Citat:
Ursprungligen postat av
Natalz2
Haha..ja, efter Carlsson och Eliasson var läget så illa att man, hör och häpna, tog in Mona för att försöka få ordning på ekonomin. Kanske inte den första personen jag skulle vända mig till i ett sånt läge. Men så fungerar ju inte min hjärna som en sosses heller, för dem var det säkert helt naturligt. Och så Rikard Wolff och Liza Marklund i styrelsen på det. Klart det blev succe
https://www.expressen.se/nyheter/s-topparna-gjorde-slut-pa-21-miljoner-kronor/
Herregud att de orkar ljuga..
Som om det hade varit resorna för stipendiaterna som hade slukat de 21miljonerna.
Citat:
Berzell säger även att insamlingen och resorna till stipendiaterna kostat mycket pengar och tar speciellt upp året 2013.
– En stipendietträff då det var tioårsminnet och man bjöd in alla stipendiater under de här åren som har gått till en träff och det blev ju rätt många.
Anna Lindh dog 2003. 3 år senare hade kapitalet sjunkit med 15,3milj.kr. Rimligtvis hade man då endast 3st stipendiater så skulle de ha slukat ca 5millar var för "resor och sånt".
Herregud Ingvar Carlsson må vara dement/lida av Alzheimers, men vi läsare är ju inte helt borta i huvudet.