Citat:
Ursprungligen postat av
jenlov
EDIT: Och nu såg jag detta, blir bara trött:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mB6dBE/andra-vag-kan-vara-pa-vag-mot-sverige
Smittan ökar i Europa, det har den gjort mer än en månad. Men står ingenting om att dödligheten är en bråkdel av vad det var i våras, ändå säger professorn att det kan bli värre än i våras. Absolut ingenting tyder på det.Och, "vi har klimatet emot oss".
Professor Niklas Arnberg menar att vintern kan gynna viruset:
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas Arnberg
– Vi går mot vinter och klimatet är emot oss, det kommer att bli viktigare än någonsin att hjälpas åt, säger professorn Niklas Arnberg.
Citat:
Ursprungligen postat av
jenlov
Kan någon vänlig skäl berätta för proferssor Arnberg att den värst drabbade kontinenten är sydamerika?
Viruset har härjat i Sydamerika, samtidigt som Europa har haft sommar. Även Sydafrika har drabbats, samtidigt som Sydamerika.
Leder det till några tankar? Att Sydamerika och Sydafrika har drabbats just samtidigt som Europa har haft sommar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Tveskaeg
Der er en verden til forskel på "Danskere har med stor sandsynlighed bragt coronasmitte videre til blandt andet Island, Sverige og Letland."
og "- Vi kan se, at den type mutation, som er meget udbredt i Danmark, dukker op i Island, Sverige og Letland. Så det er nærliggende, at mutationen opstod i Danmark og siden spredte sig, siger han."
Og:
Citat:
Ursprungligen postat av
trumpetfanfar
Och du har missat att den stora samhällsspridning av Corona i Sverige KOM JUST FRÅN DANMARK?
Dvs. den mutation av viruset som vart dominerat i Sverige kom via Danmark.
Herregud vilka syltriggar till "Svenskar" det finns här; Alla andra länder gör allt rätt, jag och Sverige gör allt fel, jag och Sverige är inte kapabla till någonting *buhuuu*
Jag ställer mig bakom skribenten "Tveskaeg".
"trumpetfanfar" uttrycker sig på ett sätt som indikerar ett önskemål att skapa konflikt mellan svenskar och danskar. Jag tror att "trumpetfanfar" står på dom muslimska kolonisatörernas sida, och vill provocera fram osämja mellan olika delar av Europas ursprungsbefolkning.
Citat:
Ursprungligen postat av
trumpetfanfar
Men är du seriös eller? "Sverige infekterar Danmark"????
Menar du på fullaste allvar att det är SVERIGES FEL att Danmark har en ökad trend av smitta nu? Av ett virus som finns i varenda hörn av denna planet, ett virus som började i Kina?
Du antydde att du önskade att Sverige skulle sprida smitta till Danmark.
Citat:
Ursprungligen postat av
trumpetfanfar
Ni är ju helt makalösa alltså, det otroliga självhat ni besitter är ju skadligt. Jag antar att det även är Sveriges fel att Titanic sjönk? att Tsunamin i Thailand skedde? Att 9/11 inträffade?
patetiskt, är det såhär ni lever era liv? Tar på er allt som går fel oavsett vad och ursäktar er vart ni än kommer?
Jag känner inget självhat. Jag känner inte heller något hat mot danskarna. Därför protesterar jag mot dom skribenter som häcklar Danmark.