2020-09-23, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Ta det lite lugnt! Jag förstår mycket väl det du skrev. Jag är INTE med i någon av konspirationerna i den här tråden, sedan länge har jag valt att bara följa och iaktta. Tyckte det varit lite lugnare en tid nu, utöver vissa som aldrig ger upp. Jag menar på allvar att det är intressant att vinkla på vilka andra presumtiva GM som skulle klarat att genomföra hela mordet utan spår. Utöver skriken och dna.

Samma här, och jag menar att svaret är ingen. Ingen förutom SD passar in.

Edit: HD passar också in, men för mig ingår hon i samma kalkyl.
Senast redigerad av Zymbal 2020-09-24 kl. 00:02.
Citera
2020-09-24, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Avsaknaden av spår tror jag beror på skyddskläder av någon typ, och att mordvapnet är en form av stång, armeringsjärn eller liknande, så att det inte behövts närkontakt. Jag tror också att LW överraskades och inkapaciterades redan av det första slaget, i så motto att hon bara kunde försöka skydda huvudet genom att hålla upp händerna (varvid frakturer i fingrarna uppstod) och inte förmådde försvara sej genom att attackera tillbaka.

Bilden av en knästående LW med sönderslagna fingrar i ett fåfängt försök att skydda sej tycker jag borde få vem som helst att inse det fasansfulla i brottet. Men vissa väljer istället att frossa i henne tillkortakommanden, och hittar där motiv till mordet.

Till exempel tas det upp vid upprepade tillfällen att hon är ”psyksjuk” (fast det inte alltid formuleras så milt) och därmed serverar hon motivet på ett silverfat.

Hur många finns det inte med diagnoser av olika slag? Ska de slås ihjäl för det? Är det inte först när de möter rätt (eller snarare fel) människa som de blir mördade?

Jag begriper inte ”logiken”!

Och detta mordvapen tror jag är gömt nånstans nära Arlanda.
Paret nyttjade aldrig deras hotellrum.
De sa att de sov i bilen.
Bilens GPS sattes i pausläge nattetid/tidig morgon.
Min gissning är att de var ute och gömde mordvapnet och andra bevis.

Edit: Alternativt slängdes det på återbruket. SD googlade på återbruket den helgen och han sa att han skulle dit och slänga grejer. På vägen till Arlanda sena kvällen, så passerar de återbruket enligt gps:en (från mitt eget minne).
Senast redigerad av uncommon-name 2020-09-24 kl. 09:13.
Citera
2020-09-24, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hittade (lite kort nu) i A 145, sid 71
Under tiden konverserar SD med felar, bl a AM (middagen) TJ (kontroll- jobbet om bassängen), J*ani och annat...Kan ha missat något. Det som HD hänsyftar till (gulligt av tjejerna) vet jag inte nu vad det handlar om. Måste gå bakåt isf i konversationerna. Kanske har de svarat ja, till förslaget att tälta på tomten?

SD till W*ilma: 2018-05-11 18:33:44 "Hoppisarna hälsade Nattis"
SD till T*hea: 2018-05-11 18:47:13 "Hoppisarna hälsade Nattis nyss"
SD till T*hea: 2018-05-11 18:47:27 "Majsy gillar mat"
SD till T*hea: 2018-05-11 18:47:35 "Och en av de Svarta med"
SD till T*hea: 2018-05-11 18:48:51 "Du T, jag gör mitt allra bästa, men det är i te hel säkert vi hinner sova vindskydd i morgon"
SD till T*hea: 2018-05-11 19:02:15 "Skulle det vara en alternativ an ni sover hos oss?"
HD till SD: 2018-05-11 19:07:35 "Gulligt av tjejerna"
HD till SD 2018-05-11 19:07:42 "Snäll pappa"
HD till SD: 2018-05-11 19:07:55 "Skönt an simma? "
T*hea till SD: 2018-05-11 19:19:45 "Mm" (Skickar en blocklist)
W*ilma till SD 2018-05-11 19:25:33 "Nattis❤"
SD till HD: 2018-05-11 20:21:30 ""
SD till HD: 2018-05-11 20:21:44 skickar en bild
HD till SD: 2018-05-11 20:52:21 "Pensionärskulor!"

Som jag uppfattar det verkar det som att flickorna varken är hos SD eller morföräldrarna. Låter mer som de är hos någon/några kompisar. SD till dottern: Skulle det vara en alternativ an ni sover hos oss (som ett alternativ till att sova i vindskydd). SD var också själv hos grannen och blev bjuden på mat... även om han inte kommer ihåg det i sitt förhör.

Skummade igenom förhör med SOA och HD:s syster på morgonen Aktbil 149

HD:s syster säger i förhör att hon inte tror att barnen var hos sina föräldrar den helgen, hon åkte med dessa till loppisen och då var redan flickorna på plats (vid loppisen).

-----------
Läste också ang vattenspridaren... (populär till och från i tråden) fortfarande i Aktbil 149

Både SOA och HD:s syster säger att de inte sett till någon vattenspridare hemma hos SD sedan han och HD för många år sedan fixade med gräsmattan.
SOA var i princip gårdskarl... han om någon borde veta/sett!

HD:s syster/man är också lite involverade i geo, dock inte på samma nivå som SD/HD (enl förhöret).
Systern säger också i förhöret att SD tillhör familjen så länge inget är bevisat (likt SOA), men hon säger också att hon sticker huvudet i sanden innan det är bevisat vem som är skyldig.
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-09-24 kl. 09:19.
Citera
2020-09-24, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name

Edit: Alternativt slängdes det på återbruket. SD googlade på återbruket den helgen och han sa att han skulle dit och slänga grejer. På vägen till Arlanda sena kvällen, så passerar de återbruket enligt gps:en (från mitt eget minne).

Återbruket ligger inte längs vägen så det är inget han bara passerar, sökningen kan vara att kolla öppettider.
Nja riskabelt att lämna mordvapnet där, im man har span på sig eller någon känner igen en.
Jag har fått uppgifter om vart mordvapnet kan ligga, men det är svårt att söka efter det, även för mördaren själv.
Citera
2020-09-24, 09:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Lena borde tänkt så här: Eftersom SD inte infriade löften. Eftersom han inte själv valde att offentligt visa och lyfta henne i ljuset, så var han inte Heller värd henne. Om hon tänkt i banor som att hon var Värdefull och med människovärde, då hade hon haft enklare att lämna stolt. En partner oavsett kön som behandlar den andre illa, som inte vill visa sin kärlek och uppskattning offentligt.Det är ju ingen partner att ha. Hade hon tänkt så då hade hon insett att hon innerst inne var för fin för honom. Glömma och gå vidare i livett. Detta resonemang gäller ju alla de partners hon hade som utnyttjade henne.

Du menar, lät sig väl smaka av smörgåsbordet hon bjöd på?

Då borser du från att givet hennes sjukdom så var hon beroende av symbiosen med SD hon kunde skylla sitt raserade liv på. Precis på samma sätt hon posumt får "hjälp" med tråden. Att SD romantiserade LW med resa till Kilimanjaro (för att få knulla vidare) är alibit vilket urskuldar den 45 åriga nedgångna pastorns gränslösa elakheter.

Hon hade allt men gav fingret till sin tro äktenskap/familj samt moral och levde som en knarkare sista åren. Dom såriga relationerna var endast en kuliss i skådespelet om LWs bipolariter. Att hon blev mördad ändrar inte på detta särskilt med tanke på att det var anledningen till mordet.

Lenas oacceptabla gränslöshet var det någon som satte en definitiv gräns för.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-24 kl. 09:54.
Citera
2020-09-24, 09:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du menar, lät sig väl smaka av smörgåsbordet hon bjöd på?

Då borser du från att givet hennes sjukdom så var hon beroende av symbiosen med SD hon kunde skylla sitt raserade liv på. Precis på samma sätt hon posumt får "hjälp" med tråden. Att SD romantiserade LW med resa till Kilimanjaro (för att få knulla vidare) är alibit vilket urskuldar den 45 åriga nedgångna porr-pastorns gränslösa elakheter.

Hon hade allt men gav fingret till sin tro äktenskap/familj samt moral och levde som en knarkare sista åren. Dom såriga relationerna var endast en kuliss i skådespelet om LWs bipolariter. Att hon blev mördad ändrar inte på detta särskilt med tanke på att det var anledningen till mordet.

Lenas oacceptabla gränslöshet var det någon som satte en definitiv gräns för.

Så du vet anledningen till mordet?
Intressant!
Citera
2020-09-24, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Återbruket ligger inte längs vägen så det är inget han bara passerar, sökningen kan vara att kolla öppettider.
Nja riskabelt att lämna mordvapnet där, im man har span på sig eller någon känner igen en.
Jag har fått uppgifter om vart mordvapnet kan ligga, men det är svårt att söka efter det, även för mördaren själv.

Nej, det var ju lite det jag reagerade på när jag läste FUP. Att deras gps i bilen registrerade en tur förbi ett återbruk när de skulle åka till Arlanda mitt i natten. Sen om det är speciellt troligt att mordvapnet (alldagligt, intetsägande, rentvättat och klart?) slängdes där i nån kontainer för metaller eller dyl... ja...😊

Jag har tidigare haft tanken på svartån eller nåt annat vatten i närliggande naturreservat.

Ja du.. Nål i en höstack🤷‍♀️..
Citera
2020-09-24, 09:56
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Så du vet anledningen till mordet?
Intressant!
Japp, övertygad att den ondska hon odlade var det som fick proppen att gå hos mödraren.

Lenas facebook messenger till Hanna.
Vi hade sex i samband med FTF alldeles nyligen, I er bil, I skuffen, fällda säten. Och ja, vi har haft det även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet. Vid Svartån, på båda jobben, i naturen, vid cachar, vartsomhelst. Jag var med honom och kollade på stort badkar på Bauhaus. "Du får komma och bada i det med mig". Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-24 kl. 10:07.
Citera
2020-09-24, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Som jag uppfattar det verkar det som att flickorna varken är hos SD eller morföräldrarna. Låter mer som de är hos någon/några kompisar. SD till dottern: Skulle det vara en alternativ an ni sover hos oss (som ett alternativ till att sova i vindskydd). SD var också själv hos grannen och blev bjuden på mat... även om han inte kommer ihåg det i sitt förhör.

Skummade igenom förhör med SOA och HD:s syster på morgonen Aktbil 149

HD:s syster säger i förhör att hon inte tror att barnen var hos sina föräldrar den helgen, hon åkte med dessa till loppisen och då var redan flickorna på plats (vid loppisen).

-----------
Läste också ang vattenspridaren... (populär till och från i tråden) fortfarande i Aktbil 149

Både SOA och HD:s syster säger att de inte sett till någon vattenspridare hemma hos SD sedan han och HD för många år sedan fixade med gräsmattan.
SOA var i princip gårdskarl... han om någon borde veta/sett!

HD:s syster/man är också lite involverade i geo, dock inte på samma nivå som SD/HD (enl förhöret).
Systern säger också i förhöret att SD tillhör familjen så länge inget är bevisat (likt SOA), men hon säger också att hon sticker huvudet i sanden innan det är bevisat vem som är skyldig.

Vindskyddshistorian skulle äga rum på lördagen. SD åt tacosgratäng hos An*dreas på fredagen efter att han varit och trängts i simbanan på gustavsvik.
An*dreas antog att flickorna var hos HD.
Jag tycker det är nåt fuffens med detta. OM flickorna var hos kompisar, VARFÖR skulle SD ljuga om det??
Senast redigerad av uncommon-name 2020-09-24 kl. 10:02.
Citera
2020-09-24, 10:03
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Det verkar lite riskabelt att flytta mordvapnet från punkt X till bilen för vidare transport till Arlanda-trakten. Men om det gjorts rent (mha vattenspridare?) innan, så varför inte. Kan ju också vara i linje med SDs fäbless för att gå nära kanten, så att säga.
Har man väl fått mordvapnet till Arlanda så är det ju i princip omöjligt att hitta.

Hade mordvapnet månne mellanlagrats i skogen där HD gick och betedde sej skumt?

Ett alternativ som jag annars tänkt mej är att det helt enkelt bankats ner i jorden någonstans där det inte är för mycket berg eller ”pinnmo”. Eller ytligt längsmed en slänt/dikeskant. Och då tänker jag mej att det inte är alltför långt från BP.
Citera
2020-09-24, 10:04
Medlem
Citat:
Vindskyddshistorian skulle äga rum på lördagen. SD åt tacosgratäng hos An*dreas på fredagen efter att han varit och trängts i simbanan på gustavsvik.
An*dreas antog att flickorna var hos HD.

Det är fredagen jag skriver om ovan... och att flickorna var borta den natten (förmodligen hos kompisar) och kanske skulle de (kompisarna) få följa med hem till SD och sova på lördagen.
Citera
2020-09-24, 10:06
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Japp, övertygad att den ondska hon odlade var det som fick proppen att gå hos mödraren.

Vet du då också vem som är mördaren?
Eller är det omöjligt att välja, för att det finns alltför många kandidater?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in