Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Labbe är gift med samma dam och bor i Huddinge. Mona är ju "lyckligt gift" sen 40 år tillbaka.
Poa Hellqvist:s (f.d.Collins) äktenskap däremot tog slut.
Den där chilenaren. Hur kunde han bli polis? Inkvoterad antar jag. Och sen livvakt för rikets högst klassade makthavare. Mycket ansvarsfullt uppdrag. Men här blev han verkligen inkvoterad

.
Ingen rasism här inte. En typ som denne labbe med alla ruttna machoideal paketerade med "här kommer jag" och fläskkotlettsslimmat hår, glidarbil, flådig bostadrätts med havsutsikt i statusområde...
Han var ju inte värd det.
Han hade inte arbetat sig upp till det.
En störd kvinna råkar korsa hans väg och chilenarens lycka är gjord, trodde han. Han sket väl i Mona Sahlin. Hon var hans språngbräda.
(Han fortsatte sitt skumraskeri genom att muta eller korrumpera ihop en anställning han inte var kvalificerad för med en mutkolv i ett bostadsbolag efter good by-Mona)
Kunde inte den chilenske flyktingen nöja sig med att få vara i Sverige och här ha sina möjligheter att ärligt komma fram? Nej, nej låg inte i hans gener.
Nu hoppas jag att han inte kan jobba som polis. Såna poliser skall inte Sverige ha.
Men kanske bäst för samhället att han får fortsätta som polis för då blir hans möjligheter till brottslig verksamhet mindre. Något chilenaren i olika former annars ger sig på.