2020-09-24, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osaklig
Säg mig, vad är skillnaden på att skrika av smärta och skrika under en orgasm
Hårfin?
Citat:
livet kan inte inses på ett intellektuellt plan förrän man vågar släppa taget.
Jag hörde Neger-Neil förklara för Kate Perry
att ju mer vårt vetande växer desto större blir också vår kontaktyta mot det vi inte vet.

Borde det inte då också vara så
att ju mer ens snuskighet växer desto större blir också ens kontaktyta mot det anständiga?
Citera
2020-09-24, 06:46
Medlem
Citat:
han inte kan hantera sin egen känslomässiga instabilitet. ....Han ser farlig ut Jordan. Hans kroppsspråk vittnar om någon slags rädsla för att förgöras. Han är ett lejon i en bur.
Från andra sidan rinken, från läktaren på andra sidan :
Det är precis det han kan.
Han gråter ibland också.
Låt oss säga att hantera ligger väldigt nära kontrollera.
Två förhållningssätt :
1. Undertrycka. Jag har mina känslor under kontroll = de är i säkert förvar utanför synfältet
2. Uttrycka. Jag har kontroll över mina känslor = jag uttrycker dem utan att gå av rälsen

De allra flesta (intellektuella) är emotionellt statiska.
De har 1 läge som de befinner sig i hela tiden.
Citat:
Men han är inkomplett. Och jag tror han behöver höra det oftare från folk som kan argumentera.
Det är precis det han vill.
- Find my blind spot. Point it out to me. Point it bloody well out.
Citera
2020-09-24, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skriver
Hårfin?Jag hörde Neger-Neil förklara för Kate Perry
att ju mer vårt vetande växer desto större blir också vår kontaktyta mot det vi inte vet.

Borde det inte då också vara så
att ju mer ens snuskighet växer desto större blir också ens kontaktyta mot det anständiga?
Ja. Det låter rimligt. När en viss kontaktyta snuddas vid så kan man inse att oanständigheter hela tiden varit en illusion, en nödvändig illusion för vidare utveckling.

Så min kritik mot Jordan behöver inte nödvändigtvis betyda att jag ställer mig emot det han säger annat än i syfte att marknadsföra något ännu godare, vilket är mig själv.

Jag är en biologisk varelse som vill sprida min säd så långt det går om möjligt. Säden behöver då inte vara sperma nödvändigtvis. Det kan vara idéer.

I denna biologiska krigsföring så krävs manipulation. Vilket kan vara att man mer eller mindre spelar dummare än vad man är för att blotta andras relativa okunskap på ett sätt som drar uppmärksamhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Skriver
Från andra sidan rinken, från läktaren på andra sidan :
Det är precis det han kan.
Han gråter ibland också.
Låt oss säga att hantera ligger väldigt nära kontrollera.
Två förhållningssätt :
1. Undertrycka. Jag har mina känslor under kontroll = de är i säkert förvar utanför synfältet
2. Uttrycka. Jag har kontroll över mina känslor = jag uttrycker dem utan att gå av rälsen

De allra flesta (intellektuella) är emotionellt statiska.
De har 1 läge som de befinner sig i hela tiden.Det är precis det han vill.
- Find my blind spot. Point it out to me. Point it bloody well out.
Du understryker att Jordan måste ha någon slags kontroll och det kan jag inte argumentera emot.

Jag skulle dock påstå att en statisk man aldrig hade begått misstag.

Det är bra att du påminner mig om vad Jordan faktiskt sagt. Jag hoppas han kommer tillbaka till rampljuset.
Citera
2020-09-24, 11:05
Medlem
Citat:
Det är bra att du påminner mig om vad Jordan faktiskt sagt.
Nej, det där var ingenting som han faktiskt sagt. Det var min Jordan som hade ordet.
(Point out blindspot)
Citera
2020-09-24, 11:07
Medlem
nerdnerds avatar
Tappar lusten att bidra med något här öht när synbarligen begåvade personer skriver sånt som "Neger-Neil". Onödigt och lågt.

Men om ingen har nämnt det förut hade SvD en lång artikel om JBP i söndags.
Jordan B Peterson har nått botten – och vänt?

Från intellektuell världsstjärna till covidsjuk och läkemedelsberoende i serbisk exil. Vad var det som hände med bästsäljarpsykologen Jordan B Peterson? Och de som följde hans livsregler, vad tänker de nu?
https://www.svd.se/jordan-b-peterson...varre-an-doden
Citera
2020-10-22, 10:47
Medlem
Jordan Peterson postade nyligen en ny video på sin egen kanal för bara några dagar sen:

https://www.youtube.com/watch?v=6_6zwVNn88o
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in