2020-09-24, 14:32
Medlem
Då var det stängt även för Norge!

FINLAND GJØR NORGE RØDT
Finland innfører karantene ved reiser til Norge som gjelder fra 28. september.

Finland skjerpet reisebestemmelsene for en rekke land i dag. Karantene gjelder ikke for reisende i grenseområder i nord, og heller ikke for arbeidsreiser, skriver regjeringen.

Märkligt med detta föredöme enligt ett gäng här
Citera
2020-09-24, 14:33
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Tegnell just nu:

Familjekarantän verka ha stor effekt på spridningen.

Synd att detta inte infördes mycket mycket tidigare i Sverige.🤷🏼‍♀️

Bättre sent än aldrig.
Citera
2020-09-24, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Helt enig.
Hvis jeres stigning fortsætter, forventer jeg en anbefaling mod unødvendige rejser til Sverige i næste uge.

Lille vän!

Skåne har långt långt kvar till era siffror.

Tycker din attityd börja bli lite tråkig!
Citera
Avslutad
Oj vad många utländska journalister som drar i Tegnell idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
IHME är inne på ditt spår i sin prognos, dock kan smittan tryckas ner ordentligt med lämpliga åtgärder som munskydd-påbud, enligt prognosen. För detta behövs ledarskap och engagemang bland befolkningen.

SWEDEN:
https://covid19.healthdata.org/sweden?view=infections-testing&tab=trend&test=infections

Det gick bra med smittspridningen i Spanien där man hade munskydd har jag läst mig till.... Eller? Munskydd i kollektivtrafik kan vara bra, allt annat är onödigt.
Citera
2020-09-24, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det är faktiskt ni som är Europas paria. Gå och städa ert eget hem innan ni gör anmärkningar på någon annan. Tack och hej, smällfete dansk.

Hvis vi kun testede 10000 pr dag, ikke lukkede nogen ind på IVA og først meldte dødsfald en måned senere, ville alt se normalt ud.
Fin Projektion.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/danskerne-er-de-mindst-overvaegtige-i-eu
Senast redigerad av Tveskaeg 2020-09-24 kl. 15:15.
Citera
2020-09-24, 14:38
Medlem
Detta är ett jävligt förrädiskt virus.
Citera
2020-09-24, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Lille vän!

Skåne har långt långt kvar till era siffror.

Tycker din attityd börja bli lite tråkig!

Jeg er helt enig i at i skal lukke broen. Vi kan ikke forhindre danskere i at rejse ud.
Citera
2020-09-24, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
IHME är inne på ditt spår i sin prognos, dock kan smittan tryckas ner ordentligt med lämpliga åtgärder som munskydd-påbud, enligt prognosen. För detta behövs ledarskap och engagemang bland befolkningen.

SWEDEN:
https://covid19.healthdata.org/sweden?view=infections-testing&tab=trend&test=infections

Längtar faktiskt lite till ett eventuellt "munskydds-påbud" och när töntar som du kommer och försöker tvinga på mig munblöja. Blir skoj.
Citera
2020-09-24, 14:43
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Då var det stängt även för Norge!

FINLAND GJØR NORGE RØDT
Finland innfører karantene ved reiser til Norge som gjelder fra 28. september.

Finland skjerpet reisebestemmelsene for en rekke land i dag. Karantene gjelder ikke for reisende i grenseområder i nord, og heller ikke for arbeidsreiser, skriver regjeringen.

Märkligt med detta föredöme enligt ett gäng här

Dom har väl inte stängt utan infört karantän-påbud för resenärer, vilket är en lämplig åtgärd för resenärer från högriskområden. Är det verkligen nödvändigt med nöjesresor till en högriskregion i ett annat land under en pandemi?
Citera
2020-09-24, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag har under lång tid sagt att det kommer att dra iväg i oktober-november, vi får se vad som händer men jag skulle bli mycket angenämt överraskad om så inte sker.
Jag tror du har rätt, jag gissade också att det skulle börja öka nu, i början av oktober
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2020-09-24, 14:48
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
EDIT: Och nu såg jag detta, blir bara trött:https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mB6dBE/andra-vag-kan-vara-pa-vag-mot-sverige

Smittan ökar i Europa, det har den gjort mer än en månad. Men står ingenting om att dödligheten är en bråkdel av vad det var i våras, ändå säger professorn att det kan bli värre än i våras. Absolut ingenting tyder på det.Och, "vi har klimatet emot oss".

Professor Niklas Arnberg menar att vintern kan gynna viruset:
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas Arnberg
– Vi går mot vinter och klimatet är emot oss, det kommer att bli viktigare än någonsin att hjälpas åt, säger professorn Niklas Arnberg.

Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Kan någon vänlig skäl berätta för proferssor Arnberg att den värst drabbade kontinenten är sydamerika?

Viruset har härjat i Sydamerika, samtidigt som Europa har haft sommar. Även Sydafrika har drabbats, samtidigt som Sydamerika.

Leder det till några tankar? Att Sydamerika och Sydafrika har drabbats just samtidigt som Europa har haft sommar?

Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Der er en verden til forskel på "Danskere har med stor sandsynlighed bragt coronasmitte videre til blandt andet Island, Sverige og Letland."
og "- Vi kan se, at den type mutation, som er meget udbredt i Danmark, dukker op i Island, Sverige og Letland. Så det er nærliggende, at mutationen opstod i Danmark og siden spredte sig, siger han."

Og:
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Och du har missat att den stora samhällsspridning av Corona i Sverige KOM JUST FRÅN DANMARK?

Dvs. den mutation av viruset som vart dominerat i Sverige kom via Danmark.

Herregud vilka syltriggar till "Svenskar" det finns här; Alla andra länder gör allt rätt, jag och Sverige gör allt fel, jag och Sverige är inte kapabla till någonting *buhuuu*

Jag ställer mig bakom skribenten "Tveskaeg".

"trumpetfanfar" uttrycker sig på ett sätt som indikerar ett önskemål att skapa konflikt mellan svenskar och danskar. Jag tror att "trumpetfanfar" står på dom muslimska kolonisatörernas sida, och vill provocera fram osämja mellan olika delar av Europas ursprungsbefolkning.

Citat:
Men är du seriös eller? "Sverige infekterar Danmark"????

Menar du på fullaste allvar att det är SVERIGES FEL att Danmark har en ökad trend av smitta nu? Av ett virus som finns i varenda hörn av denna planet, ett virus som började i Kina?

Du antydde att du önskade att Sverige skulle sprida smitta till Danmark.

Citat:
Ni är ju helt makalösa alltså, det otroliga självhat ni besitter är ju skadligt. Jag antar att det även är Sveriges fel att Titanic sjönk? att Tsunamin i Thailand skedde? Att 9/11 inträffade?

patetiskt, är det såhär ni lever era liv? Tar på er allt som går fel oavsett vad och ursäktar er vart ni än kommer?

Jag känner inget självhat. Jag känner inte heller något hat mot danskarna. Därför protesterar jag mot dom skribenter som häcklar Danmark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in