Citat:
Ursprungligen postat av
Minnimus
Ja, det er samme kamera, som ikke er der lenger. Hvorfor tror du han fokuserer på det da? Vil han bli sett? Hvis målet er å passere usett så ville han vel vendt seg vekk, ikke mot? Må anta at i denne operasjonen er det rekognosert grundig.
Et apropos, kan ha vært dette kameraet som filmet bilen i skogholtet ved gangveien. Den som kanskje rygget, men som jeg heller tror kjørte riktig vei med frontlysene avslått, og aldri aktiverte bremselysene. Det står også et annet kamera rettet samme vei noen meter lenger syd mot gangbroen mannen kom fra. Må ha vært et av disse.
Hvorfor han fokuserer på kamera tror jeg er fordi han ønsker ikke ha kamera rett i fjeset på nært hold.
Derfor passer han på å ha god avstand til kamera. Jeg synes det er naturlig. Kamera på lang avstand tar han kanskje ikke så nøye.
På den ruten er det ikke til å unngå noe kamera, men siden han tar omveier over de lange trappene og opp i boligfeltet på platået over Metro, som kan være hensiktsmessig for å unngå å gå mye i Kulturhusgata så slipper han mange av disse som kan filme på nært hold. Der er det mange. Han er tildekket og det er jo helt naturlig å tenke at denne personen ikke ønsker kamera rett i fjeset.
Som sagt så tror jeg det aktuelle kamera (som nå da er tatt bort) vinkler i en annen retning og da er det ikke risiko for han å se på det. Han ser det fra siden ettersom det ikke vinkler mot der han står. Kanskje vurderer han vinkelen ifht om han skal ta retur samme vei eller ikke, men velger en annen rute tilbake over motorveien. Heller ikke da går han i Kulturhusgata (som vil være naturlig valg mot ishallen). Jeg vet jo ikke om dette er riktig resonnement, men jeg mener det er logisk.
Tenker du om det evt er noen han kjenner som jobber i det huset som han ser etter?