2020-09-24, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Har värre divalater än man kan tro. När hon var aktiv höll hon sig helt till sina livvakter, som liksom blev en mur runt henne.

Konstigt att en feminist inte kan ha kvinnliga livvakter..
Citera
2020-09-24, 12:03
Medlem
Jag tror att livvakten blåst henne och att hans fru var med på noterna. En av orsakerna att stackas Mona är så nedbruten och deppig. Frågan är vilket som knäckte henne mest? Att förlora älskaren, pengarna eller makten? Jag har alltid undrat varför Mona haft samma frisyr i 40 år? Dessa polisonger är outhärdliga att se och hela människan är spetsig i sin utformning. Spretig frisyr, näsa och ett hånfullt leende ständigt där ögonen är som smala springor. Stackars Bosse om han fortfarande tvingas ha denna slarvmaja i sin sfär.
Citera
2020-09-24, 12:05
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon kanske vill ha livvakterna som skydd mot ett eventuellt angrepp.
Citera
2020-09-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Intervjun med Ekdal i SvT Forum igår ägde rum i riksdagshuset och Mona hade grön
tröja (med öppen hals) ...

Fullständigt värdelös intervju av Niklas vars enda syfte med intervjun var att "balansera" dvs. prata om allt gott Mona har gjort under sina årtionden i politiken, hennes glöd för orättvisor och engagemang för utsatta grupper: homosexuella, invandrare och kvinnor.

Mona vigde ju Niklas kusin Lennart Ekdal så dessa tre är kompisar även privat. Vad kan man då förvänta sig? Inte direkt "granskande journalistik"..

Blir dock lite fel att hylla en som under årtionden har ljugit folket mitt i nyllet och låtsats att hon inte "förstår" skillnaden mellan "mitt och ditt".

Om hon ändå hade "tagit fel" på kontokortet (och på något mirakulöst sätt ändå använt rätt PIN-kod), men hon sa ju själv under Toblerone-härvan att hon "tog" lite förskott och såg inget konstigt med det.

Att hon sen skrev "fel" dvs. icke sanningsenliga intyg tycks hon också se som en skitsak.

Och som slutknorr påstår Mona att hon "alltid gör rätt för sig". Fast hon glömmer att tillägga att dock först att hon TVINGAS till det mha tvångsåtgärder som Kronofogden och utmätningen.

Annars skulle hon ha struntat fullständigt i att betala skatter och andra skulder hon har samlat på sig.
Citera
2020-09-24, 12:09
Medlem
Citat:
Eller en heltäckande islamist? Men jag tror det var vad som fanns innanför kalsongerna som avgjorde.
Citera
2020-09-24, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Hon kanske vill ha livvakterna som skydd mot ett eventuellt angrepp.

Om nu Khadaffi klarade sig med kvinnliga livvakter skulle man kunna tro att även Mona gjorde det.

Citat:
Muammar Khadaffi går inte ett steg utan sin specialstyrka av 40 hårdföra kvinnliga livvakter. Att styrkan - som kallas "Amazon-gardet" - enbart består av kvinnor förklaras av att "de inte blir lika distraherade som män.
Citera
2020-09-24, 12:16
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Om nu Khadaffi klarade sig med kvinnliga livvakter skulle man kunna tro att även Mona gjorde det.
Och även han använde väl dem som sexobjekt om jag inte minns fel. Många likheter här, tydligen.
Citera
2020-09-24, 12:17
Medlem
Citat:
Labbe är gift med samma dam och bor i Huddinge. Mona är ju "lyckligt gift" sen 40 år tillbaka.

Poa Hellqvist:s (f.d.Collins) äktenskap däremot tog slut.

Den där chilenaren. Hur kunde han bli polis? Inkvoterad antar jag. Och sen livvakt för rikets högst klassade makthavare. Mycket ansvarsfullt uppdrag. Men här blev han verkligen inkvoterad .

Ingen rasism här inte. En typ som denne labbe med alla ruttna machoideal paketerade med "här kommer jag" och fläskkotlettsslimmat hår, glidarbil, flådig bostadrätts med havsutsikt i statusområde...
Han var ju inte värd det. Han hade inte arbetat sig upp till det.

En störd kvinna råkar korsa hans väg och chilenarens lycka är gjord, trodde han. Han sket väl i Mona Sahlin. Hon var hans språngbräda.
(Han fortsatte sitt skumraskeri genom att muta eller korrumpera ihop en anställning han inte var kvalificerad för med en mutkolv i ett bostadsbolag efter good by-Mona)

Kunde inte den chilenske flyktingen nöja sig med att få vara i Sverige och här ha sina möjligheter att ärligt komma fram? Nej, nej låg inte i hans gener.
Nu hoppas jag att han inte kan jobba som polis. Såna poliser skall inte Sverige ha.

Men kanske bäst för samhället att han får fortsätta som polis för då blir hans möjligheter till brottslig verksamhet mindre. Något chilenaren i olika former annars ger sig på.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-09-24 kl. 12:24.
Citera
2020-09-24, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag tror att livvakten blåst henne och att hans fru var med på noterna. En av orsakerna att stackas Mona är så nedbruten och deppig. Frågan är vilket som knäckte henne mest? Att förlora älskaren, pengarna eller makten? Jag har alltid undrat varför Mona haft samma frisyr i 40 år? Dessa polisonger är outhärdliga att se och hela människan är spetsig i sin utformning. Spretig frisyr, näsa och ett hånfullt leende ständigt där ögonen är som smala springor. Stackars Bosse om han fortfarande tvingas ha denna slarvmaja i sin sfär.

Ja, något sånt. Han förklarade att Mona var betuttad i honom, men att han var ute efter ekonomiska och karriärmässiga fördelar som skulle gynna dem båda. Om han sen var även tvungen att ligga med henne för att övertyga henne, var en liten petitess i sammanhanget. Hjärtat var ju fortfarande kvar hos frugan.

Sen kom nästa kärlekskranka dam: Poa Hellqvist, som också riskerade sin egen anställning pga Labbe. Labbe fick ett par millar för det året han jobbade på Lidingö som vaktmästare och Poa 2,3 millar för att hon fick sluta. Alla var nöjda. Poa kanske lite missnöjd, eftersom Labbe fortfarande föredrar frugan gentemot henne - men sånt är livet.
Citera
2020-09-24, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Och även han använde väl dem som sexobjekt om jag inte minns fel. Många likheter här, tydligen.

Nej, de rekryterade sällskapsdamer åt sin chef.
Citera
2020-09-24, 12:21
Medlem
innocentblues avatar
Citat:
Labbe är gift med samma dam och bor i Huddinge. Mona är ju "lyckligt gift" sen 40 år tillbaka. Poa Hellqvist:s (f.d.Collins) äktenskap däremot tog slut.

Hade hon också en affär med livvakten?
Citera
2020-09-24, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Den där chilenaren. Hur kunde han bli polis? Inkvoterad antar jag. Och sen livvakt för rikets högst klassade makthavare. Mycket ansvarsfullt uppdrag. Men här blev han verkligen inkvoterad .

Ingen rasism här inte. En typ som denne labbe med alla ruttna machoideal paketerade med "här kommer jag" och fläskkotlettsslimmat hår, glidarbil, flådig bostadrätts med havsutsikt i statusområde...
Han var ju inte värd det. Han hade inte arbetat sig upp till det.

En störd kvinna råkar korsa hans väg och chilenarens lycka är gjord, trodde han. Han sket väl i Mona Sahlin. Hon var hans språngbräda.
(Han fortsatte sitt skumraskeri genom att muta eller korrumpera ihop en anställning han inte var kvalificerad för med en mutkolv i ett bostadsbolag efter good by-Mona)

Kunde inte den chilenske flyktingen nöja sig med att få vara i Sverige och här ha sina möjligheter att ärligt komma fram? Nej, nej låg inte i hans gener.
Nu hoppas jag att han inte kan jobba som polis. Såna poliser skall inte Sverige ha.

Han måste ha sagt upp sig inför konsultuppdraget på Lidingö. Det stod i alla fall i hans jobbansökan att han "efter 15år som polis vill prova på något helt annat".

Han hade ingen som helst erfarenhet av fastighetsförvaltning, men hade "snickrat hemma lite" - och det ansågs vara så meriterande att han fick jobbet officiellt dagen efter att annonsen togs bort från nätet.

Inofficiellt fick han ju jobbet redan dagen innan annonsen sattes upp på nätet, eftersom vd:n Bjarni Gudmundsson lovade honom det. Dock ska man komma ihåg att det var förvaltningschefen Poa Hellqvist som utövade påtryckningar på vd:n.

Så det är inte bara en störd kvinna - utan åtminstone två stycken som har korsat hans väg och hjälpt honom till stora inkomster och en karriär han inte har kvalifikationer till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in