2020-09-24, 19:06
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Haha..ja, efter Carlsson och Eliasson var läget så illa att man, hör och häpna, tog in Mona för att försöka få ordning på ekonomin. Kanske inte den första personen jag skulle vända mig till i ett sånt läge. Men så fungerar ju inte min hjärna som en sosses heller, för dem var det säkert helt naturligt. Och så Rikard Wolff och Liza Marklund i styrelsen på det. Klart det blev succe

https://www.expressen.se/nyheter/s-topparna-gjorde-slut-pa-21-miljoner-kronor/
Det finns mer. Skrivet av Cecilia Hagen. Delar av texten.
Det var nog ändå tur att hon inte blev statsminister

"Hon har förekommit ungefär överallt på sistone, Mona Sahlin, i tv:s morgonsoffor, hos Skavlan, i tidningarna. Och tidigt en morgon, någonstans mellan sömn och vaka, hör jag henne i P1:s söndagsintervju. Och, som vanligt i just hennes fall, handlar det om att glömma betala räkningar i tid och om att skriva under papper lite hipp som happ."

"Hon hade ett sommarprogram i år också, Mona. Även av det råkade jag bara höra korta brottstycken. Och plötsligt nämner hon, till min absoluta förvåning, mitt namn, säger att det sista hon hörde från Anna Lindh var ett sms med några tröstens ord efter en elak artikel om henne, skriven av just mig.
Till slut lyckas jag hitta den för länge sen bortglömda artikeln på nätet, den handlar om en EMU-debatt mellan henne och Gudrun Schyman.
”Det var en fröjd att lyssna till dem”, står det. ”för att de är sådana garvade fullblodsproffs och för att de är ena okuvliga fruntimmer.” Var det elakt?
Jag mejlar henne upprört hela texten och frågar om hon alls hade läst den när hon gnällde hos arma Anna Lindh. Hon svarar med att vänligt önska mig en trevlig sommar.
Liten slarva eller ej, det var nog tur ändå att hon aldrig blev statsminister.
"
https://www.expressen.se/kronikorer/cecilia-hagen/det-var-nog-anda-tur-att-hon-inte-blev-statsminister/
LITEN SLARVA?
Senast redigerad av Softis... 2020-09-24 kl. 19:28.
Citera
2020-09-24, 19:11
Medlem
pimlicopassports avatar

”I styrelsen sitter också två av Mona Sahlins närmaste vänner skådespelaren Rikard Wolff, 58, och författaren Liza Marklund, 53. Men ingen av dessa vill kommentera verksamheten.”

Lycka till med att få en kommentar från Rikard Wolff
Senast redigerad av pimlicopassport 2020-09-24 kl. 19:13. Anledning: Felciterat
Citera
2020-09-24, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Haha..ja, efter Carlsson och Eliasson var läget så illa att man, hör och häpna, tog in Mona för att försöka få ordning på ekonomin. Kanske inte den första personen jag skulle vända mig till i ett sånt läge. Men så fungerar ju inte min hjärna som en sosses heller, för dem var det säkert helt naturligt. Och så Rikard Wolff och Liza Marklund i styrelsen på det. Klart det blev succe

Herregud att de orkar ljuga..

Som om det hade varit resorna för stipendiaterna som hade slukat de 21miljonerna.

Citat:
Berzell säger även att insamlingen och resorna till stipendiaterna kostat mycket pengar och tar speciellt upp året 2013.
– En stipendietträff då det var tioårsminnet och man bjöd in alla stipendiater under de här åren som har gått till en träff och det blev ju rätt många.

Anna Lindh dog 2003. 3 år senare hade kapitalet sjunkit med 15,3milj.kr. Rimligtvis hade man då endast 3st stipendiater så skulle de ha slukat ca 5millar var för "resor och sånt".

Herregud Ingvar Carlsson må vara dement/lida av Alzheimers, men vi läsare är ju inte helt borta i huvudet.
Citera
2020-09-24, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Det finns mer.
Det var nog ändå tur att hon inte blev statsminister

"Hon har förekommit ungefär överallt på sistone, Mona Sahlin, i tv:s morgonsoffor, hos Skavlan, i tidningarna. Och tidigt en morgon, någonstans mellan sömn och vaka, hör jag henne i P1:s söndagsintervju. Och, som vanligt i just hennes fall, handlar det om att glömma betala räkningar i tid och om att skriva under papper lite hipp som happ."

"Hon hade ett sommarprogram i år också, Mona. Även av det råkade jag bara höra korta brottstycken. Och plötsligt nämner hon, till min absoluta förvåning, mitt namn, säger att det sista hon hörde från Anna Lindh var ett sms med några tröstens ord efter en elak artikel om henne, skriven av just mig.
Till slut lyckas jag hitta den för länge sen bortglömda artikeln på nätet, den handlar om en EMU-debatt mellan henne och Gudrun Schyman.
”Det var en fröjd att lyssna till dem”, står det. ”för att de är sådana garvade fullblodsproffs och för att de är ena okuvliga fruntimmer.” Var det elakt?
Jag mejlar henne upprört hela texten och frågar om hon alls hade läst den när hon gnällde hos arma Anna Lindh. Hon svarar med att vänligt önska mig en trevlig sommar.
Liten slarva eller ej, det var nog tur ändå att hon aldrig blev statsminister.
"
https://www.expressen.se/kronikorer/cecilia-hagen/det-var-nog-anda-tur-att-hon-inte-blev-statsminister/
LITEN SLARVA?

Hon och Gudrun - bara lite slarviga. Lägg därtill Liza Marklund - bara lite oärlig med sin "sanna historia" som delades ut i riksdagen.

Alla har de det gemensam att de har varit utsatta för "drevet". Naturligtvis helt "utan orsak".

Nej. Tyvärr skulle världen inte bli mer rättvis eller empatisk eller oegoistisk om ledarna var endast kvinnor. Det finns oärliga "lite slarviga" kvinnor - och sen finns det helt normala som betalar sina räkningar och talar sanning.

Att ge den här sortens damer utrymme i media är en skymf gentemot alla andra hårdarbetade normala kvinnor som inte tror sig få saker och ting gratis här i livet.
Citera
2020-09-24, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimlicopassport

”I styrelsen sitter också två av Mona Sahlins närmaste vänner skådespelaren Rikard Wolff, 58, och författaren Liza Marklund, 53. Men ingen av dessa vill kommentera verksamheten.”

Det mest bisarra i artikeln är att Mona skulle reda ut ekonomin. Man blir äcklad av att veta hur denna kvinna satt ensam och kunde försnilla miljoner. Hoppas hon hamnar i helvetet. Kanske därför Bosse krökade ner sig och satt och spelade med kapitalet i sin lägenhet. Mona själv såg till att få lite efterlängtad kuk och betalade glatt 3 miljoner. Någon journalist borde gräva i det här men det är nog ingen som vågar då dom får maffian på sig. Sossar är riktiga svin och gör allt för makten. Nu är pengarna slut och då sätter fanskapet igång och skriver en bok.
Senast redigerad av gurkelurkan 2020-09-24 kl. 19:29.
Citera
2020-09-24, 19:29
Medlem
Citat:

Rikard Wolff dog 17.11.2017. Artikeln skrevs 28.6.2016. Så visst skulle ha ha hunnit uttala sig i ärendet om han bara hade velat.

Men vem vill ställa upp och berätta hur man har supit och shoppat loss med en mördad människas minnesfondpengar?
Citera
2020-09-24, 19:32
Medlem
Citat:

Nu är Wolff död - men artikeln är från 2016.
Citera
2020-09-24, 19:46
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Det mest bisarra i artikeln är att Mona skulle reda ut ekonomin. Man blir äcklad av att veta hur denna kvinna satt ensam och kunde försnilla miljoner. Hoppas hon hamnar i helvetet. Kanske därför Bosse krökade ner sig och satt och spelade med kapitalet i sin lägenhet. Mona själv såg till att få lite efterlängtad kuk och betalade glatt 3 miljoner. Någon journalist borde gräva i det här men det är nog ingen som vågar då dom får maffian på sig. Sossar är riktiga svin och gör allt för makten. Nu är pengarna slut och då sätter fanskapet igång och skriver en bok.

Utan att kommentera det övriga i artikeln, så vill jag ändå fråga:

Menar du att maffian är kopplad till SAP? Jag trodde, kanske imin enfald, att maffian är mer kopplad till Jugoslaver, HA och kanske diverse ”klaner”.

Undrar bara.
Citera
2020-09-24, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Utan att kommentera det övriga i artikeln, så vill jag ändå fråga:

Menar du att maffian är kopplad till SAP? Jag trodde, kanske imin enfald, att maffian är mer kopplad till Jugoslaver, HA och kanske diverse ”klaner”.

Undrar bara.
Som jag skrev. Mona och sossarna är inga man litar på och dom kan mycket väl ha kontakter med maffian. Jag vet faktiskt inte men nåt skumt är det varför ingen vågar rota i frågan.
Citera
2020-09-24, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan

Sossarna nämnde "en varg för att vakta fåren", så att säga.

Den som historiskt sätt inte hade visat någon som helst talang för att hålla ordning på papper eller ekonomin - skulle reda ut härvan efter två tidigare bockar..

Herregud vad glad jag är att Maggan är finansminister och inte någon av det här gänget.
Citera
2020-09-24, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Mona förnekar bestämt att hon haft en kärleksrelation med Labbe. Jag har väldigt svårt att tro på det, i så fall måste hon ha haft en megacrush på honom. Vem lånar ut mångmiljonbelopp till en vän liksom? Hon verkar heller inte inse hur mycket han har utnyttjat henne.

Den här boken är väl mer eller mindre en given storsäljare som borde ge Mona miljoninkomster?

Han är ju snygg så kärringarna föll som furor. Givet.
Citera
2020-09-24, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Han är ju snygg så kärringarna föll som furor. Givet.

DET skulle ha varit helt i sin ordning. Men att använda sin position för att anställa honom till ett jobb han inte dög pga att det vattnades i munnen på dessa damer - var inte ok.

Var och en får sköta sitt sexliv utanför arbetets ramar.

Hade Mona endast betalat ut egen ficka till Labbe för att få sitt skulle jag inte sagt ett jota.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in