2020-09-24, 20:53
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Den här boken är väl mer eller mindre en given storsäljare som borde ge Mona miljoninkomster?
Hon får mycket media nu vid boksläppet. Men nej, varför skulle boken bli en försäljningssuccé? Minns någon Pär Nuders bok? Vem har läst Anders Borgs bok från förra året? När Mona inte lägger alla kort på bordet i boken eller kommer med någon alternativ fantastisk historia där hon exempelvis hänger ut Hernando så är inte boken så intressant.

Hon menar idag att hon fått skit för att hon berättat om abort och om sin sons spädbarnsdöd. Därför tänker hon inte bjuda på hela sin historia denna gång.
Citera
2020-09-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Spelar roll?

Han har redan kammat hem ca 3,5millar av Mona och 2millar från Lidingö mha Poa. Frugan har några millar sen tidigare och huset i Huddinge kan inte vara särskilt dyrt.

De kan nog slappna av och njuta av livet.

Med tanke på den livsstil Labbe verkar ge uttryck för, räcker de pengarna inte långt.
Citera
2020-09-24, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Med tanke på den livsstil Labbe verkar ge uttryck för, räcker de pengarna inte långt.

Han har ju redan sålt den dyra bilen och inte köpt någon 10milj villa heller. Kanske är det frugan som får bestämma över ekonomin efter fadäsen med handpenningen?
Citera
2020-09-24, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Den där farbror Bosse kan man ju fundera på. Även om de haft 40 lyckliga år i äktenskapet så skulle nog de flesta människor bli väldigt förbannade om den andre parten slarvade bort 3 miljoner!?! Lite som en skilsmässoorsak, liksom...

Förstår inte inlägget du citerar, att frun skulle har betalat. Har för mig att de lånade tull handpenningen?

Makar har underhållsskyldighet mot varandra, så det är även Bosses pengar hon slarvar. Ett högriskprojekt att vara gift med Mona.
Citera
2020-09-24, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Haha..ja, efter Carlsson och Eliasson var läget så illa att man, hör och häpna, tog in Mona för att försöka få ordning på ekonomin. Kanske inte den första personen jag skulle vända mig till i ett sånt läge. Men så fungerar ju inte min hjärna som en sosses heller, för dem var det säkert helt naturligt. Och så Rikard Wolff och Liza Marklund i styrelsen på det. Klart det blev succe

https://www.expressen.se/nyheter/s-topparna-gjorde-slut-pa-21-miljoner-kronor/

Så hur har ekonomin gått sen2016?

Förklaringen är alltså att för att få pengar var de tvungna att spendera. Men det vet ju alla att det inte går att då in nya pengar till en sån stiftelse.
Citera
2020-09-24, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Förstår inte inlägget du citerar, att frun skulle har betalat. Har för mig att de lånade tull handpenningen?

Makar har underhållsskyldighet mot varandra, så det är även Bosses pengar hon slarvar. Ett högriskprojekt att vara gift med Mona.
Nej. Det är nog Anna Linds fond som hon spenderar. Farbror Bosse har kanske hjälpt till dock då han har både spel och alkoholproblem. Anna borde vända sig i graven om hon visste att Mona skulle ta hand om det ekonomiska. Om man inte klarar att betala dagisavgift och p-böter, hur kan man då bli tillsatt att förvalta 21 miljoner? Janne Josefsson eller Uppdrag Granskning borde ta vid men dom vågar inte stöta sig med denna regering som kan gå över lik för att behålla makten. Nu vill jag inte se hackspetten fler gånger och jag ber till Allah att ingen köper hennes lögnaktiga bok.
Citera
2020-09-24, 23:07
Medlem
Snaidistens avatar
Märkligt att detta inte utreds närmare. Jag är inte konspiratoriskt lagd men något är det ju som stinker här!

Hoppas hennes bok floppar stort!
Citera
2020-09-24, 23:11
Medlem
Sahlin är som ondskan i mordor. Den har varit tillbakatryckt flera gånger, men efter en tid av fred växer den sig alltid starkare igen. Nu är hon tillbaka och ska in i rampljuset. Hon drar den sedvanliga lögnen om att förskingringen på 90- talet bara handlade om en toblerone. Med skickligt placerade halvsanningar vinner hon förtroende. Snart ger ngn sosse henne ett nytt välbetalt jobb och en lön hon kan nyttja till sina kriminella aktiviteter och sitt gränslösa beteende.
Citera
2020-09-24, 23:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Sahlin är som ondskan i mordor. Den har varit tillbakatryckt flera gånger, men efter en tid av fred växer den sig alltid starkare igen. Nu är hon tillbaka och ska in i rampljuset. Hon drar den sedvanliga lögnen om att förskingringen på 90- talet bara handlade om en toblerone. Med skickligt placerade halvsanningar vinner hon förtroende. Snart ger ngn sosse henne ett nytt välbetalt jobb och en lön hon kan nyttja till sina kriminella aktiviteter och sitt gränslösa beteende.

Tror du? Jag tolkar det snarare som att hon är medveten om att det kommer att gå åt helvete, varför hon har dragit i alla trådar och använt sig av alla sin kontakter för att nå ut med detta "charmutspel", försvarstal, boksläpp etc som ett försök till damage control, och ett sätt att försöka rädda den lilla värdighet hon har kvar. Hon har gått från att vara partiledare till att inte ens vara medlem i partiet längre, då hon har blivit en för stor belastning. Inte ens Juholt blev så bränd. Det om något är talande. Hon har skitigt på sig fullkomligt.
Senast redigerad av RobRoys 2020-09-24 kl. 23:47.
Citera
2020-09-25, 01:51
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Lika ointressant som en tråd om Anna Book.
Fattar inte att folk inte tröttnar på denna dam. Allt om Mona är som att dra det sista ur en disktrasa.
Dock är förmodligen disktrasan något fuktigare.

Fattar inte jag heller.
Jag trodde Mona redan hade bevisat för hela världen att hon (vid 63 års ålder)
ännu inte har hittat riktigt rätt i "arbetslivet",
eller ska vi kanske nöja oss med att bara säga "livet".

Men det verkar vara EN som inte har förstått det riktigt ännu. Mona själv.

Om det är någon mer än jag som håller på att slösa bort flera minuter av sitt liv på att försöka förstå
varför hon tyvärr har blivit aktuell igen, så har hon tydligen skrivit en bok som nyligen har kommit ut:
https://www.bokus.com/bok/9789100175085/makt-los/
Och fått diverse media att exponera henne på sistone:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/56VOzm/sahlin-jag-ar-inte-medlem-i-partiet-langre
https://www.expressen.se/nyheter/sahlin-om-depressionen-inget-i-kroppen-fungerade/
https://www.svd.se/sa-mycket-har-blivit-sorgligt-de-har-aren
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mona-sahlin-om-romansryktet-med-sin-livvakt-forandrade-mitt-liv

I gammal god Mona-tradition har Mona såklart blivit orättvist behandlad
av dom som inte förstår att hon står över allt och alla.
https://www.svt.se/kultur/mona-sahlin-om-mediadreven-och-harda-kritiken-mot-alice-bah-kuhnke
Citera
2020-09-25, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Bo Sahlin, hennes förmodade make, står fortfarande som gift man på Ratsit. Mona Sahlins Wikipediaartikel säger att hon är gift med Bo Sahlin och dennes dito bekräftar saken. Ingen skilsmässa har ägt rum, antar vi då.
Antaigligen vill de inte ansöka om skilsmässa eftersom det då måste göras en sk bodelning, och då får allmänheten svart på vitt om hur det står till med ekonomin. Om Mona har blåst Bosse typ, på hans pengar från radhusförsäljningen ?
Eller är det tvärtom ?
Tror dock inte att de har ett förhållande längre. Mona och Bo har inte setts tillsammans på något evenemang på åratal inte.
Bo kan i och för sig vara sjuker, det är mycket möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av 811919513114
Tycker det är ganska uppenbart att Labbe varken är livvakt eller gigolo utan en socialdemokratisk torped/cleaner som gör Monas (och säkerligen även andras) alla smutsiga saker som en politiker inte kan eller vill riskera. Labbe får betalt svart eller genom fiktiva anställningar. Det var därför Mona gav honom intyget, hon visste ju att han skulle klara av hyran men med sitt psykopatiska trodde hon aldrig att hon skull bli granskad. Socialdemokratiska politruker är ofta väldigt fartblinda.

Resorna till Las Vegas för att titta på MMA-matcher var knappast resor i kärlekens tecken även om det kanske förekommit sex mellan dom. Jag tror dessa resor istället var täckmantel för olika form av inofficiella möten med tankesmedjor, dolda makthavare Mm som Mona hade i egenskap av Socialdemokratisk insider. Ett lite bättre kurirjobb kanske.

Fartblinda och färgblinda ja.
Jo, det kan mycket väl vara så att Labbe gjorde "smutsiga jobb" åt Sossarna och tex EXPO. Nu vet vi inte om de besökte Las Vegas, utan det var i Houston, Texas, USA som MMA-matchen gick och som de reste till och bodde på det 5-stjärniga hotellet Four Seasons. Trots att "Samordnaren" hade budgeterat 62 miljoner för två år med början år 2014 så sökte Mona Sahlin pengar för den resan. Inklusive för livvakten och ytterligare två personer ifrån SÄPO. Att Staten skulle betala.

Kolla de här äldre inläggen, tur att tråden lever än, trots att det är så lite som är känt kring alla turer:
Haha, kollade den här:
Citat:
Ursprungligen postat av Manslemmen
Labben, Mauler och Muslimskan i Houston... Trekant? Labben i jästgrottan, Mauler i munnen Klart som fan Labben förtjänar traktamente för något dylikt
Och Borgström rakt upp i nougatallén

Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Går och grubblar på det här att en kvinna som varit ledare för Socialdemokraterna och väl måste antas vara feminist, framhäver "The Mauler" som ett föredöme. Skulle ha trott att det skulle ha varit någon hygglig kille som är glad och snäll och utan knot gör sin del av hemarbetet (det VET ju inte jag om Alexander gör, förstås!). Typ Tobbe Trollkarl, det verkar vara en trevlig prick.

När kom Monas intresse för MMA? Det står i Expresse att hon har följt MMA-galor över hela världen. Är det i själva verket bara ett sätt att få vara Hernando nära, kunna locka med lyxiga resor och hotell och dyra biljetter (inte så petigt vem som i själva veket står för fiolerna?)
Känns bara otippat att hon en kväll råkade zappa in sig på en MMA- match och trillade dit direkt. (Sänds de ens på någon kanal?) Låter snarare som en förälskad flickvän som gör allt för att hänga på
den åtråddes intressen...Gjorde så själv när jag var i tonåren...
Går det att kolla vilka tidigare galor de har varit på, och vilka viktiga konferenser Mona har besökt i närheten?

Ja, det verkar inte bättre än att de åkt på många sådana matcher. Så det är så en slipsten ska dras, det är alltså viktigt att gå på MMA-matcher, när man är Nationell Samordnare mot Våldsbejakande Extremism ?
Odlar man sin egen extremism genom att glo på ett par killar som slår varandra halvt ihjäl ?
Eller ?
Citat:
Herregud att de orkar ljuga..

Som om det hade varit resorna för stipendiaterna som hade slukat de 21miljonerna.

Anna Lindh dog 2003. 3 år senare hade kapitalet sjunkit med 15,3milj.kr. Rimligtvis hade man då endast 3st stipendiater så skulle de ha slukat ca 5millar var för "resor och sånt".

Herregud Ingvar Carlsson må vara dement/lida av Alzheimers, men vi läsare är ju inte helt borta i huvudet.

Citat:
Rikard Wolff dog 17.11.2017. Artikeln skrevs 28.6.2016. Så visst skulle ha ha hunnit uttala sig i ärendet om han bara hade velat.

Men vem vill ställa upp och berätta hur man har supit och shoppat loss med en mördad människas minnesfondpengar?

Ja, man kan verkligen undra vad fanken som var tanken ? Och att Mona har den dåliga smaken att låna 50 000 kronor av Rikard Wolf fastän han redan då var döende. Och fastän hon borde ha haft drygt 2 miljoner på sina konton då ? Tur för oss FB-grävare att det tydligen fanns ett papper på lånet.
Det kanske finns många fler sådana "lån", vem vet ? "Lån" eller "lön", för Mona spelar det ju ingen roll tydligen ?

Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Den här boken är väl mer eller mindre en given storsäljare som borde ge Mona miljoninkomster?
Gissningsvis så blir det bråk om boken också, att Henrik Jonsson skrivit den, och vill ha sitt arvode. Och KFM vill ta sitt. Sedan har väl Mona inte ens läst manuset, så gissningsvis lär hon göra bort sig ännu mer, vid nästa intervju ?
Och säga att så menade hon inte alls, osv... Det har jag inte skrivit, etc...
Citat:
Han måste ha sagt upp sig inför konsultuppdraget på Lidingö. Det stod i alla fall i hans jobbansökan att han "efter 15år som polis vill prova på något helt annat".

Konsultuppdraget = knulluppdraget med rundsmörjningsexpertis och underredsbehandling.. Typ...

Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Den där chilenaren. Hur kunde han bli polis? Inkvoterad antar jag. Och sen livvakt för rikets högst klassade makthavare. Mycket ansvarsfullt uppdrag. Men här blev han verkligen inkvoterad .

Ingen rasism här inte. En typ som denne labbe med alla ruttna machoideal paketerade med "här kommer jag" och fläskkotlettsslimmat hår, glidarbil, flådig bostadrätts med havsutsikt i statusområde...
Han var ju inte värd det. Han hade inte arbetat sig upp till det.

En störd kvinna råkar korsa hans väg och chilenarens lycka är gjord, trodde han. Han sket väl i Mona Sahlin. Hon var hans språngbräda.
(Han fortsatte sitt skumraskeri genom att muta eller korrumpera ihop en anställning han inte var kvalificerad för med en mutkolv i ett bostadsbolag efter good by-Mona)

Kunde inte den chilenske flyktingen nöja sig med att få vara i Sverige och här ha sina möjligheter att ärligt komma fram? Nej, nej låg inte i hans gener.
Nu hoppas jag att han inte kan jobba som polis. Såna poliser skall inte Sverige ha.

Men kanske bäst för samhället att han får fortsätta som polis för då blir hans möjligheter till brottslig verksamhet mindre. Något chilenaren i olika former annars ger sig på.

Nu är han väl inte att betrakta som flykting eftersom han tycks ha kommit till Sverige som barn i början av 1970-talet, och är uppväxt här. Och bland annat gått på Danderyds Gymnasium, det står väl någonstans i tråden.
Vad han sedan gjort efter gymnasiet är väl delvis okänt. Nu är Hernando alltså i 50-års åldern. Och blev tydligen Polis när han var ungefär 33 år gammal.
Citera
2020-09-25, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Tror du? Jag tolkar det snarare som att hon är medveten om att det kommer att gå åt helvete, varför hon har dragit i alla trådar och använt sig av alla sin kontakter för detta "charmutspel", försvarstal, boksläpp etc som ett försök till damage control, och ett sätt att försöka rädda den lilla värdighet hon har kvar. Hon sitter så illa till att inte ens sossarna ville ha henne kvar i partiet. Det om något är talande. Hon har skitigt på sig fullkomligt.
Det är en hel del som tyder på det ja. Sossarna och Mona har tålmodigt inväntat preskriptionstiden för förskingring, men om det är "grov förskingring" så handlar det väl om tio år ?
Eller jag vet inte.
Finns väl exempel på folk som åkt dit för grov förskingring trots att det "bara" var drygt 100 000 kronor som försvann.

Om man tittar i familjens närhet så kan pengarna ha investerats i tex Hernandos fastigheter, det vet vi inte. Eller kan finnas fler fastigheter med "målvakter" som ägare. Kan rentav finnas i fastigheter utomlands. Eller sk offshore-konton på sådana banker.
På Monas sida så finns dotterns hotell, Hotell Hulingen i Hultsfred, där Mona kan ha plöjt in pengar.
Det är inte billigt att köpa ett hotell precis.
Det är det enda stora objektet som kan utgöra en bra kapitalplacering.
Och säkert betydligt bättre än BRF Solsidan.

Så med tex bluffakturor och diverse lämpliga och (o)lämpliga målvakter så kan Mona tagit ut pengar ur Minnesfonden och Samordnaren och använt dem att investera i hotellet ? Det minskar ju hotellets räntekostnader i så fall.

Någon som kan plocka fram när Hotell Hulingen togs över, och till vilket pris ?
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Nej. Det är nog Anna Linds fond som hon spenderar. Farbror Bosse har kanske hjälpt till dock då han har både spel och alkoholproblem. Anna borde vända sig i graven om hon visste att Mona skulle ta hand om det ekonomiska. Om man inte klarar att betala dagisavgift och p-böter, hur kan man då bli tillsatt att förvalta 21 miljoner? Janne Josefsson eller Uppdrag Granskning borde ta vid men dom vågar inte stöta sig med denna regering som kan gå över lik för att behålla makten. Nu vill jag inte se hackspetten fler gånger och jag ber till Allah att ingen köper hennes lögnaktiga bok.

Nej, Minnesfonden var ju tom på pengar. Så den gick i putten, när Mona hade "administrerat klart" .
Sista året "administrerade hon bort" 700 000 kronor eller hur det nu var.
År 2015 sålde Mona och Bosse radhuset för 4,5 miljoner.
År 2016 var Anna Lindhs Minnesfond tom på pengar.
Det finns dock ny minnesfond upplagd. Med ett nytt bankgironummer.
Hade i och för sig varit mycket intressant att se vart pengarna hade gått någonstans.

Det här inlägget har siffrorna ifrån Anna Lindhs minnesfond, det är alltså inga småpengar som "försvunnit":

(FB) Anna Lindhs Minnesfond - vart tog pengarna vägen?
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
De här siffrorna från 2006-2014 postades i skvallertråden tidigare men togs av någon anledning bort. Intäkterna under de här åren var kring 10 miljoner så man drog in ungefär lika mycket de första och då lär man backat kring 1,5 miljoner per år.
http://insamlingskontroll.se/en/organizations_view/?q=/node/348

Förtydligat får jag det att se ut så här.

2006
Intäkter: 623 000
Eget kapital: 5 731 000
Kostnader: 242 970
Utbetalt till ändamålet: 1 308 300
Totalt: -928 270 kr

2007
Intäkter: 839 000
Eget kapital: 4 998 000
Kostnader: 268 480
Utbetalt till ändamålet: 973 240
Totalt: -402 720 kr

2008
Intäkter: 523 000
Eget kapital: 3 703 000
Kostnader: 240 580
Utbetalt till ändamålet: 1 208 130
Totalt: -925 710 kr

2009
Intäkter: 742 000
Eget kapital: 3 000 700
Kostnader: 378 420
Utbetalt till ändamålet: 1 187 200
Totalt: -823 620 kr

2010
Intäkter: 622 000
Eget kapital: 2 176 000
Kostnader: 379 420
Utbetalt till ändamålet: 1 069 840
Totalt: -827 260 kr

2011
Intäkter: 1 224 000
Eget kapital: 2 036 000
Kostnader: 477 360
Utbetalt till ändamålet: 1 162 800
Totalt: -415 360 kr

2012
Intäkter: 1 910 000
Eget kapital: 1 351 000
Kostnader: 286 500
Utbetalt till ändamålet: 2 311 100
Totalt: -687 600 kr

2013
Intäkter: 2 900 000
Eget kapital: 627 000
Kostnader: 406 000
Utbetalt till ändamålet: 3 364 000
Totalt: -870 000 kr

2014
Intäkter: 478 000
Eget kapital: 105 000
Kostnader: 119 500
Utbetalt till ändamålet: 1 128 000
Totalt: -769 500 kr

Siffrorna för år 2015 och 2016 finns dock inte med i ovanstående listning.
Men tex då år 2013, posten "Utbetalt till ändamålet: 3 364 000 kronor".
Men tex då år 2014, posten "Utbetalt till ändamålet: 1 128 000 kronor".
Verkligen skruvat -- vad var det som kostade så mycket ?
Och vart är den redovisningen någonstans ?
Eller donerades Anna Lindhs pengar till andra stiftelser, eller vad ?
Eller köpte de blommor för 1,1 miljon på det året, år 2014 ?
Och som någon skribent här skrivver att skulle tre stipendiater ha kostat drygt 5 miljoner eller hur det nu var ? 100 stycken förstaklass flygbiljetter Sthlm till USA kan man nog nu få för 5 miljoner (inkl Corona-rabatt) ?

BTW: Offshore är ofta ett felaktigt använt begrepp som ska betyda "ute på internationellt vatten". Men har fått betyda alla möjliga slags företags-konstruktioner företrädesvis i sk skatteparadis.
Dvs sådana länder där skatterna är mycket låga. Och insynen i företagens ekonomi är obefintlig.

Också kallas de för brevlådeföretag, eller postbox-företag. Dvs det finns inget riktigt kontor, bara en brevlåda.
Inom EU så sticker tex följande länder eller områden ut: Irland, Malta, Gibraltar, Jersey-öarna och tex Isle of Man.
Utom Europa så finns det tex Panama m fl, och favoritstället för stenrika kineser är tydligen Macao, som ligger nära Hongkong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in