2020-09-23, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Så 'Elitdomaren' är alltså en linjeman? Att man fortfarande låter sig luras av tidningarna...
Han dömer ju på elitnivå, så det är en helt korrekt benämning.
Citera
2020-09-23, 21:26
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoS21Gbg
Vad är det här? Inblandade i fotboll, någon agentfirma eller vad? Någon som vet?

Stort polistillslag i Västsverige | GP

små kiosker, grönsakhandlare och pizzerior. varje gång tvätt av narkotikapengar.

min närmsta kiosk är stängd efter razzia...6 kg kola gav tillslaget. fan va jag ångrar att jag va blåögd och handlade där
Citera
2020-09-23, 22:55
Medlem
Citat:
Så 'Elitdomaren' är alltså en linjeman? Att man fortfarande låter sig luras av tidningarna...

Kallas assisterande domare och är man FIFA assisterande kan man enkelt kalla sig elitdomare. Han har ju varit assisterande i Champions League...
Citera
2020-09-23, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
små kiosker, grönsakhandlare och pizzerior. varje gång tvätt av narkotikapengar.

min närmsta kiosk är stängd efter razzia...6 kg kola gav tillslaget. fan va jag ångrar att jag va blåögd och handlade där

En klassiker för den onde är att knalla in i valfri pizzeria, kiosk, affär, frisersalong eller annat som ägs av blattar, ta fram sedlar för att betala, men i sista stund säga "äh, vad fan, jag tar det på kortet". Se hur ilskan och besvikelsen blandas i deras mörkbruna ögon.
Citera
2020-09-23, 23:19
Medlem
Citat:

Du har inte så mycket koll på sporten fotboll?
Citera
2020-09-24, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Amir låter Främmande Fågel - vad är hans bakgrund

Inte Amir, utan "Amri" .
Citera
2020-09-24, 01:13
Medlem
Horungen.Muhammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Inte Amir, utan "Amri" .

Jaha, då är det solklart ett fornnordiskt namn

Är matchfixning ett affärsområde inom någon speciell grupp eller finns det flera olika aktörer? Eller är detta separerat från liknande och bara en klanmedlem som hanterar bröd och tvätt?
Citera
2020-09-24, 04:57
Medlem
Citat:
Inte Amir, utan "Amri" .

Enl. Ratsit finns det 87 personer i Sverige med Amri i sitt namn. De absolut flesta har det som efternamn. Med största sannolikhet arabiskt efternamn.

Några svenska kvinnor har också Amri som dubbelt efternamn typ XXX Amri Karlsson etc.
Citera
2020-09-24, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Enl. Ratsit finns det 87 personer i Sverige med Amri i sitt namn. De absolut flesta har det som efternamn. Med största sannolikhet arabiskt efternamn.

Några svenska kvinnor har också Amri som dubbelt efternamn typ XXX Amri Karlsson etc.

Jag vet bara att han heter "Amri" och att det är ett efternamn. Jag har dömt fotboll i trettio år men har aldrig funderat över han ursprung.
Citera
2020-09-24, 05:22
Medlem
Citat:
Jag vet bara att han heter "Amri" och att det är ett efternamn. Jag har dömt fotboll i trettio år men har aldrig funderat över han ursprung.

Folkbokförd, som jag antar det, hos sin mor. Tyder väl på ekonomiska bekymmer om man bor hos sin mor i den åldern? Kanske inte helt otänkbart att det ligger spelskulder i bakgrunden och dessutom till fel personer?
Citera
2020-09-24, 11:41
Medlem
Resurssvags avatar
https://www.ungdomsfotboll.se/supers...ypa-sig-armen/
Citera
2020-09-24, 22:36
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vika01
Kallas assisterande domare och är man FIFA assisterande kan man enkelt kalla sig elitdomare. Han har ju varit assisterande i Champions League...

Jag förstår att de/några vill lyfta statusen på domarskrået med fina titlar, men för mig är en 'assisterande domare' kort och gott en linjeman. Varken mer eller mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in