2020-09-24, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är fredagen jag skriver om ovan... och att flickorna var borta den natten (förmodligen hos kompisar) och kanske skulle de (kompisarna) få följa med hem till SD och sova på lördagen.

Det jag i så fall inte begriper är varför SD utan att tveka svarar att flickorna var hos mormor och morfar första gången han får frågan om vart dom var på fredagen.
Min tanke: Vilka skulle möjligen kunna ljuga för hans skull om detta? Mormor och morfar SOA, men att det blev ett missförstånd i planen?
Om flickorna inte var hos vänner, så skulle föräldrarna till dessa antagligen inte ljuga om detta?

Aja... Knepigt att veta. Polisen vet nog med säkerhet vart dom var utifrån flickornas mobiler och utifrån vad de själva uppgett. Men den infon ligger väl i slasken? Kan man anta att just detta är "ointressant" för utredningen..?
Men klart att man blir nyfiken på vad som stämmer😊!
Frågade man SD, HD eller SOA om detta under rättegången? Kommer inte ihåg.
Citera
2020-09-24, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det verkar lite riskabelt att flytta mordvapnet från punkt X till bilen för vidare transport till Arlanda-trakten. Men om det gjorts rent (mha vattenspridare?) innan, så varför inte. Kan ju också vara i linje med SDs fäbless för att gå nära kanten, så att säga.
Har man väl fått mordvapnet till Arlanda så är det ju i princip omöjligt att hitta.

Hade mordvapnet månne mellanlagrats i skogen där HD gick och betedde sej skumt?

Ett alternativ som jag annars tänkt mej är att det helt enkelt bankats ner i jorden någonstans där det inte är för mycket berg eller ”pinnmo”. Eller ytligt längsmed en slänt/dikeskant. Och då tänker jag mej att det inte är alltför långt från BP.

Lite så har mina tankar gått då grannen tyckte HD betedde sig märkligt och att hon gömde sig bakom ett träd och sedan slank in på SD's tomt.
Citera
2020-09-24, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du menar, lät sig väl smaka av smörgåsbordet hon bjöd på?

Då borser du från att givet hennes sjukdom så var hon beroende av symbiosen med SD hon kunde skylla sitt raserade liv på. Precis på samma sätt hon posumt får "hjälp" med tråden. Att SD romantiserade LW med resa till Kilimanjaro (för att få knulla vidare) är alibit vilket urskuldar den 45 åriga nedgångna pastorns gränslösa elakheter.

Hon hade allt men gav fingret till sin tro äktenskap/familj samt moral och levde som en knarkare sista åren. Dom såriga relationerna var endast en kuliss i skådespelet om LWs bipolariter. Att hon blev mördad ändrar inte på detta särskilt med tanke på att det var anledningen till mordet.

Lenas oacceptabla gränslöshet var det någon som satte en definitiv gräns för.

LW har ingen i FUP angiven dokumenterad diagnos såvida det inte ligger i någon bilaga belagd med sekretess, eller rent av i slasken, eftersom det spelar ingen roll. Det finns inget förmildrande omständigheter att mörda någon, oavsett om det finns 100 (eller minst 17!) diagnoser.

PS. Man har inte bipolaritet i plural.
Citera
2020-09-24, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
LW har ingen i FUP angiven dokumenterad diagnos såvida det inte ligger i någon bilaga belagd med sekretess, eller rent av i slasken, eftersom det spelar ingen roll. Det finns inget förmildrande omständigheter att mörda någon, oavsett om det finns 100 (eller minst 17!) diagnoser.

Ja allt detta hat och alla dessa lögner snorisen nu spridit i två års tid måste vara något väldigt personligt. Porrpastor...

Nej Lena hade ingen känd sjukdom eller diagnos, benbrott är inget av ovanstående.
Citera
2020-09-24, 11:49
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Återbruket ligger inte längs vägen så det är inget han bara passerar, sökningen kan vara att kolla öppettider.
Nja riskabelt att lämna mordvapnet där, im man har span på sig eller någon känner igen en.
Jag har fått uppgifter om vart mordvapnet kan ligga, men det är svårt att söka efter det, även för mördaren själv
.

Vet polisen om det?
Citera
2020-09-24, 11:49
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Der spelar en avgörande roll för att förstå av vem och varför Lena mördades. Det ser ut som en tanke att knäppgökarna som gått i baklås på SD vägrar läsa dom delar som visar hur Lena hunsade sin omgivning.

Det går inte komma förbi att det hänger ihop med att upprätthålla feltanken att endast HD/SD hade exklusivtet för Lenas elakheter. Lena njöt citat: nu är jag elak hahaha" i antal av hennes relationer. Hade Åkl inte truntat vad hon lärt om objektivitetskrav så skulle ett flertal funnits med i FUP. Det är klart att ingenting får störa bilden av SD som stora stygga vargen.

Lenas bror Ola, hennes hämdgiriga guddotter HW, (som hoppa i säng med UW nu) och UW bekräftar att Lena utreddes för bipolaritet eftersom hon själv trodde hon var det..

Föreslår du hänger lite bättre så vi slipper tjata om allting också om sekretessade uppgifter.

Du får gärna utveckla att du på fullt allvar menar Lena var en genuint ondskefull person utan diagnos? Att hon skulle vara bundis med djävulen?.

Om du bryr dig att läsa om bipolaritet så ska du se att beskrivningen av Lena är så precis att man kan tro att den är skriven med Lena som utgångspunkt. Från dom sexuella utsvävningarna till hennes utbrändhet. Lena sov ca, 4/tim natt samtidigt som hon var maniskt aktiv med träning etc..

– Det är inte ovanligt till exempel att man får en förhöjd sexdrift, och inleder relationer. Har man ett förhållande är det inte ovanligt att man lever ett dubbelliv under den här perioden. Man blir gränslös, men ser inte själv att det är något konstigt med hur man beter sig. Så det kan vara svårt för omgivningen att förstå vad det är som händer.

Själv upplever man bara att man mår bra

Det är mycket svårt att själv veta och känna igen när man är i en manisk eller hypomanisk fas.

– Man känner ofta bara att man mår väldigt bra. Samtidigt upplever man att omgivningen är kritisk och ifrågasättande, och det kan kännas som om: ”Vill de inte att jag ska må bra?”. Som partner är det väldigt svårt att hänga med i de här humörsvängningarna. Och man kan bli kritiserad för att vara tråkig eller motarbetande. Som bipolär har man liten eller ingen sjukdomsinsikt när man är manisk eller hypomanisk. Därför är det lätt att hamna i konflikt med nära och kära, när de undrar vad man håller på med. Man vill ju bara fortsätta som man gör, eftersom man själv tycker att man mår så bra.

Efter manin kommer ångern

Det sliter enormt på kroppen att vara i en manisk eller hypomanisk fas; Hjärtat slår i en snabbare takt, man har ett konstant stresspåslag, ämnesomsättningen ökar och man har långvarig sömnbrist. Ju längre period man är i en manisk eller hypomanisk fas desto djupare och långvarigare depression ramlar man ofta ner i, efteråt.

https://www.mabra.com/psykologi/misstanker-du-att-du-ar-bipolar-har-ar-de-vanligaste-symtomen/
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-24 kl. 12:27.
Citera
2020-09-24, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vet polisen om det?

Det vet jag faktiskt inte.
Citera
2020-09-24, 12:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Der spelar en avgörande roll för att förstå av vem och varför Lena mördades. Det ser ut som en tanke att knäppgökarna som gått i baklås på SD vägrar läsa dom delar som visar hur Lena hunsade sin omgivning.

Det går inte komma förbi att det hänger ihop med att upprätthålla feltanken att endast HD/SD hade exklusivtet för Lenas elakheter. Lena njöt citat: nu är jag elak hahaha" i antal av hennes relationer. Hade Åkl inte truntat vad hon lärt om objektivitetskrav så skulle ett flertal funnits med i FUP. Det är klart att ingenting får störa bilden av SD som stora stygga vargen.

Lenas bror Ola, hennes hämdgiriga guddotter HW, (som hoppa i säng med UW nu) och UW bekräftar att Lena utreddes för bipolaritet eftersom hon själv trodde hon var det..

Föreslår du hänger lite bättre så vi slipper tjata om allting också om sekretessade uppgifter.

Du får gärna utveckla att du på fullt allvar menar Lena var en genuint ondskefull person utan diagnos? Att hon skulle vara bundis med djävulen?.

Om du bryr dig att läsa om bipolaritet så ska du se att beskrivningen av Lena är så precis att man kan tro att den är skriven med Lena som utgångspunkt. Från dom sexuella utsvävningarna till hennes utbrändhet. Lena sov ca, 4/tim natt samtidigt som hon var maniskt aktiv med träning etc..

– Det är inte ovanligt till exempel att man får en förhöjd sexdrift, och inleder relationer. Har man ett förhållande är det inte ovanligt att man lever ett dubbelliv under den här perioden. Man blir gränslös, men ser inte själv att det är något konstigt med hur man beter sig. Så det kan vara svårt för omgivningen att förstå vad det är som händer.

Det är mycket svårt att själv veta och känna igen när man är i en manisk eller hypomanisk fas.

– Man känner ofta bara att man mår väldigt bra. Samtidigt upplever man att omgivningen är kritisk och ifrågasättande, och det kan kännas som om: ”Vill de inte att jag ska må bra?”. Som partner är det väldigt svårt att hänga med i de här humörsvängningarna. Och man kan bli kritiserad för att vara tråkig eller motarbetande. Som bipolär har man liten eller ingen sjukdomsinsikt när man är manisk eller hypomanisk. Därför är det lätt att hamna i konflikt med nära och kära, när de undrar vad man håller på med. Man vill ju bara fortsätta som man gör, eftersom man själv tycker att man mår så bra.

Det sliter enormt på kroppen att vara i en manisk eller hypomanisk fas; Hjärtat slår i en snabbare takt, man har ett konstant stresspåslag, ämnesomsättningen ökar och man har långvarig sömnbrist. Ju längre period man är i en manisk eller hypomanisk fas desto djupare och långvarigare depression ramlar man ofta ner i, efteråt.

https://www.mabra.com/psykologi/misstanker-du-att-du-ar-bipolar-har-ar-de-vanligaste-symtomen/

Från Wikipedia (du gillar väl att hämta info därifrån?):

Mellan 1 och 3 procent av befolkningen drabbas av bipolär sjukdom.

Så vitt jag vet slås inte mellan 1 och 3 procent av befolkningen ihjäl.

Orka!
Citera
2020-09-24, 13:24
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som jag minns det var det SDs sperma på fläckar på den.
Jord/gräs vet jag inte på rak arm om de kollat.
SD har berättat att filten brukade användas vid sådana tillfällen när de hade sex ute. Minns inte om det finns något annat bevis på att de brukade ha den till det.

Bara en spekulation, som lika väl kan vara att den använts till något annat då den låg framme.

Tänkte bara att sexet kunde ha varit en förevändning för att få ut Lena. En slags avsked inför deras resor. Och en förklaring till varför Lena har spermafläckar på kjolen, men inte i slidan.

Det fanns dock inget blod på ”utflykts”filten (fritt ur minnet), vilket talar för att SDs uppgifter om blod-sex är rappakalja.

Edit: det kanske finns flera filtar i omlopp, men jag vill minnas att just Den Heta Filten var utan blod.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-09-24 kl. 13:32.
Citera
2020-09-24, 14:09
Medlem
Citat:

Det sliter enormt på kroppen att vara i en manisk eller hypomanisk fas; Hjärtat slår i en snabbare takt, man har ett konstant stresspåslag, ämnesomsättningen ökar och man har långvarig sömnbrist. Ju längre period man är i en manisk eller hypomanisk fas desto djupare och långvarigare depresramlar man ofta ner i, efteråt.

Jag vet mycket väl vad som kännetecknar bipolaritet, men det ankommer inte på lekmän att via veckotidningar diagnostisera folk.

Jag föreslår du hänger med lite bättre så vi slipper tjata om allting under LWs bälte dag efter dag och att du till exempel tänker igenom hur det kan vara möjligt INGEN annan än SDs DNA fanns på LW på mordplatsen och hur du då kan få det till att samtliga utom SD, i LWs krets är presumtiv GM.

Din maniska hatiska tapetsering i tråden förändrar inte det faktum att LW är brutalt mördad av någon som skulle besinnat sig och löst på ett annat än med mord att denne var trängd. SD var inmålad i ett hörn av "sina" två kvinnor, och han höll själv i penseln.
Senast redigerad av kusinvitamin65 2020-09-24 kl. 14:11.
Citera
2020-09-24, 15:00
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Jag vet mycket väl vad som kännetecknar bipolaritet, men det ankommer inte på lekmän att via veckotidningar diagnostisera folk.

Jag föreslår du hänger med lite bättre så vi slipper tjata om allting under LWs bälte dag efter dag och att du till exempel tänker igenom hur det kan vara möjligt INGEN annan än SDs DNA fanns på LW på mordplatsen och hur du då kan få det till att samtliga utom SD, i LWs krets är presumtiv GM.

Din maniska hatiska tapetsering i tråden förändrar inte det faktum att LW är brutalt mördad av någon som skulle besinnat sig och löst på ett annat än med mord att denne var trängd. SD var inmålad i ett hörn av "sina" två kvinnor, och han höll själv i penseln.

Ingen som följt detta och läst i FUP kan ha missat att endast SD:s DNA fanns på Lena's ring och kjol, att Lenas DNA fanns i SD:s skoplös och på hans tvättmaskin.
Det är sannolikt ingen slump att det saknas en ring på Lenas hand. Den togs av när SD såg att hen fått ett rivsår på benet? Ringen som är formad med en utstående detalj där hans blod kan ha synts tydligt medan ringen han missade att ta kan ha sett "ren" ut.
( Bildmix på försvunna ringen www.bildtagg.se/bild/uaxy8kayikqny9rc3rvsmfrb )

Det ruskiga i det här är att SD:s sperma fanns på LW:s kjol. Han kan ha gått igång av att mörda och det kan han uppleva som skamfyllt till skillnad mot det "befriande" mordet?
Citera
2020-09-24, 15:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Du är omdömeslös om du påstår att uppgifter (i fup) från dom som stod Lena närmast håller på under bältet på Lena -Ola, HW, UW. Kan det vara så att du vägrar läsa (i FUP) om Lenas galna upptåg och därför tror att uppgifterna är fabricerade? Ofta med Lenas egna ord?

Anklaga dom som anklagas bör istället för budbäraren som förmedlar det Åkl ansett relevant för mordet.

Att reflexmässigt avfärda avgörande fakta om varför Lena mördades är ett absolut måste för att inte störa det fanatiska skvallret som producerat mördaren SD vilken endast existerar mellan deras öron.

Tvätta utredningen/tråden från över två års hån & karraktärsmord på SD så finns ingenting som binder honom vid tiden eller BP eller mordet överhuvudtaget.

Tror inte samtliga nära stod emot LW. Men dom som försökte gav hon sig på med samma oförsonliga grymhet hon visade SD/HD.

Ett flertal män som Lena hade ihop det finns inte FUP.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-24 kl. 15:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in