsman, var i det närmaste obefintlig. (särskilt sett till hans rörelsemönster samt informationen från fadern till polisbefälet när han letade efter Torell före det att han sköts ihjäl)

Synd att du är avstängd och inte kan replikera på det här berömmet som jag nu ger dig, efter ditt erkännande gällande att det är osannolikt att Torell var en beväpnad våldsverkare.
Citera
2020-09-19, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FornarRuniR
Jo och särskilt på håll är det ju rätt så annorlunda med den träffbild du kan få med en Anna Karin.

Antalet övningstimmar med vapnen, mängdträningen från skolan är faktiskt bra vad gäller polisen, mer verklighetstrogna övningar kanske hade behövts dock. Men både nödvärnsdraget och höjd beredskap momenten är ju framtagna för att realistiska förhållanden, men dessa moment görs på 7 m, och inte 20 m som här.

Vad jag menar är att missar under sådana här förhållanden inte är konstigt. Risken för förlupna kulor skall beaktas ja, men när det kommer till situationer då nödvärnet ställs mot den faktorn så går nödvärnet före eftersom lag( ansvarsfrihetsgrunderna i brottsbalken) går före förordning( skjutkunggörelsen) .

Tilläggas bör också att om det varit mer erfaren personal och ang vapen kunnig polispersonal,som stött på killen när han viftade med vapnet så hade inte hans chanser att överleva varit större utan mindre då dessa skjutit både tidigare( läser man deras pm ser man att dom väntade farligt länge innan dom verkligen öppnade eld) och fyllt honom med ännu mera bly.
Pistolskyttar övar på 25m. Kanske vore nånting. Samt att dom ska ha samma krav som sportskyttar för att få ha vapen i tjänst. Annars batong. Och rigorösa psykiska tester.
Citera
2020-09-19, 16:43
Medlem
Ichwills avatar
Lite kul att polisen vågar skjuta en med Downs syndrome i ryggen, men när det gäller blattarna så springer polisen iväg från brottsplatsen med svansen mellan benen. Fega kräk.
Citera
2020-09-19, 17:18
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Lite kul att polisen vågar skjuta en med Downs syndrome i ryggen, men när det gäller blattarna så springer polisen iväg från brottsplatsen med svansen mellan benen. Fega kräk.

"Blattarna" siktar inte mot polisen därför blir de inte skjutna. Enkelt.
Citera
2020-09-19, 17:30
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
"Blattarna" siktar inte mot polisen därför blir de inte skjutna. Enkelt.
Oavsett så är polisen fega kräk som skjuter småpojkar i ryggen. Hade det varit en babbe med Downs så hade dom aldrig skjutit.
Citera
2020-09-25, 01:06
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
Det här var ju fantastiska nyheter, nu äntligen någon som tar bladet från mun och villigt erkänner att sannolikheten för att Torell skulle vara en maskerad, beväpnad och målmedveten våldsman, var i det närmaste obefintlig. (särskilt sett till hans rörelsemönster samt informationen från fadern till polisbefälet när han letade efter Torell före det att han sköts ihjäl)

Synd att du är avstängd och inte kan replikera på det här berömmet som jag nu ger dig, efter ditt erkännande gällande att det är osannolikt att Torell var en beväpnad våldsverkare.

Så du är så jävla dum att du tror att polisen börjar med sannolikhetsfilosofi då någon riktar ett vapen mot dem. Det är ganska sannolikt att idioten som inte släpper vapnet är en beväpnad våldsverkare.
Citera
2020-09-25, 01:12
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Oavsett så är polisen fega kräk som skjuter småpojkar i ryggen. Hade det varit en babbe med Downs så hade dom aldrig skjutit.

Ingen småpojke har blivit skjuten. Det var en vuxen man med downs. Kanske borde god man rensat i lådan om han inte klarade det själv. Där ligger ansvaret, inte på polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in